داشتن ابروهای زیبا برای خانم‌ها یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود چون ابروها قاب چشمان شما هستند و زیبایی آن‌ها را نمایش می‌دهند. به همین دلیل آرایش ابرو اهمیت زیادی دارد. این روزها ابروهای پر و کشیده و پهن مد روز است و خانم‌ها تلاش می‌کنند چنین ابروهایی داشته باشند اما اگر آرایش ابرو درست انجام نشود ظاهر چهره شما مصنوعی به نظر خواهد رسید. برای آرایش درست ابروها شما به ابزارهای ساده‌ای مثل موچین، قیچی ابرو، مداد یا ماژیک ابرو، شانه ابرو و ژل ابرو و البته یک دستورالعمل مناسب  نیاز دارید که در این مقاله خواهید خواند.

پیدا کردن بهترین فرم برای ابروهای شما

نقطه آغاز ابروها را پیدا کنید: قبل از هرچیز باید فرم بهینه ابروی خود را پیا کنید. این فرم توسط چهار فاکتور مشخص می‌شود که اولین آن نقطه آغاز ابروی شماست. این نقطه میزان فاصله ابروهای شما را مشخص می‌کند و اگر این فاصله کم باشد چهره شما گرفته و اخمو به نظر خواهد رسید اما اگر این فاصله زیاد باشد حالتی احمقانه پیدا خواهید کرد! برای مشخص کردن نقطه شروع ابروها یک مداد نازک یا هر وسیله مستقیم دیگری را بردارید و به کناره بینی خود تکیه دهید. محلی که این خط ابروی شما را قطع می‌کند نقطه مناسب شروع ابرو است، این نقطه را با مداد ابرو روی هردو ابرو علامت بزنید.

محل مناسب تاج ابرو را پیدا کنید: بسته به مدل ابروی شما این نقطه متفاوت است و در برخی مدل‌ها این تاج وجود ندارد و تقریبا با دم ابرو ترکیب می‌شود. برای مشخص کردن نقطه مناسب تاج ابرو از همان ابزار بلند نازک (مداد) استفاده کنید، مستقیم به آینه نگاه کنید. مداد را از نوک بینی تا وسط چشمان خود امتداد دهید. محلی که مداد ابروی شما را قطع می‌کند محل مناسب برای تاج آن است. این نقطه را با مداد ابرو روی هر دو ابرو علامت بزنید.

نقطه پایانی مناسب برای دم ابرو را پیدا کنید: دوباره به مداد نیاز دارید. یک سر مداد را روی کنار بینی بگیرید و تا نقطه انتهایی چشمان خود امتداد دهید، محلی که مداد، ابروی شما را قطع کند محل پایان دم ابرو است. این نقطه را با مداد علامت بزنید. در نهایت نقاط را با نقطه چین به هم وصل کنید تا مرز ابروهای شما مشخص شود.

ضخامت مناسب برای ابروها را پیدا کنید: هرچند این روزها ابروی پر و ضخیم مد شده است اما این مدل شاید برای همه مناسب نباشد. ضخامت مناسب ابرو برای هر شخص متفاوت است و به عوامل خاصی بستگی دارد:

  • اندازه چشم‌ها: هر چه چشمان بزرگ‌تری داشته باشید داشتن ابرهای ضخیم‌تر به تعادل چهره کمک می‌کند اما کسانی که چشمان کوچکی دارند نباید ابروهای پهنی داشته باشند چون چشمانشان کوچک‌تر به نظر خواهد رسید.
  • ضخامت لب‌ها: یک قانون طبیعی و جالب در این مورد وجود دارد، ضخامت ابرو بهتر است تقریبا با ضخامت لب بالای شما برابر باشد.
  • فاصله بین چشم و ابرو: اگر ابروهای شما بالا است می‌توانید ابروهای پهنی داشته باشید تا چهره شما متعادل‌تر شود اما اگر ابروهای شما نزدیک به چشمان شماست بهتر است ابروها را کمی نازک‌تر کنید تا بالاتر به نظر برسند.

در آرایش ابرو ضخامت آن باید با ضخامت لب بالا یکی باشد

برداشتن ابرو

ابروها را به سمت بالا شانه کنید: برس یا شانه ابرو را بردارید و موهای ابرو را به سمت بالا و در جهت رشد آن‌ها شانه کنید. این کار کمک می‌کند تا مشخص شود کدام موهای ابرو نیاز به برداشتن دارند. اگر موهای ابروهای شما بلند است برای آرایش ابرو بهتر است آن‌ها را با قیچی کوتاه کنید.

موهای خارج از مرز ابرو را بردارید: نقطه چین‌هایی که در مرحله قبل به دست آوردید به دقت نگاه کنید. موهایی که خارج از این مرز قرار دارند باید برداشته شوند. به دقت به موها نگاه کنید و با موچین از ساقه مو گرفته و در جهت رویش موی ابرو آن را بکنید. مطمئن شوید که موی درست را برداشته اید تا اشتباهی رخ ندهد. موها را دانه دانه بردارید و به یکباره چند مو را نکنید. از قسمت داخلی ابرو شروع کنید که نزدیک به بینی است و به تدریج به نقطه چین ها نزدیک شوید. سپس به سراغ موهای بالا و پایین قوس ابرو بروید. اگر می‌خواهید ابروها را نازک‌تر کنید یک ردیف موی بیشتر از قسمت داخلی قوس ابرو بردارید.

با ابروی بعدی نیز همین کار را انجام دهید: همه مراحلی را که در مورد ابروی اول انجام دادید با ابروی بعدی نیز تکرار کنید و کاملا دقت کنید که دو ابرو دقیقا همشکل شوند. از آینه فاصله بگیرید و از زوایای مختلف بررسی کنید تا ابروها کاملا قرینه باشند.

موها ابرو را بیش از حد برندارید: در برداشتن موهای ابرو زیاده‌روی نکنید چون اگر اشتباهی صورت بگیرد باید برای جبران آن حداقل شش هفته صبر کنید تا موهای ابرو دوباره رشد کنند. علاوه بر این برداشتن بیش از حد ابروها با فواصل زمانی کم رویش موها را ضعیف کرده  و پس از مدتی باعث کم شدن ابروها می‌شوند.

در آرایش ابرو موهای آن را بیش از حد برندارید

استایل و آرایش ابرو

داخل ابروها را پر کنید: پس از پیرایش ابرو نوبت به آرایش ابرو می‌رسد. اگر ابروهای پر و فشرده‌ای دارید به این مرحله از آرایش ابرو نیازی ندارید اما اگر ابروهای شما در قسمت‌هایی خالی و کم پشت است مداد یا ماژیک ابرو را بردارید، اگر می‌خواهید خطوطی که داخل ابرو می‌کشید حالت محو داشته باشد از مداد ابرد استفاده کنید اما اگر می‌خواهید این خطوط حالت مویی داشته باشند از ماژیک ابرو استفاده کنید. مداد یا ماژیک را با ضرباتی به شکل مو داخل قسمت‌های خالی ابرو بکشید تا پر شوند. زیاد به مرز‌های ابرو نزدیک نشوید و این مرزها را پررنگ نکنید چون در این صورت ابروهای شما غیرطبیعی خواهند شد.

از شانه ابرو استفاده کنید: پس از این که پر کردن قسمت‌های داخلی ابرو را تمام کردید از برس ابرو استفاده کید و خطوط را محو کنید. به خصوص اگر از مداد ابرو استفاده کرده باشید محو کردن آن ضروری است. ابروها را در جهت رویش طبیعی آن‌ها شانه بزنید.

ژل ابرو بزنید: پس از این که به حالت دلخواه آرایش ابرو دست یافتید باید این حالت را تثبیت کنید. برای این کار به ژل ابرو یا ریمل ابرو نیاز دارید. ریمل ابرو دارای رنگ است و و علاوه بر تثبیت حالت آن، ابرو را تیره‌تر می‌کند اما ژل ابرو فاقد رنگ است و تنها موهای ابرو را در حالت دلخواه نگه می‌دارد. اگر موهای ابروی شما تیره است از ژل ابرو استفاده کنید اما اگر موهای ابروی شما قهوه‌ای یا روشن‌تر است از ریمل ابروی همرنگ آن استفاده کنید.

 آرایش ابرو با ژل فرم آن را تثبیت می کند

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)