رنگ قرمز از زیباترین و محبوب‌ترین رنگ‌های موجود در طبیعت است و ثابت شده است که به همه می‌آید. استفاده از رنگ قرمز در لباس‌ها و اکسسوری‌ها ساده است اما وقتی نوبت به آرایش قرمز رنگ می‌رسد شرایط کمی پیچیده‌تر می‌شود. قرمز به عنوان یک رنگ تند ممکن است آرایش را غلیظ کرده و باعث جلب توجه کردن آن شود اما این اتفاق زمانی می‌افتد که شما آرایش قرمز رنگ خود را درست و اصولی انجام نداده باشید. اگر نگاهی به آرایش ستارگان مد و سینما داشته باشید می‌بینید که این افراد توانسته‌اند خیلی هنرمندان این رنگ تند را در آرایش خود جا دهند و بر زیبایی و جذابیت خود بیفزایند. در این مقاله می‌خوانید که آرایش قرمز رنگ چه مزیت‌هایی دارد و چطور باید آن را انجام دهید.

سایه چشم قرمز رنگ

آرایش قرمز رنگ

رنگ قرمز شاید آخرین و غیرمعمول‌ترین گزینه شما برای رنگ سایه چشم باشد چون این رنگ ممکن است چشمان شما را قرمز نشان دهد و مانند ان باشد که دچار حمله آلرژی شده‌اید و یا اخیرا گریه کرده‌اید. اما این نمی‌تواند دلیلی برای حذف رنگ قرمز از گزینه‌های سایه چشم باشد. شما می‌توانید سایه قرمز را در آرایش روزمره خود هم به کار ببرید اما قبل از این کار مطمئن شوید که رنگ پایه چشم را خنثی کرده‌اید، این کار را با استفاده از کانسیلر انجام دهید و آن را به عنوان پایه سایه به کار ببرید. پس از آن می‌توانید رنگ قرمز را مثل همه رنگ‌های سایه دیگر برای آرایش استفاده کنید. البته به هماهنگی این رنگ با رنگ پوست خود دقت کنید و اگر پوست روشن دارید سایه قرمز گیلاسی و اگر پوست تیره دارید سایه زرشکی به کار ببرید. اگر به نظر شما این رنگ کمی تن است مقداری رنگ برنزه یا مسی با آن مخلوط کنید تا خنثی‌تر و ملایم‌تر شود. همان طور که می‌بینید کارا دلوین سایه قرمز را بسیار هنرمندانه در این تصویر به کار برده است که با چشمان سبز و ابروهای پر قهوه‌ای او نیز هماهنگی عالی به وجود آورده است.

خط چشم قرمز

آرایش قرمز رنگ

حتما می‌گویید وقتی کلی رنگ‌های زیبا و متناسب دیگر در میان مدادهای چشم خود داریم چرا باید از قرمز استفاده کنیم؟ ضرورتی برای این کار وجود ندارد اما اگر قصد دارید تنوعی به آرایش خود بدهید و چیزهای تازه را امتحان کنید این یکی از بهترین گزینه‌ها است. برخلاف آن چه که به نظر می‌رسد خط چشم قرمز زیبایی خاصی دارد و به راحتی با چهره شما هماهنگ می‌شود. رمز این کار در این است که از یک رنگ براق و زنده برای خط چشم قرمز خود استفاده کنید نه یک رنگ مات و کدر. این نوع خط چشم را می‌توانید به صورت خط چشم گربه‌ای کمرنگ و ادامه‌دار بکشید و یا خط چشم قرمز را به پلک پایین و زیر چشم خود محدود کنید تا اثری مشابه سایه قرمز داشته باشد، همان طور که سولانژ نولز خواهر بیانسه با یک خط چشم ملایم در زیر پلک پایین خود زیبایی و درخشش خاصی به چهره تیره و آرایش مختصر و ساده خود داده و باعث شده چشمانش برجسته‌تر و درخشان‌تر شوند.

رژگونه قرمز رنگ

آرایش قرمز رنگ

این مورد آرایش قرمز رنگ جزو مواردی است که رایج‌تر است اما بیشتر خانم‌ها از آن فراری هستند چون می‌ترسند گونه‌هایشان بیش از حد قرمز شود و چهره آن‌ها حالتی عروسکی و مصنوعی پیدا کند. اما شما هرگز نباید از این رنگ رژگونه به مقدار زیاد استفاده کنید (این قانون در مورد همه رنگ‌های رژگونه صادق است اما رنگ قرمز خطر بیشتری دارد چون رنگدانه‌های آن قوی‌تر از رنگ‌های دیگر مثل صورتی و برنزه و … است) گونه‌های شما باید تا اندازه‌ای قرمز به نظر برسد که گویی در یک روز سرد بیرون از منزل پیاده روی کرده‌اید و صورتتان را سرما زده است، برای این منظور برس رژگونه را خیلی کم با پالت رنگ تماس دهید و با همان مقدار کم رنگ گونه‌های خود را شکل دهید، همان طور که میراندا کر مدل معروف و زیبای استرالیایی توانسته است با استفاده از رژگونه قرمز و تضاد آن با رنگ لباسش حالتی زیبا و طبیعی در چهره‌اش به وجود آورد.

رژ لب قرمز رنگ

آرایش قرمز رنگ

رژ لب قرمز جزو پرطرفدارترین رنگ‌های رژ لب میان خانم‌ها است و شاید هر خانمی یکی از این رژها را در جعبه لوازم آرایشی خود داشته باشد. برای استفاده از این رنگ رژ لب لازم نیست حتما به یک مهمانی و عروسی دعوت باشید، شما می‌توانید این رنگ را به عنوان آرایش قرمز رنگ روزمره خود به کار ببرید، اگر احساس می‌کنید رژ لب قرمز به شما نمی‌آید دلیل آن این است که رنگ قرمز مناسب رنگ پوست خود را پیدا نکرده‌اید که با مطالعه مقاله مرتبط آن در مجله قرمز می‌توانید این رنگ را پیدا کنید. برای داشتن یک آرایش زیبا با رژ لب قرمز می‌توانید رنگ‌های قرمز مختلف را با هم ترکیب کنید و یا برای جذابیت بیشتر از انواع اکلیلی و براق رژ قرمز استفاده کنید. همان طور که پریانکا چوپرا بازیگر زیبای هندی توانسته است با یک رژ لب قرمز هماهنگ با چهره خود زیبایی خود را چندین برابر کند.

آرایش قرمز رنگ

آرایش قرمز رنگ ناخن

آرایش قرمز رنگ

لاک قرمز جزو کلاسیک‌ترین رنگ های لاک ناخن است و تا اوایل قرن بیستم تنها انتخاب خانم‌ها برای رنگ کردن ناخن به شمار می‌رفت. لاک قرمز زیبایی خاصی دارد و بهترین گزینه برای آرایش مجلسی است که با هر رنگ پوستی هم سازگار است. احتمالا از کودکی این رنگ لاک را در منزل داشته‌اید و جزو لاک‌های پرمصرف شما به شمار می‌رود اما اگر می‌خواهید لاک ناخن قرمز شما با روزهای کودکی متفاوت باشد و سطح بالاتر به نظر برسد به جای لاک قرمز یکدست و ساده از طرح‌های ترکیبی هندسی با رنگ‌های دیگر بهتره ببرید. برای اجرای این مدل‌ها لازم نیست به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید بلکه با دو رنگ لاک و چند برچسب و شابلون خودتان هم می‌توانید آن را در منزل و بدون هزینه اضافی انجام دهید و لاک قرمز را به بخشی از آرایش قرمز رنگ روزمره خود تبدیل کنید.

آرایش قرمز رنگ

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)