داشتن ابروهای نامرتب و خالی و بد حالت یکی از بدشانسی‌های زندگی است. البته بیشتر افراد به طور طبیعی ابروهای پر و خوش حالتی ندارند و با ترفندهای مختلف سعی می‌کنند به ابروهای خود شکل دهند. با توجه به این که در سال‌های اخیر ابروهای طبیعی و کلفت ترند شده است برداشتن موهای اضافی و قیچی کردن زیاد ابروها چاره کار نیست و شما باید سعی کنید موهای طبیعی ابروهای خود را رام کنید بدون آن که نیاز چندانی به برداشتن و رنگ کردن و پر کردن آن وجود داشته باشد. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چطور ابروهای نامرتب و پراکنده خود را شکل دهید و زیباتر کنید.

برداشتن زیاد ابروها نه تنها باعث کم شدن موهای ابروها در سنین میانسالی می‌شود بلکه دردسر زیادی هم دارد و شما مجبورید هر چند روز یکبار حجم زیادی مو را از زیر ابروهای خود بردارید و تمیز کنید که علاوه بر هزینه و زحمت دردناک هم هست. همیشه بهترین ترفندهای زیبایی ترفندهایی هستند که زحمت و هزینه کمتری دارند و داشتن ابروهای پر و طبیعی هم در راستای همین هدف است. حال اگر به طور طبیعی ابروهای خوش حالتی ندارید و ابروهای شما نامرتب و پراکنده هستند دو روش برای آرایش به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه این مقاله خواهید خواند.

ابروهای نامرتب و پراکنده

حالت دادن به ابروهای نامرتب

اگر ابروهای شما نامرتب هستند و هیچ وقت حالتی را که شما دوست دارید نمی‌گیرند باید آن‌ها را رام کرده و حالت دهید. موهای ابرو هم مانند موهای سر شما هستند و همان چیزهایی که برای حالت دادن موی سر به کار می‌رود برای ابرو هم قابل استفاده است. پس اگر می‌خواهید موهای ابروهای نامرتب شما در جهتی که دوست دارید حالت بگیرند پس از برس زدن و پیرایش کامل ابرو شامل برداشتن و قیچی کردن موهای اضافی (قبل از آرایش و پر کردن ابرو) روش زیر را امتحان کنید:

برای این کار شما به یک اسپری مو و دستان خودتان نیاز دارید البته برس ابرو هم گزینه خوبی است. در اولین گام مقدار کمی از اسپری مو را روی انگشت وسط خود اسپری کنید و از میانه ابرو و قسمت زیرین آن به سمت بالا حرکت دهید تا ابروها حالت بگیرند. در این مرحله می‌توانید از یک مسواک کوچک یا برس مخصوص ابرو هم برای حالت دادن بهتر آن کمک بگیرید. اسپری مو باعث می‌شود موهای ابرو تیره‌تر به نظر برسند (مانند زمانی که پس از شستن صورت ابروها خیس و تیره می‌شوند) و پس از خشک شدن هم به همین حالت باقی می‌مانند.

ابروهای نامرتب و پراکنده

در این مرحله شما می‌توانید از مداد یا سایه ابرو برای پر کردن نقاط خالی آن استفاده کنید اما اگر ابروهای پرپشت و تیره‌ای دارید نیازی به این کار نیست و فراموش نکنید که طبیعی بودن بهترین گزینه است. احتمالا قبلا این کار را با ریمل ابرو یا ژل حالت دهنده ابرو انجام داده‌اید اما اسپری مو قدرت و دوام بیشتری دارد و برای ابروهای نامرتب که موهای ضخیم و بلندی دارند گزینه بهتری است و دیگر لازم نیست هزینه اضافی برای خرید ژل‌ها و ریمل‌های حالت دهنده ابرو بپردازید و می‌توانید کار خود را با محصولات حالت دهنده مو هم به انجام برسانید.

فرم دادن به ابروهای خالی و پراکنده

اگر جزو افرادی هستید که به طور طبیعی موهای ابروهای آن‌ها نازک و کم است و قسمت‌هایی از آن خالی است و یا قربانی ترندهای دهه‌های قبلی شده و ابروهای خود را آنقدر نازک کرده‌اید که دیگر رشد نکرده‌اند نگران نباشید، شاید نتوانید ابروهای کارا دلوین یا لیلی کالینز را داشته باشید اما می‌توانید با ترفندهای آرایشی حجم ابروهای خود را بازگردانید و چهره‌ای زیباتر و جوان‌تر نسبت به گذشته داشته باشید. شما ابتدا باید سعی کنید با تقویت کردن موهای ابرو (یعنی استفاده از ژل‌های افزایش دهنده رشد که در داروخانه‌ها یافت می‌شود و برس زدن مرتب ابروها) رشد آن‌ها را افزایش دهید تا این که موهای ابرو تا حد ممکن پر شوند ( در این مورد مراحعه به پزشک متخصص پوست و مو بهترین توصیه است). سپس پیرایش ابرو را انجام دهید و ترفند آرایشی زیر را دنبال کنید. برای این کار شما به برس گرد ابرو، ژل مو، برس ابروی زاویه دار و ژل رنگی ابرو نیاز دارید:

برس گرد ابرو (یا برس تمیز ریمل) را در یک ظرف ژل مو فرو کنید و بچرخانید تا ژل روی آن بنشیند (اضافات ژل را با فشار دادن به کناره ظرف جدا کنید) سپس با این برس موهای ابروها را در جهت دلخواه یعنی به سمت بالا حالت دهید. این کار باعث می‌شود ابروها پرپشت‌تر و پهن‌تر به نظر برسند و فضای بیشتری برای پر کردن ابروها وجود داشته باشد.

ابروهای نامرتب و پراکنده

حال ژل رنگی ابرو را که رنگ آن در نزدیک‌ترین درجه به رنگ طبیعی ابروهای شما است بردارید. در صورت لزوم می‌توانید چند رنگ را با هم ترکیب کنید تا رنگ ابروهای خودتان را به دست آورید این کار به پرتر شدن و حجیم و سه بعدی دیده شدن ابروها کمک می‌کند. برس ابروی کوچک زاویه دار را بردارید و داخل ژل رنگی فرو ببرید و داخل ان به حلو و عقب حرکت دهید تا ژل به خوبی روی موهای برس پخش شود. سپس با دستمال کاغذی اضافات ژل را از روی برس بردارید. این کار کمک می‌کند تا کثیف کاری نکنید و موهای برس به هم بچسبد و خطوط ظریف و تیزتری کشیده شود. در این مرحله لازم است درباره شکل و محدوده ابروها تصمیم بگیرید.

یک بار دیگر برس را روی پشت دست خود بکشید تا از ظرافت خطوط ایجاد شده مطمئن شوید سپس با حرکات کوتاه و سریع و یکدست زیر ابروها و نقاط خالی آن بکشید تا به حالت مو نقش بگیرد. دقت کنید که از محدود مشخص شده ابرو بیرون نروید و عرض تاج ابرو را هم مد نظر داشته باشید. در انتها چند ضربه کوچک هم بالای دم ابرو بزنید تا عرض ابرو یکدست و یکنواخت شود. به این ترتیب بدون نیاز به مداد، ابروهای خط را پر و پهن می‌کنید. خواهید دید که نتیجه این روش بسیار طبیعی‌تر از استفاده از مداد است و کمتر کسی می‌تواند تفاوت این خطوط را با موهای ابروهای شما تشخیص دهد. علاوه بر این پیدا کردن مدادی که همرنگ موهای ابروهای شما باشد ساده نیست اما ژل‌های رنگی ابرو را به سادگی می‌توان با هم یا با پودر و سایه چشم مخلوط کرد و رنگ دلخواه را به دست آورد.

 

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)