کاهش وزن با سرکه سیب به 11 دلیل علمی امکان پذیر است


کاهش وزن با سرکه سیب!! این مثل آگهی‌های پشت مجله یا سایت‌های زرد نیست که وعده‌های می‌دهند که نمی‌توانند عملی کنند. مطالعات علمی نشان می‌دهد که سرکه سیب ممکن است خواص شگفت آوری داشته باشد که می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. در ادامه به شما خواهم گفت چطور چنین چیزی ممکن است


 سرکه سیب قند خون را کنترل می‌کند

کنترل قند خون با سرکه سیب

بیش از ۵۰ روش برای برای کاهش وزن بدون ورزش وجود دارد و یکی از آنها هم می‌تواند اضافه کردن سرکه سیب به رژیم غذایی باشد. می‌پرسید چطور؟ خب من به شما می‌گویم.

یک برنامه کاهش وزن با سرکه سیب طبق یک پژوهش انجام شده بوسیله کارول جانستون از دانشگاه دولتی آریزونا بر چگونگی تنظیم قند خون موثر است. تحقیق او شواهدی را نشان می‌دهد که نوشیدن سرکه سیب قبل از خوردن غذا منجر به کاهش در تغییر قند خون پس از وعده‌های غذایی می‌شود.

تانزا زوکربروت متخصص تغذیه و نویسنده پرفروشترین کتاب در زمینه تغذیه می‌گوید: نوشیدن سرکه سیب قبل از یک غذای پر کربوهیدرات می‌تواند افزایش یکباره قند خون پس از صرف غذا را کاهش دهد.


سرکه سیب بر چگونگی هضم غذا اثر می‌گذارد

کاهش وزن با سرکه سیب

محققان معتقدند که سرکه سیب برای کاهش وزن با دستیابی به تنظیم قند خون به چندین روش عمل می‌کند. کارول جانستون معتقد است که اسید استیک موجود درسرکه دی ساکاریدها را مسدود می‌کند که اینها همان آنزیمهایی هستند که نشاسته را برای هضم تجزیه می‌کنند تا جذب جریان خون شوند.

زوکربروت می‌گوید: اگر دی ساکاریدهای کربوهیدراتهای که ما مصرف می‌کنیم نتوانند تجزیه شوند پس از افزایش سریع قند خون جلوگیری خواهد شد. رژیم‌های غذایی سالم اغلب قند خون را کنترل می‌کنند تا الگوهای غذایی ما را منظم‌تر حفظ کنند.


با سرکه سیب شما احساس سیری خواهید کرد

در دام روشهای ابلهانه‌ای که شما را برای پرخوری گول می‌زنند، نیفتید. یکی از راه‌های کاهش وزن با سرکه سیب، این است که شما پس از صرف یک وعده غذایی احساس سیری می‌کنید که شما را از احساس گرسنگی و صرف وعده‌های غذایی بیشتر تا ساعتها دور نگه می‌دارد.

یک مطالعه کوچک در سوئد نشان داد که وقتی افراد همراه با وعده غذایی سرکه سیب مصرف کردند، پس از صرف غذا سطح سیری بالاتری نسبت به آن دسته افرادی که سرکه سیب مصرف نکردند، داشتند.

ارین پیلینیسکی نویسنده رژیم غذایی چربی شکم برای مانکن‌ها گفت: اگر چه این مطالعه فقط بر روی تعداد کمی از افراد انجام شده اما ممکن است برداشتهایی در مورد چگونگی مصرف سرکه سیب برای کمک به تقویت وزن سالم بدن بوسیله کاهش جذب کالری بدهد.


سرکه سیب اشتهای شما را کنترل می‌کند

سرکه سیب و کاهش اشها

خوردن این غذاها می‌تواند میل شما را برای مصرف مواد غذایی ناخواسته متوقف کند اما سرکه سیب هم می‌تواند کمک کند. زوکربروت می‌گوید: اسید استیک که جز اصلی سرکه است به عنوان یک مهار کننده طبیعی اشتها ترویج شده است که در این تحقیق انجام شده در بریتانیا مشخص شده که قند خون ما پایین می‌آید و بدن به دنبال جایگزینی آن است، و در عوض اسید استیک می‌تواند آن را ثابت نگه دارد.

وی می‌گوید: هنگامی که سطح قند خون به طور یکنواخت حفظ می‌شود، میل به شکر و غذاهای ناسالم به حداقل می‌رسد و یا تجربه نمی‌شود. یکی از راه‌های کاهش وزن با سرکه سیب کمک به ما برای جلوگیری از زیاده روی در ساعات پس از غذا است.


سرکه سیب بر تنظیم انسولین اثر می‌گذارد

کاهش مصرف انسولین با سرکه سیب

شما باید باید در انتهای وعده غذایی خود به همان دلیل که در ابتدای آن سرکه سیب مصرف کردید، باز هم سرکه سیب بخورید تا سطح انسولین را پایین بیاورید.

پالینسکی وید می‌گوید: نتایج یک مطالعه کوچک در نشریه دیابت انجمن دیابت آمریکا نشان می‌دهد که مصرف سرکه با یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات ممکن است حساسیت انسولین را مستقیما پس از غذا در افراد دارای مقاومت به انسولین یا کسی که دیابت نوع ۲ در وی تشخیص داده شده است، بهبود بخشد.


سرکه سیب برای افراد دیابتی مفید است

کاهش قند خون با سرکه سیب

شما می‌توانید به طور بالقوه دیابت نوع۲ را معکوس کنید، اگر وزن خود را کاهش دهید و یک برنامه کاهش وزن با سرکه سیب به شما کمک می‌کند تا این کار را انجام دهید. زوکربروت می‌گوید: سرکه سیب ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد زیرا کنترل قند خون یکی از دلایل اصلی مدیریت دیابت است و می‌تواند حساسیت به انسولین را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر برای بیماری خود تحت نظر پزشک هستید، مراقب باشید. پالینسکی می‌گوید: از آنجا که سرکه ممکن است سطح قند خون را پس از وعده‌های غذایی کاهش دهد، آنهایی که در حال مصرف دارو همچون انسولین برای کاهش آن هستند، باید به دقت قرائت قند خون و پاسخ بدن را به سرکه سیب کنترل کنند تا از وقوع هیپوگلیسمی یا کاهش شدید قند خون جلوگیری کنند.


سرکه سیب باعث کاهش چربی می‌شود

پس وقتی سرکه سیب می‌تواند برای قند خون، کاهش اشتها، انسولین و ولع به غذا کار کند، آیا می‌تواند چربی اضافی بدن را هم آب کند؟ بعضی تحقیقات نشان می‌دهد که این کار را می‌کند.

در سال ۲۰۰۹، یک تحقیق کنترل شده با دارونما با بررسی اثرات مصرف سرکه سیب بر کاهش وزن و چربی شکم در ۱۷۵ نفر از افراد در ژاپن انجام شد. این اولین مطالعه بود که نشان می‌دهد مصرف سرکه سیب به صورت پیوسته  وزن بدن، BMI و جرم چربی را کاهش می‌دهد.

اسید استیک ممکن است به شکستن چربی کمک کند. اما تحقیقات بیشتری برای تکرار یافته‌های این مطالعه و مشخص کردن اینکه سرکه سیب دقیقا چگونه باعث کاهش وزن می‌شود، باید انجام شود.


برای فواید بیشتر کاهش وزن با سرکه سیب چگونه از آن استفاده کنیم

نحوه مصرف سرکه سیب

خواص سرکه سیب فراتر از کاهش وزن است و یک افزودنی سالم به هر غذایی است و حتی می‌تواند به مشکلات شکمی کمک کند. پالینسکی وید می‌گوید: یک تا دو قاشق سرکه سیب را می‌توان درون یک لیوان آب رقیق کرد یا به یک ماریناد، سس سالاد یا سوپ اضافه کرد. زوکربروت می‌گوید شما همچنین می‌توانید از آن در اسموتی‌ها، برای ترشی خانگی و یا سس باربکیو استفاده کنید.

جانستون پیشنهاد می‌کند نوشیدن سرکه سیب با معده خالی به هنگام شروع غذا انجام دهید تا انسولین و قند خون را کاهش دهید. فقط آن را مستقیم ننوشید چون اسید به مینای دندان و گلوی شما آسیب می‌رساند.


چرا سرکه سیب از بقیه سرکه‌ها متفاوت است

کاهش وزن با سرکه سیب

خوردن یک سیب در روز ممکن است یکی از درمانهای قدیمی باشد که ما همیشه لازم است به آن برگردیم و به همین ترتیب کاهش وزن با سرکه سیب نیز از طریق خواص منحصر به فرد آن عمل می‌کند.

زوکربروت می‌گوید: در مقایسه با سرکه‌های دیگر، سرکه سیب دارای مواد معدنی و ویتامین بالاتری است. از آنجایی که از سیب ساخته شده است، آنتی اکسیدانهای طبیعی، پلی فنل میوه و مواد مغذی ضروری برای عملکرد طبیعی بدن مانند هضم و متابولیسم نیز حفظ می‌شوند. او می‌گوید: علاوه بر این سرکه سیب حاوی پکتین است که به طور طبیعی در سیب یافت می‌شود.

پکتین به افزایش سیری کمک می‌کند که در کاهش وزن موثر است. شما می‌توانید سرکه تصفیه شده یا تصفیه نشده را انتخاب کنید، سرکه تصفیه شده اغلب غیر پاستوریزه و حاوی «مادر سرکه» باکتری بجا مانده از فرایند تخمیر است که بعضی می‌گویند که خواص دارویی قوی دارد. اما زوکربروت می‌گوید از هر نوع که ترجیح می‌دهید، استفاده کنید.


از سرکه برای کاهش وزن به عنوان یک بهانه استفاده نکنید

کاهش وزن با سرکه سیب

همانطور که با همه ترفندهای کاهش وزن نمی‌توانید روی یک چیز تکیه کنید تا وزن از دست بدهید و سرکه سیب دلیل بر این نیست که از اقدامات دیگر برای سلامتی بهره نگیریم. سرکه سیب یک پاک کن جادویی نیست، نمی‌توان فقط به این دلیل که سرکه سیب فواید سلامتی بسیار متنوعی دارد، اثرات منفی غذاهای ناسالم بر سلامت را نادیده بگیریم، چون  فواید کاهش وزن با سرکه سیب به تنهایی برای مقابله با مصرف کالری، کافی نیست.

زوکربروت می‌گوید: درست است که سرکه سیب به کاهش وزن کمک می‌کند اما در واقع باعث کاهش وزن نمی‌شود.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز