قابلیت Stories اینستاگرام اکنون مدتی است به عنوان یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. بر این اساس بسیاری از کاربران اینستاگرام در پی یافتن شیوه‌های تازه برای به اشتراک ‌گذاری این قابلیت با یکدیگر به شکل ساده و بی دردسر هستند. حال شاهد فراهم آمدن شیوه جدیدی برای به اشتراک ‌گذاری قابلیت Stories اینستاگرام هستیم. برای آگاهی از این شیوه‌ی جدید می‌توانید در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله قرمز همراه باشید.

تا پیش از این امکان به اشتراک‌ گذاری قابلیت Stories اینستاگرام به شکل مستقیم برای کاربران این شبکه اجتماعی وجود نداشت. به عبارت بهتر اگر شما از داستان اختصاصی فرد خاصی خوشتان می‌آمد و قصد داشتید امکان مشاهده‌ی آن را برای سایر دوستان خود نیز فراهم آورید، تنها راه موجود این بود که به دوستان خود اطلاع دهید تا داستان مذکور را مشاهده کنند یا با دنبال کردن فرد مورد نظر، خود به شکل خودکار از وجود داستان‌های جدیدی که او با دیگران به اشتراک می‌گذارد باخبر شوند.

اما اینستاگرام قصد دارد راه ساده‌تری را برای انجام این کار پیش پای کاربران خود بگذارد و امکان به اشتراک‌ گذاری قابلیت Stories اینستاگرام را از طریق ارسال این قابلیت به شکل پیام مستقیم یا Direct Message برای کاربران این شبکه اجتماعی فراهم آورد.

چگونگی به اشتراک گذاری قابلیت Stories اینستاگرام از طریق پیام مستقیم

برای به اشتراک گذاری قابلیت Stories اینستاگرام از طریق ارسال پیام مستقیم ابتدا باید داستان یا Story مورد نظر خود را اجرا کرده تا قادر به مشاهده‌ی آن باشید. پس از آن باید قسمت پایین و سمت راست تصویر یا ویدیویی که قصد به اشتراک گذاری آن با دیگران را دارید لمس کنید تا امکان ارسال Story فراهم گردد. در پایان کار می‌توانید با انتخاب فردی که قصد ارسال قابلیت Stories اینستاگرام برای او را دارید و فشردن دکمه‌ی ارسال یا Send مراحل انجام این کار را به پایان برسانید.

هنگامی که یکی از دوستان شما داستان یا Story خاصی را از طریق ارسال پیام مستقیم با شما به اشتراک می‌گذارد، محتوای مورد نظر به Direct Inbox شما وارد می‌شود و شما می‌توانید آن را همانند سایر پیام‌های مستقیم دیگر مشاهده کنید. با این حال از آن‌جا که قابلیت Stories اینستاگرام از مهلتی ۲۴ ساعته برخوردار است، پس از پایان این مهلت، داستان مورد نظر از Direct Inbox شما نیز حذف خواهد گردید.

استوری اینستاگرام

در این میان شاید عده‌ای از کاربران اینستاگرام دوست نداشته باشند که دیگران داستان‌های شخصی آن‌ها را به شکل مستقیم با دوستان خود به اشتراک بگذارند. در این صورت می‌توان با مراجعه به بخش تنظیمات‌ قابلیت Stories اینستاگرام یا Story Settings به تعیین این موضوع پرداخت که چه کسانی قادر به مشاهده یا به اشتراک گذاری داستان‌های اختصاصی صاحب اکانت خواهند بود. البته اگر اکانت اینستاگرام شما به شکل خصوصی یا Private باشد، نیازی به انجام این کار نخواهید داشت. چرا که تنها دنبال کنندگان مستقیم شما (فالوئرها) از امکان مشاهده یا به اشتراک گذاری داستان‌های اختصاصی‌تان برخوردار خواهند بود.

به این ترتیب کار کاربران این شبکه‌ی اجتماعی محبوب و پر مخاطب  برای به اشتراک گذاشتن قابلیت Stories اینستاگرام با یکدیگر بسیار ساده‌تر از قبل خواهد شد. بنابر تایید رسمی اینستاگرام این امکان جدید به زودی از طریق ارائه‌ی آپدیت تازه‌ای برای کاربران این شبکه اجتماعی مهیا خواهد گردید.

قابلیت Stories اینستاگرام چیست؟

در بخش پایانی این مطلب بد نیست به تشریح مختصر قابلیت Stories اینستاگرام بپردازیم تا شاید برخی از کسانی که با این قابلیت آشنا نیستند بتوانند اطلاعاتی را در رابطه با آن به دست آورند.

قابلیت Stories اینستاگرام از قابلیت مشابهی در اپلیکیشن Snapchat الگوبرداری شده است. توسط قابلیت Stories اینستاگرام شما می‌توانید تصاویر و ویدیوهای مختلفی که در طول روز ثبت می‌کنید را در کنار یکدیگر قرار داده و با آراسته کردنشان به فیلترها و جلوه‌های تصویری ساده، آن‌ها را در قالب یک کلاژ تصویری با دیگران به اشتراک بگذارید. با این توضیح که محصول ترکیبی و شبه هنری مذکور تنها به مدت ۲۴ ساعت در دسترس سایر کاربران اینستاگرام قرار خواهد گرفت و پس از آن دیگر در دسترس نخواهد بود.

به احتمال فراوان با فراهم آمدن امکان به اشتراک گذاری قابلیت Stories اینستاگرام از طریق ارسال پیام مستقیم، میزان اقبال به این قابلیت از سوی کاربران شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

منبع: اینستاگرام (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.