یکپارچه سازی Prime Now با الکسا (Alexa) خبر جدیدی نیست. همه ما می‌دانستیم که دیر یا زود، چنین اتفاقی رخ خواهد داد. حال که آمازون خبر یکپارچه شدن برنامه Prime Now با الکسا را داده است، بهانه‌ای شد تا در این مورد، مقاله‌ای را برای شما علاقمندان به تکنولوژی بنویسیم. با مجله قرمز همراه باشید تا در مورد Prime Now و عملکرد آن در کنار الکسا، بیشتر بدانید.

یکپارچه سازی Prime Now با الکسا چه ویژگی‌هایی ارائه می‌دهد؟

با یکپارچه شدن الکسا در برنامه Prime Now توسط آمازون، اعضای برنامه ارسال با قیمت پائین‌تر، می‌توانند آیتم‌های مورد نیاز خود را با استفاده از دستور صوتی از طریق الکسا به آمازون سفارش دهند و چند ساعت بعد، آن را دریافت کنند.

هر فردی که در Amazon Prime اشتراک داشته باشد و در یکی از ۳۰ کشوری که از برنامه‌ی Prime Now پشتیبانی می‌کند زندگی کند، می‌تواند درصورت داشتن آمازون اکو (Amazon Echo)، اکو دات (Echo Dot)، آمازون تپ (Amazon Tap)، تبلت فایر (Fire Tablet) و یا تلویزیون فایر (Fire TV) از این ویژگی بهره ببرند.

نحوه استفاده از ویژگی Prime Now با الکسا

تنها کافی است از دستور “Alexa, order —- on Prime Now” استفاده کنید. مثلا: Alexa, order some potato chips on Prime Now! و الکسا اولین پنجره Prime Now موجود برای رساندن محصول در طی دو ساعت بعدی را انتخاب کرده تا محصول مورد نظر شما را برایتان ارسال نماید.

این سرویس سفارش‎‌دهی جدید به شما امکان قرار دادن سفارش‌ها برای چندین محصول را در یک زمان می‌دهد و الکسا نیز توصیه‌هایی را بر اساس آنچه در کاتالوگ آمازون موجود است، به شما ارائه خواهد داد. مثلاً در مثال چیپس سیب زمینی ما، اگر تنها چیپس سیب زمینی را در دستور خود بیان کرده باشید، الکسا آیتم‌های موجود را برای شما لیست خواهد کرد تا از میان آن‌ها انتخاب نمائید.

این ویژگی جدید، برای سیستم ارسال نوشیدنی Prime Now نیز فعال است که شامل مارک‌های مختلف نوشیدنی خواهد بود. البته سرویس ارسال نوشیدنی، نیازمند کارت شناسایی شما در حین تحویل گرفتن مرسوله است.

یکپارچه سازی Prime Now با الکسا و نحوه استفاده از آن

آنچه در پشت یکپارچه سازی Prime Now با الکسا وجود دارد

یک ویژگی اصلی در هر دستگاه ساخت آمازون، رابط آسان آن با کاتالوگ فروش شرکت بوده است. یکپارچه سازی Prime Now با الکسا، تنها یکی دیگر از این نوع مثال‌ها است. چندی پیش هم الکسا به اپلیکیشن خرید آمازون برای iOS افزوده شده بود و پس از آن نیز یکپارچه سازی با رستوران های آمازون در ژانویه صورت گرفته بود. یکپارچه سازی‌ها به الکسا مزیتی روزافزون نسبت به خانه گوگل (Google Home) را می‌دهد که حتی با وجود مزیت‌های خود در یکپارچگی با اکوسیستم گوگل، نمی‌تواند با آن رقابت کند.

همانطور که ملاحظه فرمودید، یکپارچه سازی Prime Now با الکسا، نشان از پیشرفت روز افزون الکسا و سیستم خانه هوشمند دارد که در راستای آسان نمودن زندگی روزمره ما و به خدمت گرفتن تکنولوژی برای آسایش بشر گام بر می‌دارد.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Ian Paul

منبع: techhive