داشتن موهای نازک و کم حجم از دردسرهای آرایش مو است و خانم‌هایی که موهای نازک و کم حجم دارند معمولا وقت زیادی را برای آرایش و رسیدگی به موهای خود صرف می‌کنند و در نهایت با یک مدل نه چندان رضایت بخش روبرو می‌شوند. هدف شما در آرایش مو برای موهای نازک باید تاکید روی بافت و حجم مو و حجیم نشان دادن موها باشد که برای این کار ترفندهای مختلف و متنوعی وجود دارد. همه این ترفندها تخصصی و پرهزینه نیستند و گاهی با یک تغییر ساده در مدل و حالت مو می‌توان آن را حجیم نشان داد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با چند روش جدید و جالب آرایش مو برای موهای نازک آشنا خواهید شد که برخی از این مدل‌ها برای حالت دادن و آرایش مو و برخی دیگر مدلی برای کوتاه کردن مو هستند.

آرایش مو برای موهای نازک

چتری پرپشت و بلند یک روش مناسب آرایش مو برای موهای نازک

کوتاه کردن چتری یک راه مناسب برای پوشاندن پیشانی و ایجاد حالت گرد روی صورت است به خصوص اگر فرم پیشانی شما مربعی و عریض باشد می‌توانید با کوتاه کردن چتری به آن فرم دهید. اما مزایای چتری تنها محدود به فرم صورت نیست، شما با کوتاه کردن چتری به خصوص چتری‌های پرپشت و بلند مثل الکسا چانگ می‌توانید موهای کم حجم خود را پرپشت نشان دهید. این نوع چتری‌ها به راحتی حالت می‌گیرند و با کمی سشوار کشیدن به شکل پرپشت روی پیشانی قرار می‌گیرند در نتیجه توجه کمتری به بقیه موهای شما جلب می‌شود و این طور به نظر خواهد رسید که شما موهایی حجیم و زیبا دارید.

آرایش مو برای موهای نازک

باز کردن فرق موها در یک طرف سر

جهتی که برای جدا کردن فرق سر انتخاب می‌کنید تاثیر زیادی روی ظاهر موها دارد و باعث می‌شود موها نازک یا حجیم به نظر برسند. اگر فرق موها را از وسط جدا کنید موها به صورت یکنواخت در دو طرف سر پخش شده و در کمترین حجم ممکن به نظر می‌رسند اما اگر فرق موها را از کنار جدا کنید موهای بیشتری در یک طرف سر جمع می‌شوند و طرف دیگر موها اصلا جلب توجه نخواهد کرد. به این ترتیب موهای شما دوبرابر حجیم‌تر از حالتی خواهد شد که فرق آن را از وسط جدا کرده‌اید. پس اگر موهای نازک و کم حجم دارید مثل جولین مور فرق موها را از یک طرف باز کنید و هر چند وقت یک بار جهت آن را تغییر دهید تا موها در آن حالت نخوابند و کم حجم نشوند.

آرایش مو برای موهای نازک

حالت دادن موها به یک طرف سر برای ایجاد حجم

همان طور که گفتیم جدا کردن فرق موها از یک طرف باعث می‌شود حجم موها بیشتر به نظر برسد. اما اگر فرق موهای خود را کاملا از یک طرف سر جدا کنید و تمام موها را به طرف دیگر انتقال دهید چطور؟ با این کار موها حالت زیبایی در بالای سر ایجاد می‌کنند و حجم مناسبی در آن‌ها ایجاد می‌شود، این مدل برای موهای متوسط و میدی که تا شانه هستند بهترین انتخاب است. پس اگر شما نیز مثل اولیویا مان موهای متوسط و کم حجم دارید برای حجیم نشان دادن موها همه آن‌ها را به یک طرف بدهید و طرف کمتر را پشت گوش خود منتقل کنید. طرف بیشتر را نیز با کمی سشوار و اسپری حالت دهنده تثبیت کنید، مدل موی ساده و زیبای شما به همین راحتی آماده است.

آرایش مو برای موهای نازک

بافت شل و نامرتب یک روش مناسب آرایش مو برای موهای نازک

بستن سفت موها یکی از عواملی است که باعث کم حجم دیده شدن موها می‌شود و استفاده از در آرایش مو برای موهای نازک اصلا توصیه نمی‌شود. در عوض اگر می‌خواهید موهای نازک شما حجیم دیده شود مثل اما استون سراغ مدل‌های شل به خصوص بافت شل موها بروید. این روش برای موهای حالت دار و بافت دار مناسب است اما اگر موهایتان بافت ندارد می‌توانید با کمی اسپری روی آن بافت ایجاد کنید. موها را مانند روش قبل به یک طرف سر منتقل کنید و روی شانه بیندازید، سپس این دسته را به صورت شل و نامنظم ببافید تا موهایتان حجیم و رمانتیک به نظر برسند.

آرایش مو برای موهای نازک

پوش دادن موها در بالای سر برای حجم دادن به موم

یکی از روش‌های رایج برای حجم دادن به مو پوش دادن آن است. البته پوش دادن مو باید در محل مناسبی انجام شود تا اثر حجم دهندگی خود را به خوبی نشان دهد. بیشتر خانم‌هایی که موهای نازک و کم حجم دارند معمولا از کمبود مو در قسمت جلو و تاج مو رنج می‌برند و پوش دادن موها در این قسمت می‌تواند مشکل را به خوبی حل کند. پس فرقی نمی‌کند که برای بقیه موهای خود چه مدلی انتخاب کرده‌اید، کافی است مثل جولین هیو قسمت جلوی موها را (اگر به اندازه کافی بلند هستند) پوش دهید و با حالت حجیم روی سر جمع کنید و به همین سادگی آماده شوید.

آرایش مو برای موهای نازک

بافت حلقه‌ای بالای سر جهت آرایش مو برای موهای نازک

اگر از گیس بافت موها به عنوان هدبند بالای سر خود استفاده کنید قسمت بالای سر پوشیده شده و موها حجیم به نظر خواهند رسید. البته این مدل تنها برای کسانی مناسب است که مثل لوسی هیل صورت ظریف و کوچکی دارند چون بافتن مو در کناره‌های صورت باعث تاکید بر فرم چهره خواهد شد و اگر صورت شما بزرگ باشد بیش از حد بزرگ به نظر خواهد رسید. همچنین این نکته را هم به خاطر داشته باشید که بافتن موها به این شکل نیاز به موهای بلند دارد و روی موهای کوتاه و متوسط قابل پیاده سازی نیست.

آرایش مو برای موهای نازک

مدل باب موج‌دار متوسط و کوتاه یک مدل مناسب برای موهای نازک

مدل باب به مدلی گفته می‌شود که در آن قسمت پشت موها کمی از جلوی موها بلندتر است. این مدل یکی از مناسب‌ترین مدل‌های مو برای موهای کم حجم است چون باعث می‌شود قسمت جلوی موها پرپشت‌تر و حجیم‌تر به نظر برسند بدون آن که نیاز چندانی به حجم دادن داشته باشد. البته بلندی مدل باب می‌تواند تا نزدیکی شانه‌ها یا تا پایین چانه باشد و شما می‌توانید طبق سلیقه و فرم صورت خود یک مدل مناسب برای خودتان انتخاب کنید. مدل موی باب را می‌توان صاف کرد و یا به حالت طبیعی نگه داشت اما اگر مدل باب را برای خودتان انتخاب کرده‌اید (به خصوص باب بلند) بهتر است کمی به قسمت پایین آن موج بدهید تا مثل موهای امیلی بلانت حجیم‌تر و زیباتر به نظر برسند.

آرایش مو برای موهای نازک

مدل پیکسی ترکیبی کوتاه و بلند برای موهای نازک

بسیاری از خانم‌ها به موهای کوتاه مثل مدل پیکسی علاقه دارند اما کسانی که موهای نازک و کم حجم دارند معمولا نتیجه جالبی از کوتاه کردن موها نمی‌گیرند چون موهای نازک و کوتاه حجم بسیار کمی روی موها ایجاد می‌کنند که راضی کننده نیست و حالت دادن و حجم دادن به آن بسیار خسته کننده است. اما اگر موهای نازک و کم حجمی دارید و دوست دارید موهای خود را کوتاه کنید نگران نباشید، مدل پیکسی ترکیبی که رابی رز انتخاب کرده است در قسمت میانی و جلوی آن بلندتر از کناره‌های موها است که باعث حجیم‌تر دیده شدن موها و مدرن شدن آن‌ها می‌شود و بهترین روش آرایش مو برای موهای نازک و کم حجم است.

آرایش مو برای موهای نازک

مدل لایه لایه یک مدل مناسب آرایش مو برای موهای نازک

یکی از روش‌های کلاسیک و مناسب برای حجیم‌تر نشان دادن موها، استفاده از مدل لایه لایه است. انتخاب مدل لایه لایه باعث می‌شود که موها روی هم بلغزند و حالتی سبک ایجاد کنند بدون آن که نازک و کم حجم به نظر برسند. در حالی که بلند کردن موها به صورت یکدست باعث شود که موها در جهت جاذبه زمین حالت بگیرند و این همان چیزی است که شما نمی‌خواهید برایتان اتفاق بیفتد. به این ترتیب اگر شما طرفدار موهای بلند هستید مثل ساندرا بولاک موهای خود را چند لایه کوتاه کنید تا بتوانید هر چقدر که دوست دارید موهای خود را بلند کنید بدون آن که موها به هم بچسبند و سنگین شوند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)