این که این روزها ابروهای تیره و پر مد روز هستند خبر خوبی برای افرادی نیست که ابروهای خالی و نازک دارند. تلاش برای پر نشان دادن ابروها اگر درست انجام نشود اغلب به شکست منجر می‌شود و چهره حالتی مصنوعی پیدا می‌کند. از  آنجایی که ابرو نقش مهمی در زیبایی چهره به خصوص چشم‌ها دارد توجه با آرایش بی‌نقص و طبیعی ابرو نیز ضروری است. حال اگر به هر دلیلی (به صورت ژنتیکی یا بر اثر برداشتن بیش از حد در گذشته) ابروهای خالی و نازک دارید می‌توانید با آرایش صحیح این مشکل را برطرف کرده و ابروهایی زیبا با ظاهر طبیعی داشته باشید. در این مقاله در هشت گام این روش را به شما آموزش می‌دهیم.

قبل از این که شروع به آرایش ابرو کنید لازم است که تا حد امکان ابروها را تقویت کنید و از موهای طبیعی آن بهره ببرید. برای مدت طولانی (حداقل سه ماه) برداشتن ابرو را کنار بگذارید و از ژل‌ها و سرم‌های تقویت کننده مرتب استفاده کنید و هر روز ابروها را برس بکشید تا جریان خون در ریشه موها افزایش یافته و موها حداکثر رشد خود را داشته باشند و نتیجه آرایش شما طبیعی‌تر شود، لایه برداری پوست ابرو را نیز فراموش نکنید. البته اگر مطمئن هستید که موهای ابروهای شما بیش از این مقداری که رشد کرده است نیست می‌توانید این مرحله را فراموش کرده و با آرایش کار خود را انجام دهید. برای این کار شما به چند وسیله ضروری نیاز دارید:

  • برس دوطرفه ابرو
  • قیچی مخصوص ابرو
  • موچین تیز مخصوص ابرو
  • مداد ابروی تراش شده یا سایه ابرو با برس تیز
  • ژل ابروی بیرنگ یا رنگی
  • هایلایت یا سایه سفید

گام اول: ابروهای خالی را شانه کنید

ابروهای خالی و کم پشت

یک برس مخصوص ابرو تهیه کنید و ابروها را به سمت بالا و در جهت رشد طبیعی آن‌ها شانه کنید. این مرحله هم برای تقویت ابرو و هم جهت گرفتن موها در جهت اصلی و بالا و پر شدن ابروها و کامل کردن مراحل بعدی نقش دارد و انجام آن حتما توصیه می‌شود. شانه ابرو بهتر است از نوع دوطرفه و با موی طبیعی باشد و کیفیت مناسبی داشته باشد.

گام دوم: موهای بلند را قیچی کنید

آرایش ابروهای خالی

شانه کردن ابروها باعث می‌شود تا موهای بلندی که داخل ابروهای شما رشد کرده‌اند بیرون بیایند و قیچی کردن آن‌ها ساده‌تر شود. قیچی را دقیقا بالای لبه بالایی ابروها بگیرید و موهای بلند و اضافی را قیچی کنید. همزمان شانه کردن را هم ادامه دهید تا موهای ابرو بیرون بیایند و کاملا یکدست و مرتب شوند. این کار کمک می‌کند فرم طبیعی و اصلی ابروهای شما مشخص شود و برداشتن ابروها هم ساده گردد. برای قیچی کردن ابرو حتما از قیچی مخصوص ابرو که تیز و باکیفیت و کوچک باشد استفاده کنید.

گام سوم: موهای اضافی را بردارید

آرایش ابروهای خالی

حال که فرم اصلی ابروهای شما مشخص شد و شکل طبیعی و مرزهای آن پدیدار شد نوبت به برداشتن موهای اضافی می‌رسد. اگر ابروهای خالی و نازکی داشته باشید احتمالا تصور می‌کنید که برداشتن ابرو تاثیر چندانی در چهره شما ندارد اما اگر این کار را انجام دهید تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد. موهای بالا و زیر ابرو را که خارج از محدوده مورد نظر شما هستند با موچین بردارید. از این محدوده فراتر نروید چون در این صورت ابروهای شما خالی‌تر خواهند شد.

گام چهارم: یک خط زیر کمان ابرو بکشید

آرایش ابروهای خالی

حال وقت استفاده از مداد ابرو است. مداد ابروی خود را تیز کنید و یک خط داخل ابرو و دقیقا در لبه کمان زیرین آن بکشید. این خط محدوده پایینی ابروهای شما را مشخص می‌کند و باید داخل ابرو و دقیقا در مرز آن قرار بگیرد. اگر خط را بیرون از ابرو بکشید آرایش شما مصنوعی و غیرطبیعی خواهد شد. اگر نمی‌توانید کمان طبیعی ابروهای خود را پیدا کنید (چون موها نازک و کم هستند) این خط بالای برجستگی استخوان بالای چشم قرار می‌گیرد. این خط می‌تواند پررنگ و عمیق باشد و باید تا نوک ابرو امتداد یابد.

گام پنجم: یک خط بالای کمان ابرو بکشید

آرایش ابروهای خالی

حال نوبت به مشخص کردن مرز بالای ابرو می‌رسد، برخلاف خط پایین ابرو این خط باید نازک‌تر کشیده شود. این خط را می‌توانید کمی بیرون از مرز طبیعی موهای ابرو هم بکشید تا ابروها پهن‌تر و تیزتر دیده شوند. این خط را تا نوک ابروها امتداد دهید و با حالتی تیز به پایان برسانید تا به خط زیر ابرو برسد.

گام ششم: حد فاصل این دو خط را پر کنید

آرایش ابروهای خالی

حال که مرز و محدوده ابرو مشخص شد ابتدا در آینه به دقت نگاه کنید و ابروها را با هم مقایسه کنید تا مطمئن شوید قرینه  مشابه هم هستند. سپس نوبت به پر کردن داخل ابرو می‌رسد. مداد را بردارید و نیمه اول ابروهای خود را (از ابتدا تا تاج ابرو) پر کنید، این کار را با حرکات محکم و مو شکل روی پوست انجام دهید تا حالتی طبیعی داشته باشد. دم ابرو را پر نکنید چون در این صورت ابروهای شما غیرطبیعی به نظر خواهند رسید.

گام هفتم: ابروها را مجددا شانه کنید

آرایش ابروهای خالی

در این مرحله با برس ظریف و کوچکی که معمولا در کنار مداد ابرو وجود دارد و شبیه برس ریمل است ابروها را عمیق شانه کنید. این کار به محو شدن خطوط داخل و لبه ابرو کمک می‌کند و ابروها پر و طبیعی به نظر می‌رسند و موها جهت درستی می‌گیرند. در این مرحله می‌توانید از ریمل ابرو هم استفاده کنید. ریمل ابرو را بیرنگ و یا رنگی همرنگ با مداد و موی ابروی خود انتخاب کنید و روی ابروها در جهت رشد موها بکشید تا موها در محل خود تثبیت شوند.

گام هشتم: هایلایت کنید

آرایش ابروهای خالی

آخرین مرحله در آرایش حرفه‌ای ابرو استفاده از هایلایت است. با مداد سفید یا نخودی و یا پالت مخصوص هایلایت یک خط پهن دقیقا در امتداد کمان ابرو و زیر ابرو بکشید و آن را به سمت پایین محو کنید تا کمان ابروی شما تیز و پررنگ به نظر برسد. اگر این مراحل را دقیق، درست و حرفه‌ای انجام داده‌باشید خواهید دید که چشمان شما درخشان‌تر شده و ابروهای خالی شما حالتی پر و طبیعی به خود گرفته است.

آرایش ابروهای خالی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)