چند درمان خانگی ساده و موثر برای از بین بردن جوش سرسیاه


جوش‌های سرسیاه نقاط ریزی هستند که به سادگی می‌توانند زیبایی و یکدستی پوست را بر هم بزنند. همان طور که می‌دانید جوش سرسیاه روی روزنه‌های بزرگ شده پوست تشکیل می‌شود و در واقع ترکیبی از چربی‌های اضافی پوست و سلول‌های مرده سطح آن است که در اثر واکنش با اکسیژن به رنگ قهوه‌ای تیره درمی‌آیند.

راه های مختلفی برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه وجود دارد که در مقالات قبلی مجله قرمز به تعدادی از آن‌ها اشاره شد اما در این مقاله چند درمان خانگی ساده و موثر را برای از بین بردن جوش سرسیاه و داشتن پوستی یکدست و زیبا برای شما بیان خواهیم نمود.

توجه داشته باشید که برخی از روش‌های درمانی برای جوش سرسیاه مثل فشار دادن با دست یا استفاده از اسکراب‌های قوی می‌تواند اثرات منفی روی پوست شما داشته باشد پس بهتر است به جای این کارها روش‌های درمانی خانگی را که هیچ اثر جانبی دیگری ندارند امتحان کنید. البته فراموش نکنید که این نوع درمان‌ها اثر موقتی دارند و جوش‌های سرسیاه فعلی شما را پاکسازی می‌کنند. بنابراین ممکن است مجددا این روزنه‌های پوستی پر شوند و جوش‌ها تشکیل شوند.

درمان قطعی جوش سرسیاه را می‌توان در لایه برداری مناسب پوست، استفاده از اسیدهای طبیعی و مرطوب کننده‌ها جستجو کرد که عوامل پدیدآورنده جوش‌های سرسیاه را محدود می‌کنند و تا حد زیادی از بروز مجدد آن‌ها جلوگیری می‌کنند. اگر پوست حساسی دارید که نمی‌تواند درمان‌های قوی را تحمل کند قبل از هر کاری که ممکن است منجر به آسیب پوستی شود درمان‌های طبیعی بی‌ضرر خانگی را امتحان کنید که از مواد در دسترس در منزل تهیه می‌شوند.


از بین بردن جوش سرسیاه با اسکراب آبلیمو و نمک

حتی کسانی که حس خوبی نسبت به اسکراب فیزیکی ندارند و می‌ترسند پوستشان دچار التهاب شوند می‌توانند از این اسکراب طبیعی و خانگی استفاده کنند. برای انجام این روش یک قاشق چای‌خوری نمک دریایی را با یک قاشق چای‌خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری آب مخلوط کنید.

اگر پوست حساسی دارید کمی از مقدار آبلیمو کم کرده و به مقدار آب بیفزایید (اما هیچ کدام را حذف نکنید) شاید تصور کنید این ترکیب سوزاننده و ملتهب کننده است اما اگر آن را روی پوست خود امتحان کنید پس از آبکشی خواهید دید که حسی از نرمی و لطافت به پوست شما خواهد داد که قبلا تجربه نکرده‌اید. این مخلوط را مستقیما روی بینی و اطراف آن و هر نقطه دیگری که به جوش سرسیاه دچار است بمالید و پس از چند دقیقه بشویید.

خواهید دید که تعداد زیادی از جوش‌های  سرسیاه از بین رفته‌اند و چربی پوست شما متعادل‌تر شده است، بلافاصله پس از این کار مرطوب کننده بزنید.

ترکیبات موجود در این اسکراب خاصیت آنتی باکتریایی دارند و اگر استفاده از این اسکراب را چند وقت یک بار ادامه دهید تاثیر بهتر و قوی‌تری را مشاهده خواهید کرد. البته اگر ان اسکراب باعث قرمزی و تحریک پوست شما شد بهتر است از روش‌های دیگر به جای آن استفاده کنید.


خمیر سرکه سیب و خاک رس برای از بین بردن جوش های سر سیاه

از بین بردن جوش سرسیاه

ماسک‌های رس این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و به عنوان پاک کننده عمیق پوست، درمان آکنه و از بین برنده چربی اضافی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. پودر رس از موادی است که ممکن است در هر خانه ای پیدا نشود اما می‌توانید آن را از داروخانه‌ها تهیه کنید.

پودر رس به طور طبیعی مواد اضافی را از سطح پوست جذب می‌کند بنابراین می‌تواند بهترین درمان برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه باشد. حال اگر این پودر رس را با سرکه سیب هم مخلوط کنید اثر مفید آن چند برابر خواهد شد چون همان طور که می‌دانید سرکه سیب اثر ضدالتهاب و ضدعفونی کننده دارد در نتیجه روزنه‌های پوست شما به خوبی تمیز و پاک خواهند شد.

برای استفاده از این خمیر، سرکه سیب و پودر رس را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید تا مقدار کافی خمیر برای پوشاندن قسمت‌های مورد نظر پوست به دست آید. سپس این خمیر را روی قسمت‌هایی است صورت که جوش‌های سرسیاه دارید بمالید و صبر کنید خشک شود.

اگر قبل از آبکشی صورت نگاهی به پوست خود بیندازید خواهید دید که نقاط سیاه از میان خمیر رس بیرون آمده‌اند چون رس با خاصیت جذب خود آن‌ها را بیرون کشیده است. پس از خشک شدن ماسک آن را بشویید و مرطوب کننده بزنید و برای مدت چند روز از صافی پوست خود لذت ببرید.


ماسک سفیده تخم مرغ برای از بین بردن جوش سرسیاه

از بین بردن جوش سرسیاه

جدا کردن جوش‌های سرسیاه به کمک ماسک‌های سیاه و ماسک‌های چسبی کار لذت بخشی است اما شما می‌توانید چنین ماسکی را در منزل هم بسازید و برای این کار فقط به سفید یه تخم مرغ و یک ورقه دستمال کاغذی نازک نیاز دارید. یک سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا روان شود سپس یک ورقه دستمال کاغذی را داخل آن خیس کنید روی بینی بچسبانید.

قبل از این که این ورقه خشک شود یک ورقه خشک دستمال کاغذی تمیز روی آن قرار دهید و صبر کنید تا سفیده تخم مرغ روی بینی شما کاملا خشک شود سپس آن را با احتیاط بکنید. خواهید دید که تعدادی از جوش‌های سرسیاه از سطح پوست شما جدا شده‌اند.

شاید این تعداد محدود چندان راضی کننده نباشد اما خوب است بدانید که سفید تخم مرغ روزنه‌های پوست شما را کوچک‌تر می‌کند و چربی اضافی آن را از بین می‌برد در نتیجه احتمال ایجاد جوش‌های جدید در آینده کمتر خواهد شد.


از بین بردن جوش های سرسیاه با ترکیب عسل و آبلیمو

از بین بردن جوش سرسیاه

پاک کننده‌های رایجی که برای پوست‌های چرب و آکنه‌ای (مثل بنزوئیل پراکساید و سالیسیلیک اسید) به کار می‌روند اثر خشک کننده دارند و پس از استفاده از آن‌ها احساس خشکی و پوسته پوسته شدن در صورت خود خواهید داشت اما اگر از این ترکیب طبیعی و موثر استفاده کنید پوست شما به طور کامل پاکسازی و آبرسانی می‌شود و هیچ اثر جانبی و منفی روی آن مشاهده نخواهید کرد.

برای این کار یک عدد لیموترش تازه را برش دهید و کمی عسل روی آن بریزید (می‌توانید کمی شکر هم برای اثر لایه برداری روی آن بپاشید) حال این لیمو را روی صورت خود بمالید و پس از ده دقیقه صورت خود را با آب سرد آبکشی کنید.

البته اگر به لیموی تازه دسترسی نداشتید می‌توانید یک قاشق آبلیمو را با یک قاشق عسل مخلوط کنید و مستقیما روی صورت خود بمالید.

پس از آبکشی صورت احساس لطافت و تمیزی فوق العاده‌ای روی پوست خود خواهید داشت و خواهید دید که روزنه‌های آن محوتر شده‌اند. پس از این کار از مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت طبیعی ایجاد شده روی آن حفظ شود.