اواخر سال ۲۰۱۶، کوداک (Kodak) تلفن همراه هوشمند خود، گوشی کوداک اکترا (Kodak Ektra) را در بریتانیا، روانه بازار کرد. دستگاهی با ویژگی‌های میان‌رده و یک برآمدگی دوربین بسیار بزرگ. حال سرانجام در ماه می سال ۲۰۱۷، این تلفن همراه به آمریکا آمده است. محبوبیت این تلفن همراه سبب شد مقاله‌ای کوتاه برای بررسی اجمالی آن بنویسیم. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد گوشی کوداک اکترا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شاید افراد بسیاری گمان کنند که عکاسی خوب و ثبت تصاویر زیبا و حرفه‌ای، تنها از طریق یک دوربین عکاسی با ویژگی‌های بسیار به روز و حرفه‌ای امکان پذیر است. اما این نگرش چندان صحیح نیست. شرکت معروف کوداک با گوشی اکترا ثابت کرد که عکاسی با تلفن همراه هم می‌تواند تصاویر حیرت انگیزی به ارمغان آورد و برای عکاسی، نیازی نیست حتماً یک دوربین فوق حرفه‌ای داشته باشید. علاوه بر دوربین فوق‌ العاده‌ای که در این تلفن همراه هوشمند به کار رفته است، طراحی آن نیز بسیار کلاسیک و جذاب است که قطعاً برای افراد بسیاری، حسی نوستالژیک و جالب ایجاد خواهد کرد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی گوشی کوداک اکترا (Kodak Ektra) به صورت مختصر خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های گوشی کوداک اکترا

گوشی کوداک اکترا (Ektra) یک طراحی قدیمی به همراه یک دوربین ۲۱ مگاپیکسلی به شدت قابل توجه دارد که از قسمت پشت، بیرون زده. سایر مشخصات این تلفن همراه هوشمند میان‌رده به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش ۵ اینچی ۱۰۸۰ پیکسلی
  • سیستم عامل اندروید نسخه ۶
  • پردازنده‌ی MediaTek Helio X20
  • ۳ گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، درگاه USB نوع C

گوشی کوداک اکترا (Kodak Ektra)

گوشی کوداک اکترا در واقع توسط کوداک ساخته نشده، بلکه به وسیله‌ی شرکت بریتانیایی Bullit که سازنده‌ی تلفن‌های ضد ضربه CAT است، تولید گشته. اگر ۴۰۰ دلار پول اضافی و یک جیب جادار دارید، می‌توانید همین حالا تلفن هوشمند Ektra را از وب سایت Kodak تهیه نمایید.

  • نظر شما درمود گوشی کوداک اکترا (Kodak Ektra) چیست؟ آیا گمان می‌کنید این گوشی بتواند هم در دل علاقمندان به تلفن‌های همراه هوشمند و هم در دل عکاسان، جای خود را باز کند؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Micah Singleton

منبع: theverge