کادیلاک CTS ؛خودروهایی که با هم حرف خواهند زد

کادیلاک CTS به سمت یک نقطه کور حرکت می کند و اضطراب مسافران را افزایش می دهد .

کادیلاک CTS به سمت یک نقطه کور حرکت می کند و اضطراب مسافران را افزایش می دهد . ناگهان صدایی می آید و چراغ  ‘هشدار ترافیک مقابل ‘ شروع به هشدرا دادن می کند . با اینکه چیزی در مقابل دیده نمی شود ، راننده محکم پا روی ترمز می گذارد ؛ در همین زمان یک کادیلاک CTS دیگر از طرف دیگر تقاطع وارد می شود . اینگونه از وقوع حادثه جلوگیری شد .

کادیلاک CTS ؛خودروهایی که با هم حرف خواهند زد

این سهل انگاری فقط برای نمایش بود ؛نمایشی از ارتباط خودرو-خودرو . سیستم خودرو-خودرو موقعیت خودرو ، سرعت و اطلاعاتی دیگر همچون فعالیت برف پاک کن ها را به دیگر خودرو های مجاور ارسال می کند . در این آزمایش که در یک پارکینگ متروک انجام شد ، یک ساختمان میدان دید را از بین برده بود بنابراین نه راننده و نه سنسورها و دوربین های مختلف نمی توانستند کادیلاک دیگر را شناسایی کنند . اما با وجود ارتباطات خودرو-خودرو ، به راننده ها پیشاپیش هشدار داده شد .

  Matthew Kirsch ، مدیر گروه مهندسی رانندگی خودکار و ایمنی فعال در کادیلاک در یک مصاحبه گفت : زیبایی این تکنولوژی این است که نیازی به مشاهده وسیله ی نقلیه دیگر نیست . و می تواند با تعداد زیادی از وسایل نقلیه مختلف ارتباط برقرار کند .

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها تخمین زده است که بیش از ۸۰ درصد تصادفات به کمبود دید راننده مربوط است و می تواند با دستگاه های خودرو-خودرو کاهش یا از بین برود . این سازمان برنامه ای دارد تا خودرو های آینده و کامیون های سبک ، زیرساخت های لازم برای دستگاه های ارتباطی کوتاه برد را فراهم کند . این دستگاه ها بخشی از طیفی که برای این کار در نظر گرفته شده را مورد استفاده قرار خواهند داد .

بسیاری از صاحبان کسب و کار در زمینه خودرو منتظر این چنین استانداردی هستند .

Lars Reger سرپرست واحد کسب و کار خودرو در  NXP Semiconductor می گوید : بسیار خوشحالم که دولت امریکا این قوانین را تنظیم می کند و این یک پیشرانه بزرگ است .

جنرال موتور منتظر نهایی شدن این حکم نماند . اخیرا اعلام کرده که کادیلاک CTS 2017 آن اولین خودرویی خواهد بود که از ارتباطات کوتاه برد برای هشدار های با فاصله ۱۰۰۰ پا استفاده می کند . هشدار ها شامل اخطار در مورد خودروهای معیوب و دستگاه های نقلیه ای که محکم ترمز کرده اند ، می باشد .

BMW و مرسدس بنز خود را در شرایط مشابهی می بینند . هر دو شرکت سیستم های هشدار دهنده ای را در مدل های خاص پیشنهاد می دهند ، اما تنها می توانند با مدل های خاصی ارتباط برقرار کنند . به علاوه BMW و مرسدس بنز از تکنولوژی کوتاه برد استفاده نمی کنند در عوض  از شبکه سلولی حاضر برای انتقال هشدار  استفاده می کنند .

بسیاری از صاحبان کسب و کار در زمینه خودرو منتظر این چنین استانداردی هستند .

برخی خودروسازان همچون سازندگان تراشه های wireless ، براین باورند که سیستم سلولی برای ارتباطات خودرو-خودرو در آینده مناسب تر است و می گویند شبکه های سلولی می توانند با دستگاه های همچون چراغ راهنمایی ، ایستگاه های عوارضی و دیگر دستگاه های حمل و نقل هم ارتباط برقرار کنند ؛ بنابراین ارتباطات خودرو با همه چیز نام گرفته اند . بسیاری از این شرکت ها چشم به فناوری ۵G دوخته اند که دارای ظرفیت بشیتر و ارتباطات دوربرد تر تا ده برابر ظرفیت کنونی هستند .

 Nakul Duggal که مدیر خودروهای نمونه ی  Qualcomm می گوید : شما باید بخش تناسب را در نظر بگیرید . در شهرهای هوشمند آینده چگونه با علائم خیابان ها این کار را انجام می دهید ؟ شبکه های سلولی می توانند اطلاعاتی درباره ی وضعیت ترافیک مایل ها پیش رو را به اشتراک بگذارند .

Jaguar Land Rover با یک استارت آپ مبتنی بر سیستم شیکاگو ، که  HAAS Alert  نام دارد . برای بررسی هشدارهای دریافت شده در مورد وضعیت اورژانسی خودروها عمل می کند .

Cory James Hohs مسئول اصلی HAAS می گوید : ما به افراید نیازمندیم ۴۰ تا ۵۰ ثانیه جلوتر را می دانند . بنابراین از چیزی که امروزه در دسترس است استفاده می کنیم و آن سیستم سلولی است . رانندگان نه تنها از هشدار های خودروی آمبولانس مطلع می شوند ، بلکه می توانند از قطار های در حال گذر هم با خبر شوند .

امروزه هیچ مرجع رسمی ۵G وجود ندارد و آقای Duggal انتظار ندارد که انتقال ۴G به ۵G را تا سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ صورت گیرد  .

مهندسان نزدیک به یک دهه است که بر روی مشخصات دستگاه های ارتباطی کوتاه برد کار می کنند . آزمایش هایی که سال گذشته بر روی بیش از ۶ خودروساز برتر در میشیگان صورت گرفت ، سازمان ملی بزرگراه ها را تشویق کرد تا قوانین جدیدی تنظیم کند .

 Harman ، واحدی در سامسونگ که تجهیزات اتباطات خودروها را تامین می کند ، می گوید برخی شرکت های خودرو سازی علاقه مند به استفاده از ارتباطات کوتاه برد شده اند ، این دحالی است که دیگر شرکت تمایل کمتری نشان داده اند .

معاون بخش  فن آوری های ناوبری در هارمن می گوید : نمی توان گفت که خود N.H.T.S.A بتواند پیشبرنده ای برای این طرح باشد . اما آنها می توانند سرعت اجرای طرح را افزایش دهند .

هم اینک بسیاری از خودروها با وای فای با هم ارتباط دارند ؛ سیستم های کوتاه برد کشش کمتری دارند ، زیرا مشخصات و فرکانس های رادیویی خود جزیی از فناوری وافای هستند . این فناوری می تواند به کاهش هزینه اضافه کردن این فناوری به خودروهای جدید کمک کند .

با ارتباط مستقیم بین وسایل نقلیه  ، سیستم های کوتاه برد که بر اساس ارتباطات سلولی عمل می کردند متوقف نمی شوند . آنها در در بخش عظیمی از امریکا که روستایی است کار خواهند کرد . به علاوه آنها می توانند بدون هیچ سرمایه گذاری زیرساختی به اجرا درآیند .

طراحانی که بر روی تکنولوژی ۵G که در حال توسعه می باشد کار می کنند ، متوجه شده اند که این فناوری شامل ارتباطات مستقیم  خودرو-خودرو که به شبکه سلولی جدا وابسته نیست ، می باشند . آقای    Duggal می گوید این ارتباطات مستقیم ۵G باید دوبرابر سریع تر از ارتباطات کوتاه برد دستگاهی باشند . این می تواند ثابت کند که در ارائه هشدارهای مهم درموقعیت هایی همچون ، زمانی که راننده تلاش می کند تا از یک وسیله ینقلیه در بزرگراه عبور کند که خودروی دیگری از طرف مقابل با سرعت ۶۵ یا ۷۵ مایل بر ساعت به آن نزدیک می شود .

ارائه دهندگان وایرلس همچنین متوجه شده اند که ۵G یک پلتفرم پیشرو است که می تواند ارتباطات بلند برد همچون انتقال ویدیو از یک دوربین خودرو به اینترنت برای جمع آوری اطلاعات جاده ها را پوشش دهد .

شرکت Verizon هم اکنون اجرای طرح ۵G خود را آغاز کرده است . امسال این طرح در ۱۱ شهر که شامل دالاس ، دنوار ، ساکرامنتو و واشنگتون به طور آزمایشی اجرا شده است .

در نهایت برخی همکاری های بین ۵G و ارتباطات کوتاه برد ممکن است منجر به ایجاد ارتباطات خودرو-خودرو که به صورت قابل اطمینان عمل می کنند شود .

Barry Napier مدیر اجرایی شرکت Cubic Telecom  که با سیستم های ارتباطی شرکت های خودروسازی همچون Audi  همکاری می کند می گوید : هردوی ۵G  و  D.S.R.C برای اتصالات مستقیم خودروهای کنونی و آینده نیاز هستند . ارزش ابزار های اختصاصی کوتاه برد ارتباط طبق گفته های آقای  Napier بر این است که بر تمرکز ویژه ای بر روی امنیت اتومبیل ها دارد . درحالی که ۵G بیشتر به رسیدگی همه چیز از صدا گرفته تا دستگاه های هوشمند مبتنی است . و انتظار نداریم که این فناوری تا سال ۲۰۲۰ به بازار وارد شود . در این زمان خودروهای خودران فرصت دارند تا وظیفه ی خود را انجام دهند .

کادیلاک می گوید تکنولوژی خودرو-خودرو برای پیشرفت خودروهای خودران بسیار مهم است ، با اشاره به معرفی گزینه نیمه اتوماتیک سوپر کروز ، که امسال منتظر ارائه آن هستیم . اما پیشرفت در ایمنی رانندگان انگیزه ای پشت تولید سیستم های کوتاه برد می باشد .

Chris Bonelli که ارتباطات را برای فناوری های پیشرفته ی جنرال موتور اجرا می کند می گوید : به همین خاطر است که ما منتظر نمی مانیم تا کسی بگوید می توانیم این کار انجام دهیم .

Rupert Poole ، مدیر ارشد همکاری های فناوری های نوین در Jaguar Land Rover ، می گوید : یک انگیزه ی شخصی برای این کار وجود دارد . زمانی که مردم می پرسند ، آیا ما واقعا می توانیم انتظار داشته باشیم که این فناوری می تواند جان افراد را نجات دهد ، پاسخ یک ‘بله’ قدرتمند است .

منبع :New York Times

این مقاله توسط تیم ترجمه مجله قرمز ترجمه شده است . برای دیدن مقاله های بیشتر کلیک کنید .


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *