عروسی مگان مارکل و پرنس هری روز نوزدهم می در لندن برگزار شد و تقریبا تمامی رسانه‌های جهانی آن را پوشش دادند. اما چیزی که مردم بیش از هر چیز دیگری انتظار آن را می‌کشیدند آرایش عروس بود. پس از ماه‌ها گمانه زنی در مورد آرایش مگان مارکل هنر پیشه ۳۶ ساله آمریکایی با یک آرایش بسیار ساده و زیبا در مراسم ظاهر شد و تحسین بسیاری را برانگیخت و موجبات بحث‌های متعددی را فراهم کرد. آیا این آرایش به همان سادگی بود که در ظاهر به نظر می‌رسید؟ راز این زیبایی و سادگی در چه بود؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به بررسی آرایش مگان مارکل عروس جدید خاندان سلطنتی انگلستان خواهیم پرداخت و راز سادگی و زیبایی او را در مراسم عروسی سلطنتی بیان خواهیم کرد.

آرایش مگان مارکل

تحلیل آرایش مگان مارکل در عروسی سلطنتی

وقتی صحبت از آرایش عروس می‌شود همه ما به آرایش‌های غلیظ و چند رنگ فکر می‌کنیم، آرایش‌هایی که زیبایی‌های طبیعی چهره عروس را می‌پوشاند و او را به موجودی ناشناس تبدیل می‌کند. اما مگان مارکل مثل بسیاری دیگر از چهره‌های شناخته شده ثابت کرد که آرایش عروس هم می‌تواند کامل و زیبا باشد و هم سادگی خود را داشته باشد طوری که تنها روی زیبایی‌های طبیعی چهره تاکید کرده و آن‌ها را به نمایش بگذارد. مگان مارکل هنرپیشه آمریکایی لباس عروس خود را از برند معروف ژیوانشی (طراحی شده توسط کلر ویت کلر طراح این برند) و با مدلی بسیار ساده و کلاسیک انتخاب کرده بود که یادآور استایل آدری هیپورن آیکن مد برند ژیوانشی بوده و کاملا شایسته یک عروس سلطنتی انتخاب شده بود.

آرایش مگان مارکل

مدل موی مگان یک مدل بسیار ساده بود که قسمت عقب آن بالای سر جمع شده و قسمت جلوی آن به شکل فرق وسط جدا شده بود و تعدادی تار مو نیز آزاد گذاشته شده بود تا قاب چهره او را مشخص‌تر کنند. آرایش موی مگان مارکل توسط کارشناس معروف آرایش سرژ نورمان انجام شده و سادگی و به خصوص هماهنگی آن با نیم تاج سلطنتی تحسین همگان را برانگیخت. این نیم تاج زیبا اگرچه در سال ۱۹۳۲ ساخته شده است اما حتی امروز هم زیبا و مدرن به نظر می‌رسید و به خصوص زیر توری عروس بسیار زیبا دیده می‌شد. این نیم تاج متعلق به ملکه مری بوده است که توسط ملکه الیزابت به مگان هدیه داده شده است، نگین مرکزی این نیم تاج در اصل از جنس یاقوت کبود بوده است اما به سلیقه مگان مارکل با یک نگین بزرگ الماس جایگزین شده بود تا برای مراسم عروسی سلطنتی آماده باشد.

آرایش مگان مارکل

اما برای کسانی که منتظر سبک آرایش مگان بودند مشاهده آرایش ساده و زیبای او بسیار هیجان انگیز بود، به نوشته سایت رسمی خاندان سلطنتی، آرایش مگان مارکل را دوست قدیمی و هنرمند آرایشگر او دنیل مارتین به عهده داشته است که شامل یک آرایش دودی ملایم روی چشم‌ها و آرایش کمرنگ لب بود. دنیل مارتین سفیدر برند آرایشی دیور و کارشناس رنگ برند آنست بیوتی است و تجربه و تخصص زیادی در کار خود دارد که این تجربه و توانایی خود را به خوبی در آرایش مگان مارکل نشان داده بود. دنبا کنندگان عروسی سلطنتی بسیار کنجکاو بودند تا بدانند که مگان مارکل کدام لوازم آرایشی را برای آرایش خود انتخاب کرده است اما با در نظر گرفتن این که آرایشگر او ارتباط نزدیکی با برندهای دیور و آنست بیوتی دارد می‌توان حدس زد که انتخاب او احتمالا رژ لب مدادی شفاف آنست بیوتی به همراه سایه ۵ رنگ برند دیور بوده است. به طور کلی آرایش مگان از نظر ترکیب و سادگی تفاوت زیادی با آرایش کیت میدلتون عروس بزرگ‌تر خاندان سلطنتی که در سال ۲۰۱۱ وارد این خانواده شد نداشت.

آرایش مگان مارکل

با توجه به قوانین سفت و سختی که خاندان سلطنتی برای پوشش و آرایش زنان خود دارد جای تعجبی نداشت که مگان یک رنگ بسیار ملایم را برای لاک ناخن خود انتخاب کند چون طبق این قوانین زنان عضو خاندان سلطنتی مجاز نیستند از رنگ‌های تند و جیغ برای لاک زدن استفاده کنند. ناخن‌های مکان مارکل بسیار ساده و کوتاه بودند و کار زیادی روی آن‌ها انجام نشده بود به جز یک لاک صورتی کمرنگ که ناخن‌های او را به طور کامل پوشش داده بود و می‌شد حدس زد که او نیز مانند کیت و خود ملکه لاک خود را از برند Essie انتخاب کرده است. در کل آرایش مو و چهره ساده و کلاسیک مگان طوری انتخاب شده بود که در عین رعایت سنت‌های مراسم سلطنتی کاملا با چهره او هماهنگ بود و زیبایی او را در عین سادگی چندبرابر کرده بود. آرایش مگان پس از مراسم نیز تجدید شده و موهای او توسط جرج نوثوود مجددا آرایش شده بودند که به جز ایجاد یک موج ملایم روی قسمت جلو تغییری در مدل آن صورت نگرفته بود اما در این لحظه نگین انگشتری آکوامارین پرنسس دایانا که روی دست مگان می‌درخشید بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می‌کرد.

آرایش مگان مارکل

راز سادگی و زیبایی آرایش مگان مارکل

پس از تحلیل آرایش مگان مارکل این سوال پیش می‌آید که آرایشگر او کدام ابزارهای آرایشی را برای آرایش مگان به کار برده است. در این بخش منظور ما تنها خود ابزارهای آرایشی هستند و برند و نوع خاص آنها مطرح نیست، در ادامه با هفت موردی که به حدس کارشناسان در لیست موارد مورد استفاده او بوده‌اند آشنا می‌شوید.

آرایش مگان مارکل

پرایمر مژه: یکی از نقاط قوت آرایش مگان که بیش از بقیه قسمت‌های آرایشی او جلب نظر می‌کرد مژه‌های بلندی بود که با ریمل و فرمژه کاملا هنرمندانه شکل گرفته بودند اما یک ریمل تنها نمی‌تواند چنین اثری داشته باشد و آرایشگر او نیز مانند هر آرایشگر حرفه‌ای دیگری از پرایمر مژه استفاده کرده بود تا مژه‌های او را بلندتر و پرتر نشان دهند.

آرایش مگان مارکل

رژ لب مات: عضو جدید خاندان سلطنتی یک رژ لب نسبتا مات را برای آرایش لب‌های خود انتخاب کرده بود و رنگ زیبای این رژ لب مانع از این شده بود که آرایش او خسته کننده به نظر برسد. رنگ این رژ چیزی بین صورتی و بنفش بود که با پوست تیره او هماهنگی خوبی داشت و کاملا طبیعی و شاداب به نظر می‌رسید.

آرایش مگان مارکل

نرم کننده لب: هر کسی برای این که بتواند از رژ لب مات استفاده کند باید لب‌های خود را لایه برداری کرده و از بالم لب استفاده کند در غیر این صورت پوسته‌های لب در کنار رژ لب مات ظاهر خوبی نخواهند داشت. آرایشگر مگان هم از این نکته آگاه بوده و از یک نرم کننده مناسب قبل از آرایش لب استفاده کرده بود.

آرایش مگان مارکل

کانسیلر: مگان قبلا در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که علاقه خاصی به کانسیلر توشه اکلات از برند ایو سن لوران دارد چون این کانسیلر به خوبی محو می‌شود و تا ۱۷ ساعت ماندگاری دارد بنابراین جای تعجبی ندارد که او در روز عروسی خود نیز از این کانسیلر برای پوشاندن تیرگی‌های زیر چشم استفاده کند.

آرایش مگان مارکل

فونداسیون: پوست مگان در عین طبیعی بودن درخشش زیبایی داشت در حالی که حتی کک و مک‌های او نیز از زیر آرایش مشخص بود. او احتمالا برای داشتن این درخشش طبیعی از یک فونداسیون با پوشش کم استفاده کرده است که تنها وظیفه شاداب کردن و جوان کردن چهره را دارد و ظاهری مصنوعی به شما نمی‌دهد.

آرایش مگان مارکل

هایلایت کننده: راز داشتن آرایشی طبیعی و شاداب با درخششی زیبا استفاده از هایلایت کننده است. امروزه همه متخصصان آرایش هایلایت را در برنامه کاری خود قرار می‌دهند و آرایشگر حرفه‌ای مگان هم از این قاعده مستنثی نبوه است. راز زیبایی آرایش با هیلایت کننده، استفاده از هایلایتی با رنگ مناسب برای پوست و ترکیبی طبیعی است که ماندگاری بالایی هم داشته باشد.

آرایش مگان مارکل

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)