فروشگاه اینترنتی ویفر (Wayfair)،که در زمینه‌ی مبلمان منزل فعالیت می‌کند، از یک برنامه‌ی جالب که نام آن را WayfairView گذاشته، برای سایت خود استفاده می‌کند. شرکت ویفر (Wayfair) فروشگاهی در دنیای واقعی ندارد و صرفاً اینترنتی است، اما این موضوع باعث توقف این خرده فروش اینترنتی موفق و گسترش روز افزون آن در دنیای واقعی نشده است.

معرفی یک اپلیکیشن کاربردی برای فروشگاه های اینترنتی: اپلیکیشن ویفر ویو

ویفرویو، یک اپلیکیشن اندرویدی است که به مشتریان، تصاویر محصولات خود را به صورتی جالب و واقعی نشان می‌دهد. مشتریان می‌توانند گزینه ای را انتخاب کنند که به آن ها، نمای سه بُعدی از محصول مورد نظر را نشان می‌دهد. به این صورت که با لمس صفحه نمایش موبایل، فرد می‌تواند محصول را از زوایای مختلفی ببیند. سپس تصاویر محصول مورد نظر بر روی گوشی فرد نیز ذخیره می‌شود و چند ثانیه بعد، مشتری می‌تواند تصویر سه بُعدی از عکس مورد نظر را بر روی گوشی خود مشاهده نماید. به طوری که گویی مشتری در حال مشاهده‌ی محصولِ واقعی در فروشگاه است. این تصویر فضای آنچنان زیادی از گوشی موبایل را نیز اشغال نمی‌کند و بین ۱ تا ۲ مگابایت حجم دارد. تصویر سه بعدی بسیار واقعی به نظر می‌رسد و مشتری می‌تواند محصول مورد نظر خود را از هر زاویه ای که می‌خواهد، مشاهده نماید. همچنین می‌تواند محصول مورد نظر را در مکان های مختلفی جانمایی کند و مشاهده کند که خانه با آن شئ مورد نظر چه گونه به نظر می‌رسد. این موضوع بسیار جالبی است که شرکت ویفر (Wayfair) برای بهتر نشان دادن محصولات خود به مشتریان استفاده می‌کند.

معرفی یک اپلیکیشن جالب به نام ویفر ویو

این شرکت، برنامه‌ی مورد نظر را از سال ۲۰۱۶ بر روی سایت خود اجرا کرده است؛ زمانی که شرکت ویفر (Wayfair) در رتبه بندی بهترین خرده فروشی های اینترنتی، در رتبه‌ی ۲۴ ام قرار داشت.

با استفاده از این اپلیکیشن سه بعدی، دیگر نیازی نیست مشتریان ابعاد (طول و عرض و ارتفاع) را در نقاط مختلف منزل خود اندازه گیری کنند تا ببینند آیا فضای کافی برای خرید یک محصول را دارند یا خیر؛ و آیا یک محصول مورد نظر آن ها، در فلان نقطه از منزل جا می شود یا نه. همچنین مشتریان می‌توانند چند محصول را در کنار هم مشاهده کنند تا ببینند که آیا این چند محصول در کنار هم و در کنار دیگر وسایل منزل آن ها، نمای جالبی دارد یا این که زشت به نظر می‌رسد.

روش تهیه عکس های سه بُعدی

شرکت ویفر، این شکل های سه بُعدی را از ۲ روش تهیه می‌کند: روش اول، استفاده از اسکنر سه بُعدی داخلی خودش ( in-house 3-D scanner) می‌باشد که خود شرکت آن را تولید کرده است. روش کار به این صورت است که یک محصول را بر روی یک میز چرخشی قرار داده و چندین دوربین از زوایای مختلف، از محصول مورد نظر عکس می‌گیرند. به طور میانگین، برای تهیه‌ی هر یک عدد عکس سه بعدی، باید حدود ۱۵۰ عکس از محصول تحت زوایای مختلف گرفته شود. به گفته‌ی این شرکت، فرآیند مورد نظر بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان لازم دارد. روش دوم تهیه‌ی عکس سه بُعدی، استفاده از کارکنان این شرکت است که بتوانند عکس محصول را بر روی کاغذ بکشند. بسته به پیچیدگی ابعادی محصول، فرآیند کشیدن عکس از هر محصول برای تهیه‌ی یک تصویر سه بُعدی، ممکن است چند ساعت یا چندین روز به طول بیانجامد. شرکت ویفر، برای تهیه‌‌ی تصویر سه بُعدی از محصولاتی که از نظر ابعادی پیچیده هستند، از روش اول، یعنی اسکنر سه بعدی استفاده می‌کند و برای محصولاتی که دارای شکل های ساده و معمولاً گوشه های نوک تیز هستند، از روش دوم و کشیدن بر روی کاغذ استفاده می‌نماید.

یک برنامه جالب برای سه بعدی کردن تصاویر - ویفر ویو

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز

منبع : digitalcommerce360.com