به تازگی نمونه‌های جدیدی از خودروهای پلیس Responder شرکت فورد توسط پلیس ایالت میشیگان امریکا مورد آزمایش قرار گرفتند تا بتوانند توانایی‌ها و قابلیت‌های خود را به رخ افسران راننده بکشند. برای آشنایی با مهم‌ترین قابلیت‌های طراحی شده برای خودروهای پلیس Responder شرکت فورد می‌توانید در ادامه‌ی این مطلب با مجله قرمز همراه باشید.

اداره‌ی پلیس ایالت میشیگان امریکا امسال هم بر طبق رسم هر ساله اقدام به برگزاری نمایش خودروهای پلیس نمود. نمایشی که در آن حداقل ۱۳ دستگاه خودرو و هفت موتور سیکلت جدید پلیس مورد آزمایش قرار گرفتند. محصولاتی که از میان آن‌ها می توان به خودروی Chevrolet Tahoe (مدل ۴WD  و RWD)، خودروی Dodge Charger (مدل ۳.۶ لیتری و ۵.۷ لیتری RWD)، خودروی Dodge Charger AWD، مدل اکو بوست و ۲ لیتری خودروی سواری Ford Police Interceptor، مدل ۳.۵ لیتری FWD این خودرو و همچنین مدل‌های اکوبوست ۳.۵ لیتری و ۳.۷ لیتری AWD از آن، مدل ۳.۵ لیتری اکوبوست خودروی Ford P.I. Utility، مدل ۳.۷ لیتری AWD این خودرو و محصولاتی نظیر BMW R1200RT-P، Harley-Davidson Road King، Electra Glide، Electra Glide Optimal و Zero DSP ZF12.5 ABS اشاره کرد.

در این میان دو مدل متفاوت از خودروهای پلیس Responder جزو شاخص‌ترین محصولات جدیدی بودند که توسط پلیس ایالت میشیگان مورد آزمایش قرار گرفتند. در واقع می‌توان دو خودروی F-150 مدل ۲۰۱۸ پلیس و مدل ۲۰۱۹ هیبریدی مخصوص تعقیب و گریز شرکت فورد را گل سرسبد محصولاتی قلمداد کرد که در نمایش امسال پلیس ایالت میشیگان امریکا مورد آزمایش قرار گرفتند و توانستند بسیاری از قابلیت‌های مهم خود را به نمایش بگذارند.

خودروی پلیس

مهم ترین قابلیت‌های خودروهای پلیس Responder شرکت فورد

مدل هیبریدی از خودروهای پلیس Responder بر اساس ویژگی‌های خودروی فیوژن شرکت فورد طراحی شده است. این مدل از خودروهای پلیس Responder با وجود هیبریدی بودن از چالاکی بیشتری نسبت به دیگر خودروهای پلیس شرکت فورد نظیر خودروی  کراون ویکتوریا، که مبتنی بر موتور V8 هستند برخوردار است. علاوه بر آن که مصرف سوخت نیز در این خودرو تا حد قابل توجهی کمتر از خودروهای پلیس کراون ویکتوریا است. به بیان دقیق‌تر مدل هیبریدی خودروهای پلیس Responder هنگام حرکت در بزرگراه به ازای هر لیتر سوخت حدود ۱۷ کیلومتر مسافت را طی می‌کند و در فضای شهر نیز چیزی نزدیک به ۱۵.۳ کیلومتر مسافت می‌پیماید. رقمی که در خودروی پلیس کراون ویکتوریا حول و حوش ۶.۸ کیلومتر در فضای شهر و ۱۰.۲ کیلومتر در فضای بزرگراه، به ازای مصرف هر لیتر سوخت، قرار دارد.

شاید یکی از دلایل این امر را بتوان به موتور غیر هیبریدی خودروی جدید فورد نسبت داد. موتور ۲ لیتری I4 این خودرو که بر اساس چرخه‌ی اریکسون طراحی شده و مسلما بهینه‌تر از موتورهای سنتی مبتنی بر چرخه‌ی اتو است. از سوی دیگر موتور الکتریکی این خودرو به سرنشینان آن اجازه می‌دهد تا بتوانند با حداکثر سرعت ۹۶.۵ کیلومتر بر ساعت در طول مسیرهای مختلف رانندگی کنند. سرعتی که بیشتر به کار گشت زنی می‌آید و در تعقیب و گریزهای سریع لزوم اتکا به موتور غیر الکتریکی این خودرو بیش از پیش برجسته می‌شود.

خودرو جدید

اما مدل ۲۰۱۸ خودروی پلیس F-150 نیز از دیگر خودروهای پلیس Responder به شمار می‌رود که به تازگی توسط پلیس ایالت میشیگان امریکا مورد آزمایش قرار گرفته است. این خودرو بر اساس مدل ۲۰۱۸ خودروی F-150 شرکت فورد طراحی شده است. خودرویی که به تازگی شاهد معرفی نمونه‌های لوکس و گران قیمتی از بستگان نزدیک آن توسط شرکت فورد بودیم (برای آشنایی بیشتر با مدل‌های موجود در این خانواده می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید).

برخلاف مدل هیبریدی خودروهای پلیس Responder که مدل کراون ویکتوریا را به عنوان هماورد خود می‌بینند، خودروی پلیس F-150 هیچ رقیبی در میان خودروهای پلیس ندارد. چرا که این خودرو نخستین وانت شرکت فورد محسوب می‌شود که رده‌بندی خودروهای مخصوص تعقیب و گریز را دریافت کرده است. این خودروی پرتوان به یک موتور ۳.۵ لیتری V6 مجهز است که توانی معادل ۳۷۵ اسب بخار و گشتاوری در حدود  ۶۳۷.۲ نیوتن متر را به نمایش می‌گذارد.

از دیگر خصوصیات مهم این مدل قدرتمند از خودروهای پلیس Responder می‌توان به امکان راندن آن در مسیرهای آن رود و آف رود اشاره کرد. خصوصیتی که موجب می‌شود مسیرهای ناهموار و پر دست انداز این اجازه را نیابد که سد راه این خودرو در جریان انجام تعقیب و گریزهای طولانی و نفس‌گیر گردد. علاوه بر تمام موارد یاد شده عضو پر توان خودروهای پلیس Responder قادر است باری به وزن ۳۱۷۵ کیلوگرم را به دنبال خود یدک بکشد. بر این اساس می‌توان از وجود این خودرو علاوه بر انجام وظایف عادی نیروهای پلیس برای انجام کارهای سنگین نیز بهره گرفت.

خودروهای فورد

تست اختیاری خودروهای پلیس Responder شرکت فورد

البته باید به این نکته اشاره کرد که آزمایش خودروهایی نظیر اعضای جدید خودروهای پلیس Responder به شکل اختیاری توسط پلیس ایالتی میشیگان انجام می‌گیرد و هیچ گونه اجباری برای این کار وجود ندارد. در واقع شرکت فورد پیش از فروش خودروهای پلیس خود بسیاری از آزمایش‌های مختلف را روی آن‌ها انجام می‌دهد. بنابراین هیچ نیاز یا اجباری به تست شدن این خودروها توسط نهادها و سازمان‌های دیگر وجود ندارد. با این حال مورد آزمایش قرار گرفتن خودروهای پلیس فورد و محصولاتی نظیر خودروهای پلیس Responder توسط پلیس ایالت میشیگان اعتبار دو چندانی برای این خودروها به همراه می‌آورد و موجب رشد میزان فروش آن‌ها می‌گردد.

در مجموع این خودروها از جنبه‌های گوناگونی توسط پلیس ایالتی میشیگان مورد آزمایش قرار می‌گیرند و از هر جهت بررسی می‌شوند. به عنوان مثال برای تست میزان شتاب خودروهای پلیس Responder این خودروها توسط پلیس میشیگان در یک پیست آزمایشی و در جریان یک تعقیب و گریز شبیه سازی شده‌ (که از ۳۲ دور پشت سر هم تشکیل شده بود) مورد بررسی قرار گرفتند. فرآیندی که در رابطه با سایر ویژگی‌های این خودروها نظیر کیفیت سیستم تعلیق آن‌ها، میزان مقاومت اجزای مختلف تشکیل دهنده‌ی آن‌ها و همچنین کیفیت ترمزها و لاستیک‌های آن‌ها نیز با همین دقت و موشکافی به انجام رسید.

منبع: جالوپینک (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.