آلرژی تب یونجه، که به عنوان آلرژی ورم غشا بینی شناخته شده است، هیچ ارتباطی با تب، یا یونجه که برای ماده ندارد. در مقابل، اغلب به دلیل گرده افشانی از گیاهان زیبا و درختان زینت چشم ها خیس و بینی ها گرفته میشد. (این عارضه به این دلیل نامگذاری شد که در طول فصل چیدن یونجه ، هنگامی که علائم آن رویت شد، کشف شد). وارن فیلی، سخنگوی آکادمی آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی، حقایقی در مورد برخی از رایج ترین گیاهان و درختان که باعث ایجاد آلرژی می شوند را در اینجا بازگو میکند.

ابروسیا ارباب آلرژی ها!

شما می توانید آن را در این مکان ها ببینید: دشت و صحرا، ساحل رودخانه، کنار جاده ها، مناطق روستایی

زمان اوج: تابستان و پاییز

این گیاه، آلرژی زا ترین گیاهی است که ما داریم. دکتر فیلی می گوید: “این گیاه در سواحل غرب یا در انگلستان کمتر رایج است. بنابراین گرده کمتر در این مناطق وجود دارد. “حدود ۷۵٪ از آمریکایی هایی که آلرژی گیاهی دارند، با توجه به گزارش بنیاد آسم و آلرژی از آمریکا، حساس به نوعی ابروسیا هستند.

سرو کوهی

شما می توانید آن را در این مکان ها ببینید: نواحی کوهستانی (از این رو است که نام را دارد)

زمان اوج: بهار

دکتر فیلی می گوید: “برای تپه های تگزاس، بدتر از درخت سرو کوهی را نمی شود یافت، چون که باعث می شود برخی از شدید ترین،علایم آلرژی که من تا کنون دیده ام، بروز یابم”.

چچم

شما می توانید آن را در این مکان ها ببینید: مناطق خشک، چمن سرد، مراتع، چراگاه ها

زمان اوج: بهار و تابستان

گراس کلا و یا اغلب، برای افراد مبتلا به آلرژی، مشکل ساز هستند، دکتر فیلی، نبراسکا می گوید. “هیچ چمن عاری از آلرژی وجود ندارد و اگر شما آن توده را بچینید، شما گرده ای آلرژن را چیده اید. “دیگر آلرژن های رایج از جمله تیموتی، آبی، و علف باغ هستند.

افرا

شما می توانید آن را در این مکان ها ببینید: در امتداد رودخانه ها، جنگل
زمان اوج: در اوایل بهار
افرا خاکستری برگ باعث تولید آلرژن های قوی می شود و در سراسر ایالات متحده پراکنده است. دیگر، افرا معتدل تری که باعث تشدید حساسیت ها می شود، گونه های قرمز، نقره، و شکر هستند.

نارون قرمز

شما می توانید آن را در این مکان ها ببینید: کشت، زیستگاه تالاب
زمان اوج: بهار (American Dutch elm)، پاییز lace bark elm))
بیماری نارون هلندی حدود ۱۰۰ میلیون ازدرختان نارون بین سالهای ۱۹۳۰ و ۱۹۸۰ از بین برد. با این حال، درختان ساخته شده در اواخر دهه نود بازگشتند. (نمره یک برای محیط زیست، صفر برای آلرژی).

شاه توت

شما می توانید آن را در این مکان ها ببینید: جنگل، دره های رودخانه
زمان اوج: زمستان تا تابستان
گیاهان گلدار معمولا قوی ترین آلرژن ها را، تولید نمی کند. اگر چه گیلاس و سیبچه درختان که شکوفه می دهند، احتمالا ، باعث گرفتاری شما نمی شوند . با این حال، توت برای کمک به تب یونجه، شناخته شده است.

گردوی آمریکایی

شما می توانید آن را در این مکان ها ببینید: جنگل، باغ
زمان اوج: بهار
گردوی آمریکایی ممکن است درشیرینی کلوچه ای، طعم فوق العاده ای داشته باشد، اما در مناطق با تعداد زیادی از درختان گردو، دانه گرده این گیاه، اگر ابروسیا به عنوان یک منبع آلرژی شدید، در رتبه اول باشد این گیاه در رتبه دوم است.

بلوط

شما می توانید آن را در این مکان ها ببینید: جنگل
زمان اوج: بهار
“بلوط گرده کمتر اما با مقادیر بسیار زیاد آلرژن را، تولید می کند. دکتر فیلی می گوید:” درختان بلوط غالبا بیشترین گرده را در طولانی ترین فصل، تولید می کند”.

تاج خروس

شما می توانید آن را در این مکان ها ببینید: چمن، کنار جاده ها
زمان اوج: بهار تا پاییز
سایر آلرژن های علف هرز در غرب شامل خار روسیه و مالی سبزاست (با نام مستعار جارو و یا بوش سوزان).

سرو نقره ای

شما می توانید آن را در این مکان ها ببینید: خاک خوب زهکشی
زمان اوج: بهار
در آب و هوای گرم، این درخت می تواند باعث مشکلات حاصل از گرده برای شش تا هفت ماه در سال شود.

قارچ

بله ، ما می دانیم، این مورد یک گیاه نیست (بلکه یک قارچ است). اما ما در این سخت گیر نیستیم و به قارچ هم اشاره ای می کنیم. اگر آلرژی در بدن شما در بهار خود را نشان دهد، این عارضه ممکن است به دلیل گرده گردش در هوا نباشد، اما سطح قارچ با محیط مرطوب ترو هوای گرمتر افزایش یابد.
دکتر فیلی می گوید: ” صدها نوع از قارچ وجود دارد، که بسته به زمان از سال و میزان فعالیت باعث ایجاد علائم قابل توجهی در مردمان سراسر ایالات متحده می شود”.
مطالعه دقیق میزان گرده و قارچ با استفاده از ابزارهای بررسی آلرژی اداره ملی انجام شد ، که میزان سطح دانه های گرده و قارچ را منطقه بررسی می کرد.

آلرژی و قارچ

منبع : HEALTH
این مقاله  توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.