کیف مدل آلما یکی از مدل‌های شناخته شده و محبوب برند لویی ویتون است که قدمتی بیش از هشتاد سال دارد. این کیف نه تنها یکی از شاخص‌ترین کیف‌های برند لویی ویتون بلکه از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کیف‌های زنانه جهان است که در طول چندین دهه چیزی از محبوبیت آن کم نشده است. این کیف در کنار فرم کامل و زیبای خود که بسیار کاربردی هم هست تاریخچه بلند بالایی هم دارد. این کیف در طول هشتاد سال دچار تغییرات زیادی شده است اما اصالت و فرم اصلی خود را از دست نداده است. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شما را بیشتر با این مدل زیبای کیف لویی ویتون آشنا خواهیم کرد.

تاریخچه کیف مدل آلما از برند لویی ویتون

شما لازم در حیطه کیف‌های دستی زنانه متخصص بوده باشید تا با کیف مدل آلما آشنایی داشته باشید و احتمالا اگر تصویر آن را ببینید ظاهر آن به نظرتان آشنا خواهد بود. نه تنها لوگوی حک شده برند لویی ویتون بلکه فرم گرد و آشنای کیف مدل آلما آن را به یکی از نمونه‌های شاخص در تاریخ طراحی مدرن کیف زنانه تبدیل کرده است. جالب است بدانید اولین نمونه کیف سایز دستی مدل آلما که امروزه آن را به همین شکل می‌شناسیم توسط کوکو شانل به لویی ویتون سفارش داده شده بود و پیش از آن کیف آلما یک کیف بزرگ سایز سفری بود که در دهه ۱۹۳۰ به تولید رسیده بود.

کیف مدل آلما

از آن پس برند لویی ویتون به تولید یک نمونه سفارشی برای کوکو شانل اکتفا نکرد و این مدل را در تعداد زیاد و در سایزها و رنگ‌های بیشمار به تولید رساند. این تنوع آنقدر زیاد است که تشخیص نمونه اولیه و اصلی را کمی مشکل می‌کند. در هر صورت ساختار، شکوه و شخصیت که سه ویژگی اصلی برند لویی ویتون است در کیف مدل آلما به طور کامل نمود پیدا کرده است. این کیف برای بیست از دو دهه (دوران پس از جنگ جهانی دوم) یکی از شاخص‌ترین کیف‌های برند بوده است هرچند می‌توان ریشه‌های آن را در زمانی دورتر جستجو کرد. اجداد کیف آلما به قرن نوزدهم میلادی تعلق دارند، زمانی که کیف‌های فرمی بسیار متفاوت نسبت به امروز داشتند و بیشتر شبیه به چمدان‌های چند طبقه امروزی بودند.

کیف مدل آلما

در سال ۱۹۰۱ فرم کیف‌ها تغییر کرد و شکلی ظریف‌تر با کاربردی گسترده‌تر پیدا کردند. در همین زمان بود که کیف‌های دوزنقه‌ای شبیه به کیف آلما پیدا شدند و با دوخت تمیز و آسترکاری شده نیاز بیشتر مردم را برطرف می‌کردند. اما در سال ۱۹۳۴ بود که گستون لویی ویتون (نواده لویی ویتون معروف) این فرم را اصلاح و بهینه سازی کرد و کیفی کاربردی اما شیک طراحی کرد که جادار و بزرگ بود و در واقع از سبک آرت دکو اقتباس شده بود و خصوصیات هنر معماری را در خود داشت.  کیف مدل آلما از ابتدا این نام را نداشت بلکه در دوره‌ای نام Squire روی آن گذاشته شد سپس به شانز الیزه Champs Elysees معروف شد اما در نهایت نام آلما بود که مقبولیت عام پیدا کرد. این نام از ساختمان معروف Place de L’Alma اقتباس شده بود که در میدانی در پاریس قرار دارد. این کیف زیپ دوجهته‌ای دارد که تا قسمت پایین آن باز می‌رود و فضای زیادی را در اختیار استفاده کننده قرار می‌دهد.

کیف آلما در بازار مد امروز جهان

طرح‌های اولیه کیف آلما ساده و برگرفته از سبک آرت دکوی غالب آن دوران بودند و هرچند برند لویی ویتون از دهه ۱۹۵۰ طرح‌های خاص و لوگوهای خود را در کیف‌های برای جلوگیری از کپی‌های غیر قانونی به کار می‌برد اما تا سال ۱۹۹۲ این طرح‌ها رسمی نبودند و در کیف مدل آلما نیز استفاده نشده بودند و از این زمان بود که فرم امروزی کیف آلما شکل گرفت که ترکیبی از شکوه و جذابیت بود. این کیف امروزه بیشتری تنوع رنگ و طرح را در میان کیف‌های شاخص دنیای فشن دارد و در جنس‌های متنوعی از چرم اپی تا طرح‌های برجسته روی چرم براق تولید می‌شود.

کیف مدل آلما

اگرچه چهار مدل شاخص برای این کیف وجود دارد ولی هرکدام سایزبندی‌های متعدد و گسترده‌ای دارند که از خیلی کوچک تا خیلی بزرگ را شامل می‌شود. در سال‌های اخیر کارهای هنرمندانه‌ای روی این کیف انجام شده است که گرافیتی استفن اسپروز و تاکاشی موراکامی هم یکی از آن‌ها است و جزو پرفروش‌ترین مدل‌های کیف آلما بوده است. جدیدترین نمونه کیف آلما مدلی بوده است که توسط نیکولاس گسکیه طراحی فعلی لویی ویتون انجام شده و به شکل لوگوی قرمز روی زمینه مشکی است. با وجود این تغییرات و تنوع کیف آلما برای همیشه جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کیف‌های جهان باقی مانده و خواهد ماند چون صاحب اصالت و تاریخچه‌ای است که در کمتر کیفی یافت می‌شود.

 

ویژگی‌های انواع اصلی کیف مدل آلما

چند ویژگی اصلی کیف آلما را از کیف‌های غیراصل متمایز می‌کند: آویز چرم، بند قابل جدا شدن، جای موبایل و زیپ داخلی، آستر نرم از جنس میکروفیبر و پایه‌های فلزی محکم.

کیف مدل آلما

کیف مدل آلما

ابعاد کیف لویی ویتون آلما سایز نانو: ۶.۷ اینچ عرض، ۲.۷ اینچ ارتفاع و ۳.۱ اینچ ضخامت

قیمت ۱۲۰۰ تا ۱۳۲۰ دلار

ابعاد کیف لویی ویتون آلما مدل بی بی:  ۹.۸ اینچ عرض، ۷.۵ اینچ ارتفاع، ۴.۷ اینچ ضخامت

قیمت ۱۲۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار

ابعاد کیف لویی ویتون آلما مدل پی ام:  ۱۲.۶ اینچ عرض، ۹.۴ اینچ ارتفاع، ۵.۹ اینچ ضخامت

قیمت ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار

ابعاد کیف لویی ویتون آلما مدل ام ام:  ۱۴.۲ اینچ عرض، ۱۱ اینچ ارتفاع، ۶.۷ اینچ ضخامت

قیمت ۱۸۰۰ دلار

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز جواهرات و اکسسوری  مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Purse Blog (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)