شاید این روزها تنها یک کیف پول هوشمند بتواند شما را مجاب کند که کیف پول کهنه‌ی خود را دور انداخته و گزینه‌ی جدیدی را جایگزین آن کنید. البته تمام مدل‌های کیف پول هوشمند موجود در بازار از چنین قابلیتی برخوردار نیستند. اما شاید کیف پولی که ما در ادامه‌ی این مطلب قصد سخن گفتن از آن را داریم بتواند چنین کاری انجام دهد. چرا که به نظر می‌رسد این محصول جدید به غیر از سخن گفتن تقریبا هر کاری انجام می‌دهد.

با توجه به فراگیر شدن استفاده از کارت‌های اعتباری و عدم لزوم همراه داشتن همیشگی پول نقد، این روزها کمتر کسی نیاز به خرید یک کیف پول جدید را در خود احساس می‌کند. هر چند که ناچار باشد از این کیف پول نو برای نگهداری کارت‌های اعتباری خود بهره بگیرد. به همین دلیل اکنون مدتی است که تولید مدل‌های مختلف از کیف پول هوشمند بسیار باب شده و رونق گرفته است.

چه دلیل تازه‌ای برای خریدن یک کیف پول هوشمند داریم؟

با این حال امکانات اضافه‌ی موجود در بسیاری از مدل‌های مختلف کیف پول‌ هوشمند موجود در بازار، در بسیاری از ابزارهای الکترونیک و گجت‌های دیجیتال دیگر نیز یافت می‌شود. پس چه دلیل و بهانه‌ی تازه‌ای می‌تواند مردم را به خریدن یک کیف پول هوشمند تازه تشویق کند؟

به نظر می‌رسد که کیف پول هوشمند جدید ولترمن (Volterman) قرار است به قدر کافی بهانه در اختیار خریداران خود قرار دهد تا راه گریزی برای نخریدن این محصول در مقابل خود مشاهده نکنند.

جدیدترین کیف پول

نخستین قابلیتی که این کیف پول هوشمند از آن بهره می‌برد، امکان اتصال و جفت شدن آن با تلفن هوشمند کاربران است. همچنین این کیف پول هوشمند جدید از قابلیت ردیابی مسیر مبتنی بر GPS نیز بهره می‌برد. البته قابلیت‌های مذکور در نگاه نخست شاید چندان وسوسه کننده به نظر نرسند. چرا که در سایر مدل‌های کیف پول هوشمند موجود در بازار نیز کم و بیش چنین قابلیت‌هایی یافت می‌شود. با این حال قابلیت‌های مذکور به گونه‌ای در کیف پول هوشمند Volterman با یکدیگر ترکیب شده‌اند که این کیف پول را به یار جدا نشدنی تلفن هوشمند شما تبدیل خواهند کرد. به این معنی که اگر شما فراموش کنید یکی از آن‌ها را همراه خود داشته باشید، دیگری با اعلان هشدار خود شما را از این موضوع آگاه خواهد کرد.

از سوی دیگر قابلیت ردگیری GPS موجود در این کیف پول هوشمند به شما این اجازه را می‌دهد تا هنگام دزدیده شدن آن بی‌درنگ به تعقیب فرد رباینده‌ بپردازید و از مکان حضور او با خبر شوید.

نوآوری‌های کیف پول هوشمند ولترمن

اما شاید مهم‌ترین وجه تمایز کیف پول هوشمند ولترمن با سایر مدل‌های موجود در بازار، دوربینی باشد که برای این محصول طراحی شده است. این دوربین مخفی پس از دزدیده شدن کیف پول و تغییر وضعیت آن به حالت «گم شده» فعال می‌شود تا هنگام باز شدن کیف توسط فرد سارق به عکس‌برداری از او بپردازد و این تصاویر را به تلفن هوشمند صاحب کیف ارسال کند. به این ترتیب شما علاوه بر این‌که می‌توانید پس از سرقت کیف پولتان توسط افراد ناشناس، مکان آن‌ها را از طریق قابلیت GPS ردیابی کنید، بلکه تصویر فرد رباینده را نیز در اختیار خواهید داشت. در واقع هنگام رسیدن به محلی که توسط GPS مشخص شده است، به خوبی می‌دانید که باید کیف پول خود را از چه کسی طلب کنید.

باید به این نکته اشاره کرد که فعل و انفعال مذکور از طریق سیم‌کارت جاسازی شده در کیف پول هوشمند ولترمن انجام می‌گیرد. سیم‌کارتی که وجود آن به شما این اجازه را می‌دهد تا بتوانید مکان کیف پول هوشمند خود را علاوه بر موبایل از طریق وب‌سایت رسمی Volterman نیز ردیابی کنید.

جدیدترین کیف هوشمند

علاوه بر قابلیت‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، کیف پول هوشمند ولترمن امکان تبدیل شدن به یک مبدل وای فای را نیز خواهد داشت. به این معنی که شما خواهید توانست با توجه به مکانی که در آن حضور دارید از خدمات اینترنتی تحت پوشش آن مکان بهره‌مند شوید. هرچند که قابلیت ردیابی GPS و ارسال تصویر فرد سارق به سرورهای اختصاصی ولترمن هزینه‌ی اضافه‌ای را روی دست دارنده‌ی این کیف پول هوشمند باقی نمی‌گذارد، اما مسلم است که برای استفاده از خدمات اینترنتی پشتیبانی شده توسط این کیف پول هوشمند باید هزینه پرداخت کرد. البته سازندگان این محصول جدید تصریح کرده‌اند که هزینه‌های مذکور به طور حتم از هزینه‌ی رومینگ محلی کمتر خواهد بود و به طور متوسط حدود ۱۵ دلار به ازای هر گیگابایت برآورد می‌شود.

مدل‌های کیف پول هوشمند ولترمن

بنابر تایید سازندگان کیف پول هوشمند ولترمن این کیف پول در قالب سه مدل مجزا به بازار عرضه خواهد شد که تمام آن‌ها از قابلیت تبدیل به یک پاور بانک برخوردار هستند. نخستین مدل از این کیف پول که ارزان‌ترین آن‌ها هم به شمار می‌رود، قابلیت تبدیل شدن به یک پاور بانک ۲۰۰ mAh را خواهد داشت و با قیمت ۹۸ دلار به بازار عرضه می‌شود. دومین مدل یعنی مدل عادی هم با قیمت ۱۳۵ دلار به بازار می‌شود و قادر است در قالب یک پاور بانک ۲۶۰۰ mAh به شارژ ابزارهای هوشمند کاربران خود به صورت با سیم یا بدون سیم بپردازد. این در حالی است که مدل مسافرتی این کیف پول هوشمند با قیمت ۱۵۷ دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و در قالب یک پاور بانک ۵۰۰۰ mAh قابل استفاده خواهد بود.

در این میان آن دسته از کسانی که قصد دارند حروف نامشان روی بدنه‌ی این کیف پول درج شود باید مبلغی معادل ۱۵ دلار پرداخت کنند. ضمن این‌که برای تهیه کردن شارژر بی‌سیم این کیف پول (به منظور تامین انرژی آن در مواقع ضروری) نیز باید مبلغ ۲۹ دلار اضافه پرداخت کرد.

گفتنی است که سازندگان کیف پول هوشمند ولترمن به تازگی مبلغ مورد نیاز برای تولید نخستین نمونه از این محصول را از طریق پروسه‌ی کراودفاندینگ و وب‌سایت Indiegogo تامین کرده‌اند. بر همین اساس فاز نخست تحویل محصولات سفارش داده شده، در تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی رقم خواهد خورد. به هر حال می‌توان ادعا کرد که کیف پول هوشمند ولترمن تقریبا از هر قابلیت مهمی که بتوان برای یک کیف پول هوشمند تصور کرد برخوردار خواهد بود. شاید تنها قابلیتی که این محصول از آن بی‌بهره مانده وجود قابلیتی است که مردم عادی را وادار کند تا صاحب این کیف پول هوشمند را همچون میتی کومان مشاهده کرده و به او احترام بگذارند!

منبع: New Atlas (همراه با ترجمه و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.