اختلالات تغذیه ای  یکی از مسائلی است که با پیشرفت تکنولوزی و زندگی با آن مواجه هستیم. این نادر است که بشنوید که مردان در مورد مشکلات خود در رابطه با مواد غذایی و یا تغذیه صحبت کنند. اما زین مالک در حال شکستن این تابو است.

این خواننده / ترانه سرا (و عضو سابق گروه وان دایرکشن) برای اولین بار این بحث را در مورد چالش خود در رابطه با غذا خوردن محدود در زندگی نامه خود که پاییز سال گذشته بیرون آمد، باز کرد. “مثل این بود که من تا به حال هیچ نگرانی در مورد وزن و یا هر چیزی من می خواستم نداشتم” مالک در کتاب خود نوشت. “من فقط می خواهم برای روزهایی، شاید گاهی اوقات دو یا سه روز هیچ چیزی نخورم”.
آخر هفته گذشته، در مصاحبه با ساندی تایمز، مالک توضیح داد که او اختلال تغذیه ای ندارد، اما رفتار او در طول زمان بسیار پر تنش و به یک نیاز عاطفی گره خورده بود. او در این باره گفت ” هر زمینه ای از زندگی من،  زیادی تنظیم و کنترل می شد، آن منطقه ای بود که در آن من می توانستم بگویم که : نه، من این غذا را نمی خورم. هنگامی که من بیش از کنترل کردم، غذا خوردن من به نظر غیر طبیعی می رسید”.
مالک قطعا در این زمینه ( بی اشتهایی عصبی) مربوط به مواد غذایی، تنها نیست. با توجه به انجمن ملی اختلالات تغذیه آمریکا (NEDA) ، حدود ۱۰ میلیون از مردان آمریکایی از شرایطی مانند تشخیص بی اشتهایی عصبی، پراشتهایی و پرخوری رنج می برند. این احتمال وجود دارد که بسیاری دیگر از انواع دیگر اختلال خوردن رنج ببرند.

اختلالات تغذیه ای آنورکسیا

الیزابت لومباردو، دکترا، نویسنده کتاب بهتر از کامل در این مورد می گوید: “اختلال خوردن به صورت یک زنجیره ی رفتاری است. این شامل رفتارهای نابهنجار مثل چند روز غذا نخوردن (همان طور که مالک شرح داد) و یا به سادگی حذف کردن وعده های غذایی نیست. “این مسئله باعث تحت شعاع قرار دادن سلامت و صرف انرژی برای آنبه جای تمرکز بر روی کار و یا مراقبت از دیگران می شود”.

پس با ما به مرور پنج حقیقت مهم در مورد اختلال تغذیه در مردان ادامه دهید.

برخی رفتارهای مربوط به اختلالات تغذیه ای، مردان را با سرعت بیشتری نسبت به زنان، تحت تاثیر قرار می دهد.

اختلالا تغذیه ای در مردان دو برابر نسبت به زنان، بیشتر است. تحقیقات نشان می دهد این اختلالات تغذیه ای خاص در مردان شایع تر است. در یک مطالعه که اطلاعات دو مطالعه انجام گرفته در سال ۱۹۹۸ و ۲۰۰۸ را مقایسه کرده است، محققان دریافتند که پاکسازی و رژیم غذایی شدید با سرعت بالاتری، در مردان نسبت به زنان، افزایش یافته است.

اختلالات تغذیه ای  اغلب همراه با دیگر شرایط اتفاق می افتد

با توجه به گزارش انجمن ملی اختلالات تغذیه آمریکا (NEDA) ، مردان مبتلا به اختلالات تغذیه ای اغلب با این مشکل همراه با شرایط دیگری، مانند سوء مصرف مواد، افسردگی، ورزش اجباری، یا اضطراب، تجربه می کنند.

مردان ممکن است در سنین نوجوانی و یا دهه بیست سالگی در معرض خطر بیشتری باشند.

در یک مطالعه که در آن بیش از ۱۳۰۰۰ نفر از جوانان از سن ۱۴ سالگی تا سن ۲۰ سالگی، پیگیری می شدند، محققان دریافتند که شیوع اختلالات تغذیه ای در شرکت کنندگان مرد در مطالعه ، از ۱٫۲٪ در سن ۱۴ سالگی به ۲٫۹٪ در سن ۲۰ سالگی افزایش یافته است.

برخی از نشانه های  اختلال تغذیه ای  در مردان در زنان یکسان است

گذشته از کاهش وزن، دیگر علائم عمومی دیگر هم وجود دارد، دکتر لومباردو در این مورد می گوید: “هنگامی که بدن دچار سوء تغذیه است، می توان به راحتی خسته و هماهنگی کمتر در بدن که، در نتیجه باعث افزایش پتانسیل برای سقوط و یا حوادث ناشی از آن می شود”. “سیستم ایمنی بدن هم می تواند خطر بی افتد، و این به احتمال زیاد باعث می شود که شما مریض شوید بیماری شما به طول بیانجامد زیرا شما نمی توانید با عفونت، مبارزه کنید” اختلال تغذیه ای همچنین می تواند، باعث لطمه ی در سلامت روانی و عاطفی شود. فرد ممکن است به عنوان مثال مشکل در تمرکز و یا یادگیری داشته باشد و یا استرس و یا تحریک پذیری بیشتری داشته باشد.

نشانه هایی که در مردان شایع تر است

استفانی زارواس، دکترا، مدیر بالینی UNC مرکز بهبود اختلالات تغذیه ای در این مورد می گوید : ” مردانی که با مسائل تغذیه ای دست و پنجه نرم می کنند، تمایل به داشتن بدنی آماده دارند . آنها ممکن است وارد یک چرخه خطرناک حجم گیری و خشک کردن که ممکن است منجر یک به چرخه پرخوری / پاکسازی مشابه زنان شود ، وارد شوند” . “این نوع از رفتارها معمولا در سالن های ورزشی اتفاق می افتد و متاسفانه توسط مربیان تشویق می شود، و می تواند برای مردان که دوست دارند که در نظر دوستان و یا عزیزان خود بزرگ ( عالی) به نظر برسند، خطرناک باشد”. زارواس اضافه می کند که بسیاری از مردان که به کلینیک او می آیند در مورد اینکه آنها چگونه تمایل دارند که عضلات سیکس پک (six-pack) داشته باشند، صحبت می کنند.
اما این مهم است که به یاد داشته باشید که اختلال تغذیه ای  مسئله ای در مورد غرور نیست، او اشاره می کند. “اغلب راه کنترل این مشکل این است که مردم را اضطراب خود را کنترل کنند.” این مسئله می تواند به سرعت از کنترل خارج شود و در مورد آن مشکلی برای درخواست کمک و یا مشورت وجود ندارد. او می گوید: “تقاضای کمک نشانه ضعف نیست بلکه به طرز باور نکردنی ای نشانه قدرت و شجاعت است.”

منبع: HEALTH
این مقاله توسط Anthea Levi به رشته تحریر در آمده است و توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ