بسیاری از شما برای مسافرت اقامت در هتل را به کرایه کردن خانه و یا رفتن به خانه اقوام ترجیح می‌دهید. اما اگر از آلودگیهای اتاق هتل خبر داشته باشیم با خودتان یک دستمال بهداشتی بر می‌دارید و سانت به سانت آن را با دستمال تمیز می‌کنید. حتما با خود می‌گویید یعنی اینقدر آلوده است بله درست است اتاقهای هتل واقعا مشکلاتی دارند که بهتر است آنها را بدانید و بعد در هتل اقامت کنید و یا حداقل اگر در مورد آلودگیهای اتاق هتل آگاه باشید، می‌دانید که چگونه از وسایل اتاق استفاده کنید.

تماشای تلویزیونآلودگیهای اتاق هتل

کنترل تلویزیون به دفعات توسط افراد اقامت کننده در اتاق لمس می‌شود. دست پشت دست است که روی این وسیله قرار می‌گیرد و بارها و بارها دکمه‌های کوچک کنترل فشرده می‌شود. اما برخلاف خانه، کنترلها توسط افراد غریبه لمس شده‌اند. و شانس اینکه به طور مرتب آنها را تمیز کنند در واقع تقریبا هیچ است. مطالعه‌ای که توسط تراول مث در مورد سلامت هتل انجام شده دریافت که باکتری باسیلوس که طبق تحقیقات با انواع عفونتها از جمله تنفسی و مشکلات گوارشی مرتبط است، بر روی ریموت کنترل حتی هتلهای سه ستاره وجود دارد.

وسایلتان را کف اتاق پخش می‌کنیدآلودگیهای اتاق هتل

شما ممکن است فکر کنید که فرشها بخاطر جاور شدن بدون آلودگی هستند اما با توجه به یک تحقیق کوچک در نه اتاق هتل مشخص شد فرشها حاوی سطوح بالایی از مدفوع و باکتریهای هوازی  هستند که می‌توانند منجر به بیماری گوارشی و غیره شوند. دوباره به رها کردن بی دقت حوله و لباستان روی کف اتاق فکر کنید. البته این فقط آلودگیهای اتاق هتل نیست بلکه حتی در مورد خانه خودتان نیز باید نگران باشید و چیزی رو روی کف اتاق رها نکنید.

رو تختی و لحاف اتاق هتل قابل اعتماد نیست آلودگیهای اتاق هتل

اگر چه لحافها و روبالشها در اتاقهای هتل در فاصله میان رفتن مهمانها تعویض می‌شود اما روتختی و یا لحاف معمولا تعویض و یا تمیز نمی‌شود. در حقیقت طبق بررسی CNN لحافها و یا روتختی‌ها تنها چهار بار در سال تعویض رویه می‌شوند. برای همین درخواست کنید که یک نوع تمیز آن را به شما بدهند. حالا بهتر است اول به آلودگیهای اتاق هتل خود فکر کنید بعد سر بر بالین بگذارید.

لوازم آرایش و برسهای آرایشی خود را روی کانتر حمام می‌گذارید.آلودگیهای اتاق هتل

اگر چه غریزه شما از ابتدا تشخیص می‌دهد که محتملترین جا برای آلودگی در هتل توالت هتل است اما تحقیق تراول مث دریافت که کانتر حمام بیشترین سطح باکتری در میان تمام فضاهای اتاق هتل ۴ ستاره را دارد. بنابراین برای اینکه آلودگیهای اتاق هتل را داخل لوازم آرایش خود نکنید، اقلامی که با چهره شما در تماس هستند از جمله انواع برسهای آرایشی و مسواک را که در هان شما قرار می‌گیرد، در حمام نگذارید.

استفاده از تلفن هتلآلودگیهای اتاق هتل

قبل از اینکه شماره خدمات اتاق را بگیرید و گوشی را نزدیک صورت قرار دهید، بهتر است که آن را ضد عفونی کنید. مطالعه تراول مث نشان داد که در هتلهای پنج ستاره اکثر باکتری‌های موجود باکتری گرم منفی بودند که طبق این تحقیق می‌توانند موجب عفونتهای تنفسی و مشکلات دیگر شوند. بخصوص تلفن سرشار از کوکسیهای گرم مثبت بود که می‌توانند عفونتهای تنفسی و پنومونی را ایجاد کنند.

کیفیت هوا در اتاق ضعیف استتهویه

آیا شما جزو افرادی هستید که موقع مسافرت مریض می‌شوند؟ هوای مانده در اتومبیل، قطار، هواپیما و حتی اتاقهای هتل می‌تواند به بدن آسیب بزند. طبق گفته سازمان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای تهویه نشدن هوا زمینه‌ای برای رشد باکتریها ست. در نتیجه ممکن است موجب سرفه، خس خس، آبریزش چشم، خستگی، سرگیجه، سردرد و گرفتگی بیش از حد نفس شود. سعی کنید زمان زیادی را در اتاق هتل صرف نکنید و حتی الامکان پنجره را باز کنید.

لیوان و فنجان هتل هم یکی از منابع آلودگیهای اتاق هتل استآلودگیهای اتاق هتل

وقتی لیوانها شسته شده‌اند پس چطور ما را مریض می‌کنند؟ خب با توجه با تحقیق انجام شده اغلب اوقات خدمه هتل لیوانها را بدون شستشوی آنها با مایع و فقط با آب می‌شویند و حتی بدتر این که گاهی اوقات آنها را با یک اسپری مخصوص تمیز می‌کنند که روی آن نوشته قابل نوشیدن نیست.

سیستم تهویه مطبوع هتل ضعیف استآلودگیهای اتاق هتل

در عین حال که خنکای سیستم تهویه مطبوع هتل باعث می‌شود که احساس راحت‌تری داشته باشید اما می‌تواند شما را نیز به دردسر بیندازد. با توجه به یک تحقیق سیستم خنک کننده هتلها که آسیب دیده یا بد طراحی شده است می‌تواند آلوده و به طور بالقوه مضر باشد. اگر سیستم خنک کننده اتاق شما باعث ایجاد بویی عجیب و غریب شود می‌تواند ذرات گرد و خاک را در اطراف شما به پرواز درآورد.

به گفته مارک مندل ایپدمیولوژیست اداره بهداشت عمومی کالیفرنیا  که در مورد اثرات سلامتی سیستمهای تهویه مطبوع تحقیق می‌کرد گفت یک واحد تهویه آلوده می‌توانند علائم آسم و آلرژی را بدتر کند.

گذاشتن مسواک در حمام اتاق هتلآلودگیهای اتاق هتل

این امر می‌تواند هر جایی اتفاق بیفتد چون شما به یکباره آب دهانتان را خارج می‌کنید آلودگیها می‌توانند درون فضای اطراف پرواز کنند اما یکی از بررسی‌ها مشخص کرد که خدمتکاران با استفاده از حوله‌ای دستشویی را تمیز کردند که حمام کانتر را تمیز کرده بودند و دقیقا بعد از آن روشویی را تمیز کرده بوند. یک محقق یک پژوهش خارج از دانشگاه کوئینی پیاک گفت: نگرانی عمده در مورد حضور مواد مدفوع خود شما روی مسواک نیست بلکه زمانی است که مسواک با ماده مدفوع آلوده متعلق به شخص دیگری که حاوی باکتری، ویروس یا انگل است، آلوده شده که جزو فلور طبیعی بدن شما نیست و ممکن است شما را بیمار کند. بهتر است که پس از تمیز کردن دندانها مسواک خود را در جایی تمیز و یا داخل کیف یا ساکت خود نگه دارید.

خیلی نزدیک به روشویی می‌ایستیدآلودگیهای اتاق هتل

سینکها یکی دیگر از نقاطی هستند که واجد آلودگی اتاق هتل و یکی از کانونهای اصلی میکروبها هستند بخاطر اینکه شکافهای اطراف شیر مخلوط برای تمیز کردن راحت نیست و در همان حال محیط مرطوب شیلنگ مکانی مناسب برای رشد میکروبها ایجاد می‌کند. حتما روشویی را ضد عفونی کنید و سعی کنید که وسایل متعلق به شما در آن نیفتند.

مواد پاک کننده سمی هستندآلودگیهای اتاق هتل

درست است که در خانه خود سعی می‌کنید که کارتان را به نحوی انجام دهید که تا آنجایی که می‌توانید از محصولات پاک کننده سمی اجتناب کنید اما در هتلها همان استانداردهای خانه شما رعایت نمی‌شود. شما چه به مواد شیمیایی حساسیت داشته باشید چه نداشته باشید، محصولات پاک کننده بسیار معطر و خوشبو کننده‌های  هوا می‌توانند علائم آسم و آلرژی را در شما تحریک کنند.

از ظرف یخ هتل استفاده می‌کنیدآلودگیهای اتاق هتل

اگر از ظرف یخ  استفاده می‌کنید تا نوشیدنی خود را خنک کنید شاید لازم باشد که دوباره راجع به این مساله فکر کنید. به گفته جنیفر استگ پزشک متخصص درمان طبیعی، ظرفهای یخ هتل می‌تواند حاوی میکروبها و حتی بطور بالقوه نورو ویروسهای مهمان قبلی را داشته باشند که ممکن است دچار خونریزی بوده است.

کابینت پیش ساخته سمی استآلودگیهای اتاق هتل

تحقیق اخیر هشدارهای جدیدی در مورد کابینت پیش ساخته داده است. در حالی که آخرین جایی که احتمال می‌دهد مرکز آلودگیهای اتاق هتل باشد اما اگر اتاقی که در آن هستید این وسیله را دارد می‌تواند ترکیبات مضری به نام بی فنیل پلی کلریناتد را منتشر کند که محصولات جانبی ناخواسته تجزیه مواد درزگیر هستند که سرطان زا هستند.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز 

منبع: ریدرز دایجست