جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • هالث
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۶
  • ۱۹:۳۰
  • 107
کاهش چربی شکم

کاهش چربی شکم بدون ورزش و رژیم را با این ۷ راهکار خانگی امتحان کنید

چربی شکم کابوس بی پایان کسانی ست که دچار افزایش وزن یا چاقی هستند و اغلب این افراد به دنبال کاهش چربی شکم به هر وسیله ممکن هستند از انواع ورزشهای سخت و پیچیده گرفته تا انواع رژیم‌های عجیب و غریب اما بهتر است این ۷ راهکار خانگی را هم که بدون استفاده از رژیم غذایی و ورزشهای دیوانه وار می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند، امتحان کنید.

کاهش چربی شکم مزایایی فراتر از کاهش وزن دارد

آیا از چربی شکم خسته شده اید؟ از بین بردن چربی شکم علاوه بر اینکه باعث می‌شود که ما ظاهر بهتری پیدا کنیم و احساس خوبی داشته باشیم  برای حفظ سلامتی ما در دراز مدت نیز مفید است و خطر ابتلا به بیماری‌های جدی را کاهش می‌دهد. چربی بیش از حد شکم می‌تواند به بیماری قلبی منجر شود، خطر ابتلا به دیابت نوع۲ را افزایش داده و همچنین احتمال ابتلا به فشار خون بالا و مشکلات دیگر را نیز افزایش دهد. خب با وجود دانستن این بیماریها باز هم به فکر کوچک کردن شکم خود به طور جدی نیستید؟

جذب پروتئین را افزایش دهیدکاهش چربی شکم

شما مجبور نیستید سوار قطار رژیم‌های سفت و سخت شوید و تمام راه را تا ایستگاه کاهش وزن با آنها ادامه دهید،  افزایش مصرف پروتئین و کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها یکی از سریع‌ترین راه‌های کاهش چربی شکم بدون ورزش اضافی است. پروتئین به تعادل قند خون و کاهش سطح انسولین کمک می‌کند، هورمونی که به بدن شما برای ذخیره چربی به خصوص بخش میانی بدن، پیام می‌دهد. در رژیم غذایی خود کربوهیدرات های سالم را جایگزین کنید، به این صورت که استفاده از نان و پاستا را کنار بگذارید و در عوض آنها کربوهیدراتهای پیچیده غلات کامل، میوه‌های فصلی، سبزیجات ریشه‌ای و کدوها را جایگزین کنید.

روغن نارگیل را به رژیم غذای خود اضافه کنیدکاهش چربی شکم

روغن نارگیل از تری‌ گلیسریدهایی با زنجیره متوسط تشکیل شده است، در حالی که بسیاری از روغن‌های گیاهی و روغنهای دانه‌های روغنی از تری گلیسریدهای با زنجیره بلند (LCTs) تشکیل شده‌اند. مطالعات نشان می دهد که بسیاری از مزایای روغن نارگیل عمدتا به دلیل مقدار بالای تری گلیسریدهای  زنجیره متوسط (MCTs) است. این نوع تری گلیسرید به راحتی قابل هضم هستند، بیش از آن که به عنوان چربی ذخیره شوند به سرعت به انرژی تبدیل می‌شوند و ممکن است با تحریک متابولیسم بدن به کاهش چربی شکم کمک کنند.

یافتن یک کاهش دهنده استرسکاهش چربی شکم

اگر زیاد کار می‌کنید یا خسته هستید، استرس مزمن ممکن است یکی از عوامل افزایش چربی شکم شما باشد. سطح بالای هورمون استرس موجب افزایش اشتهای شما می‌شود، میل شما را برای غذاهای راحت و شیرین، کم کردن سوخت ساز و بدن و افزایش چربی شکم افزایش می‌دهد. پیدا کردن فعالیت‌های آرام مانند مدیتیشن، تنفس عمیق و یا حمام آرام بخش به شما کمک می‌کند تا استرس روزمره خود را مدیریت کنید و به کاهش چربی شکم کمک کنید.

مصرف روزانه چای سبزکاهش چربی شکم

به لطف ترکیبات موثر در کاهش وزن از جمله ترکیبی که کاتچین نامیده می‌شود، چای سبز یک نوشیدنی سم زدای عالی برای کاهش چربی شکم شماست. کاتچین سرعت متابولیسم را افزایش می‌دهد و به کبد در سوزاندن چربی‌ها یاری می‌رساند. قهوه هر روزتان را با چای سبز عوض کنید چون تحقیقات نشان داده است که شما باید ۴ تا ۵ فنجان چای سبز بنوشید تا فواید آن را ببینید. همچنین از خرید چای سبزهای آماده در بطری مثل یخ چای‌ها که اغلب حاوی شکر اضافی هستند و می توانند سلامتی شما را تحت الشعاع قرار دهند خودداری کنید. برای رسیدن به حداکثر نتایج بهتر است که خودتان آن را با مقدار کمی شکر یا نبات دم کنید یا یک شیرین کننده طبیعی همانند استویا را که قند خون شما را افزایش نمی‌دهد، جایگزین آن کنید.

یک زمان خواب مشخص داشته باشید و به آن متعهد باشیدکاهش چربی شکم

یک راه جالب برای کاهش چربی شکم بدون ورزش افزایش ساعات خواب است. تحقیقات نشان می دهد خواب برای شش تا هشت ساعت در هر شب به حفظ انسولین و کنترل هورمون‌های استرس کمک می‌کند. به علاوه در این صورت انرژی لازم برای سوختن کالری در طول روز را به طور موثر خواهید داشت . و قبلا به شما در اینجا در مورد هورمونی که به هنگام خواب ترشح شده و باعث کاهش وزن و احساس سیری می‌شود، گفته‌ایم. حتما برای شما پیش آمده که وقتی هم گرسنه هستید و هم خوابتان می آید وقتی که خواب را انتخاب می کنید پس از بیدار شدن احساس گرسنگی قبل از خواب شما وجود ندارد این در نتیجه همان هورمون است.

ادویه‌ها را به غذاهایتان اضافه کنیدکاهش چربی شکم

کورکومین یک ترکیب ضد التهابی است که از گیاه زردچوبه استخراج می‌شود. با استفاده از چند عدد کپسول کورکومین در روز یا بوسیله اضافه کردن ادویه زردچوبه به غذاهایتان، کورکومین با دخالت کردن در چندین فرایند التهابی در بدن یک پاسخ التهابی سالم را فراهم می‌کند. همچنین پژوهشها نشان می‌دهد که کورکومین یک متابولیسم سالم را تامین می‌کند و یک ماده عالی برای افزودن برای دستورات غذایی کاهش دهنده چربی شکم است. برای به دست آوردن حداکثر بهره گیری از فواید آن، به دنبال عصاره کورکومین با حداقل ۹۵ درصد کورکومین باشید.

یک مصرف کننده آب درجه یک باشیدکاهش چربی شکم

خوردن هشت لیوان آب در روز به هضم غذا کمک می‌کند، نفخ را کاهش داده و متابولیسم بدن را به بهترین شکل هدایت می‌کند. علاوه بر این جایگزین کردن نوشیدنی‌های شیرین با آب در طول روز یک راه حل سریع برای کاهش کالری روزانه است که منجر به کاهش کلی وزن و کاهش چربی شکم می‌شود. آب لیموی تازه را به آب اضافه کنید تا همان یک لیوان آب یک نوشیدنی هیجان انگیز چربی سوز را به شما هدیه دهد و با این ترفند در جهت دستیابی به یک شکم کوچک حرکت کنید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست 

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
169
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
92
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
201
بستن منافذ پوست صورت
بستن منافذ پوست صورت با ۹ ماسک خانگی عالی و زیبا کننده و بدون مواد سمی
388
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
784
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
224

مقالات سلامت

دندانهای حساس
دندانهای حساس خود را با رعایت این ۸ قانون بهبود داده و درد آنها را کاهش دهید
23
داروی تری فلوئوپرازین: معرفی ویژگی ها، کارکرد، نحوه مصرف و عوارض جانبی
80
علائم لوسمی کودکان
شایعترین علائم لوسمی کودکان و علائم اولیه این بیماری چه هستند؟
127
داروی آلزایمر و پارکینسون چیست
معرفی کامل داروی اکسلون (Exelon) یا ریواستیگمین (Rivastigmine) – بهبود زوال عقل
147
تومور ویلمز
تومور ویلمز یا سرطان کلیه کودکان؛ علتها، علائم، تشخیص و انواع روشهای درمانی
127
فیبروم رحم
علائم خاموش فیبروم رحم با ۸ علامت هشدار دهنده و انواع روشهای درمان فیبروم
887

مقالات آشپزی

نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
87
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
98
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
186
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
373
شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
1,306
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
760

مقالات تغذیه

غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
111
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
260
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
403
تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
556
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
388
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
529