آموزش درست کردن شیرینی گلوله برفی

طرز تهیه شیرینی گلوله برفی

شیرینی گلوله برفی

کلوچه بادامی گلوله برفی ، کلوچه شکری مورد علاقه من به سرعت در دهان شما ذوب می‌شود. این کلوچه‌ها به عنوان یک کلوچه کریسمس و برای هدیه دادن مناسب هستند. آنها بخاطر شکل زیبای گلوله برفی در تمام طول سال خوشمزه و دوست داشتنی هستند اما استفاده از آنها به هنگام کریسمس در بین مردم بسیار مرسوم است.

کلوچه بادامی با رنده پوست پرتقال ترکیبی خوشمزه و اعتیادآور درست می‌کند. این کلوچه‌ها را می‌توانید در فریزر نگه دارید و هنگام استفاده، تنها مقدار کمی پودر قند تازه بزنید، مزه آنها دقیقا مثل روز اول خواهد بود. من دوست دارم آنها را با چای بخورم چون شبیه به کلوچه چای روسی هستند که ظاهری شبیه به کلوچه بادامی ما دارند اگر بتوانم یک روز آن را نیز به شما یاد خواهم داد.

کلوچه بادامی گلوله برفی

مواد لازم برای کلوچه بادامی گلوله برفی

طرز تهیه شیرینی گلوله برفی

  • ۲۲۶ گرم کره بدون نمک، نرم شده
  • ۱/۲ پیمانه پودر شکر، به علاوه مقداری بیشتر برای روی کلوچه
  • ۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • ۲ پیمانه (۲۵۰ گرم) آرد همه کاره
  • ۱/۲ قاشق چایخوری نمک (نمک دریا بهتر است)
  • ۱ پیمانه (۱۰۰ گرم) پودر بادام بسیار ریز یا آرد بادام
  • ۱/۲ قاشق غذاخوری رنده پوست پرتقال که از یک پرتقال متوسط به دست می‌آید

وسایل لازم

  • سینی فر
  • کاغذ مخصوص فر یا صفحه سیلیکونی مخصوص سینی فر
  • همزن برقی (یا همزن برقی ایستاده برای راحتی بیشتر)
  • اسکوپ مخصوص کلوچه
  • قاشق آشپزی سیلیکونی (اسپاتول)

طرز تهیه شیرینی بادامی گلوله برفی

فر را با حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. یک سینی فر با سایز ۳/۴ را برداشته و کاغذ بگیرید یا دو سینی فر معمولی را با کاغذ مخصوص فر یا با پوشش سیلیکونی بپوشانید.

  1. در کاسه همزن (در صورت استفاده از همزن ثابت)، قطعه ویسک را نصب کنید (در صورتی که از همزن برقی معمولی استفاده می‌کنید، همان قطعه همزن تخم مرغ مناسب است). کره را در کاسه ریخته و ۱/۲ پیمانه شکر پودر شده و ۱ قاشق چایخوری وانیل را به آن اضافه کنید. با همزن خوب هم بزنید تا لطیف شود.
    کلوچه بادامی گلوله برفی
  2. سرعت همزن را پایین بیاورید و به آرامی با ۲ پیمانه و ۱/۲ قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید. وقتی که با هم مخلوط شدند، ۱ پیمانه آرد بادام و ۱/۲ قاشق غذاخوری رنده پوست پرتقال را به آن اضافه کرده و خوب ترکیب کنید.
    کلوچه بادامی گلوله برفی

خمیر کمی به قاشق گیر می‌کند اما نه کاملا. اگر خیلی چسبناک است ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آرد بیشتر اضافه کنید (من نیازی به آن نداشتم).

  1. خمیر را با استفاده از اسکوپ مخصوص کلوچه (یا در صورت نداشتن، اسکوپ بستنی)، به اندازه یک اینچ برداشته و آنها را در سینی فر بگذارید. حدود ۳۸ تا ۴۰ کلوچه از این خمیر به دست می‌آید.کلوچه بادامی گلوله برفی

آنها را خیلی بزرگ درست نکنید در این صورت خوب پخته نخواهند شد. ۱۱ تا ۱۳ دقیقه آنها را در فر بپزید یا تا زمانی که لبه‌ها طلایی شوند (من آنها را در عرض ۱۱ دقیقه پختم). آنها را از سینی خارج کنید روی توری خنک کننده بگذارید. به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید تا روی توری بمانند و خنک شوند.

کلوچه بادامی گلوله برفی

  1. کاسه‌ای را با پودر شکر پر کنید و کلوچه‌ها را در آن بغلطانید تا همانطور که هنوز گرم هستند (کلوچه‌ها هنوز گرم هستند اما داغ نیستند). کلوچه‌ها را روی توری بگذارید تا کاملا خنک شوند.
    کلوچه بادامی گلوله برفی

گذاشتن کلوچه‌ها روی توری خنک کننده بهتر است اما اگر در سینی هم خنک شوند مشکلی نیست.

  1. وقتی کلوچه‌ها به دمای اتاق رسیدند، آنها را دوباره در پودر شکر بغلطانید یا با استفاده از یک الک کوچک شیرینی‌ پزی روی آنها شکر بپاشید. اینکار باعث می‌شود آنها ظاهری کاملا شبیه به گلوله برفی داشته باشند.
    کلوچه بادامی گلوله برفی

نکات آشپزی کلوچه گلوله برفی

کلوچه بادامی گلوله برفی

  • موقع اندازه گیری آردها، با قاشق آرد را درون پیمانه اندازه گیری بریزید و روی پیمانه را صاف کنید.
  • در صورت نداشتن همزن ثابت از همزن برقی معمولی استفاده کنید و قطعه همزن تخم مرغ را نصب کنید.
  • آرد بادام مورد استفاده در این ترکیب، آرد بادام بسیار ریز است. در روزهای آینده طرز تهیه آرد بادام را برای انواع کلوچه‌های بدون گلوتن و بدون فر به شما یاد خواهم داد.

این کلوچه‌ها مخصوص کریسمس هستند اگر شما جزو کسانی هستید که عید کریسمس را برگزار می‌کنید یا در اطرافیانتان کسی هست که جزو هموطنان مسیحی ما هستند، می‌توانید این کلوچه‌ زیبا را درست کرده و در جعبه‌ای شکیل گذاشته و به آنها هدیه بدهید. این یکی از هدایایی است که مسیحیان در روسیه به هنگام ایام کریسمس به همدیگر هدیه می‌دهند.


ترجمه و تالیف اختصاصی مجله قرمز

منبع: natashakitchen

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث