اگر قصد آماده شدن برای یک مهمانی را دارید و در آخرین دقایق متوجه شده‌اید که هنوز موهای خود را درست نکرده‌اید نگران نباشید، در این شرایط یک مدل موی آسان و ساده که در کمترین زمان درست می‌شود و ظاهری شیک و سطح بالا هم دارد برای شما بهترین انتخاب است. شما لازم نیست برای این کار به سالن‌های زیبایی بروید و با صرف هزینه و زمان زیاد موهای خود را درست کنید، بلکه مدل‌های ساده‌ای وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را در منزل با کمی مهارت و دقت و با کمترین نیاز به استفاده از مواد حالت دهنده و نگهدارنده درست کنید. در این مقاله یازده مدل موی آسان و شیک را به شما آموزش می‌دهیم که هم برای استفاده روزمره و هم برای مهمانی‌ها مناسب هستند.

رول کردن به سمت بالا

چند مدل موی آسان و ساده

برای درست کردن این مدل موی آسان شما به یک گیره عریض و انعطاف پذیر که مخصوص جمع کردن مو است نیاز دارید (این گیره‌ها انواع مختلفی دارند که یک نمونه از آن‌ها را در تصویر زیر می‌بینید). موها را مرتب کنید و حالت دهید، در صورت نیاز از اسپری‌های حالت دهنده و براق کننده هم استفاده کنید، سپس موها را به عقب بدهید و به قسمت جلوی آن‌ها حجم و حالت بدهید و آن‌ها را از فاصله دو سانتیمتری داخل شکاف گیره قرار دهید و موها را به سمت بالا به طور افقی بپیچید و در پشت سر با سنجاق محکم کنید. برای زیبایی بیشتر از یک سنجاق تزئینی در پشت سر استفاده کنید.

چند مدل موی آسان و ساده

بافت یک طرفه موها

چند مدل موی آسان و ساده

بافت مو یکی از روش‌های آسان و محبوب برای آرایش موی خانم‌ها است که می‌تواند سطح بالا و مدرن هم باشد. تجربه نشان داده است اگر برای بافت مو از سه دسته یک اندازه مو استفاده نکنید و دو دسته را ضخیم‌تر بگیرید بافت موی شما حالت مدرن‌تر و شیک‌تری خواهد داشت. برای این کار ابتدا موهای خود را مرتب کرده و حالت بدهید سپس از یک اسپری بافت دهنده روی موهای خود استفاده کنید و موها را در یک طرف گردن خود جمع کنید و بافت را به روش گفته شده مطابق تصویر انجام دهید و انتهای بافت را با یک کش نامرئی محکم کرده و با یک روبان زیبا تزئین کنید.

دم اسبی، یک مدل موی آسان و رایج

چند مدل موی آسان و ساده

در این مدل شما با یک نوع دم اسبی سطح بالا و مجلسی سروکار دارید که باید روی موهای بافت دار و حالت دار انجام شود. این بافت را می‌توانید با کمک فرکننده‌های حرارتی روی موها ایجاد کنید اما قبل از آن حتما از سرم کریستال استفاده کنید. سپس موها را در یک طرف گردن جمع کرده و با دست حالت دهید و با کش ببندید. برای زیبایی بیشتر موها می‌توانید از انواع گیره‌ها و پین‌های تزئینی استفاده کنید تا مدل موهای شما مجلسی‌تر و زیباتر شود.

پیچ سه گانه

چند مدل موی آسان و ساده

اگر به مدل‌های جمع شده یا دم اسبی و بافت علاقه ندارید و می‌خواهید مدل‌های متفاوت‌تر و جذاب‌تری را امتحان کنید این مدل موی آسان و زیبا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای درست کردن موها به این شکل ابتدا موها را مرتب کرده و به سمت عقب یا فرق وسط حالت دهید. دو دسته باریک از موهای دو طرف گوش را جدا کرده و در پشت سر با یک کش کوچک محکم کنید، سپس نوک این دسته مو را به سمت داخل ببرید و بیرون آورید تا حجم و حالت زیباتری پیدا کند. این مراحل را دوبار دیگر تکرار کنید تا پیچ سه گانه شما کامل شود.

گرد کردن در بالا

چند مدل موی آسان و ساده

این مدل موی ساده از پرطرفدارترین مدل‌های مو است که به همه می‌آید و باعث می‌شود قد شما کشیده تر به نظر برسد. برای درست کردن موها به این شکل ابتدا موها را مرتب کرده و حالت دهید سپس همه موها را در بالای سر جمع کرده و با یک کش محکم ببندید. انگشت خود را به طور افقی روی کش قرار دهید و یک دسته از موها را دور انگشت بپیچید و حلقه کنید و این حلقه را با سنجاق محکم کنید. سپس بقیه موها را دور این حلقه بپیچید و سنجاق بزنید تا گردی موها کامل شود. برای اطمینان بیشتر از اسپری نگهدارنده روی موها استفاده کنید.

موهای موج‌دار

چند مدل موی آسان و ساده

بیشتر خانم‌ها دوست دارند با موهای باز به مهمانی بروند و بلندی و حجم زیبای موهای خود را به رخ بکشند. برای این کار ابتدا موهای خود را بشویید و سشوار بکشید تا حجم پیدا کنند سپس با یک ابزار حرارتی مناسب به موها حالت موج‌دار بدهید (اگر موهایتان به طور طبیعی حالت فر دارد قبل از خشک شدن آن از ژل و کرم مو استفاده کنید) چند دسته از موهای جلوی سر را با انگشت پیچ بدهید و در قسمت پشت سر با سنجاق محکم کنید، با این موهای موج‌دار زیبا، شما آماده رفتن به مهمانی هستید.

گردی بافته شده

چند مدل موی آسان و ساده

اگر به طور طبیعی موهای فر و حالت‌داری دارید این مدل موی آسان بهترین گزینه برای شما است. البته اگر موهای صاف هم داشته باشید می‌توانید آن‌ها را فر کنید سپس این مدل را روی آن پیاده کنید. برای این کار ابتدا موها را مرتب کرده و آماده کنید سپس با پوش دادن به قسمت جلوی آن حجم دهید. موها را به سه دسته تقسیم کنید و خیلی شل ببافید. دو تا از دسته‌ها را با کش محکم کنید و بافته را به سمت بالا بکشید و موها را به صورت گرد حالت دهید. دسته آزاد را هم دور موها بپیچید و با سنجاق محکم کنید.

گره زدن موها

چند مدل موی آسان و ساده

موهای ژولیده و نه چندان مرتب هم طرفداران زیادی دارند و اگر چنین مدلی انتخاب کنید همه متوجه شیک شدن شما خواهند شد بدون آن که تلاش زیادی برای این کار کرده باشید. برای این کار ابتدا موها را مرتب کنید و حالت بدهید سپس دو دسته نسبتا ضخیم از تاج سر جدا کنید و به هم گره بزنید (گره معمولی) و دو انتهای موها را با سنجاق محکم کنید. بقیه موها را هم به همین ترتیب گره بزنید و محکم کنید تا همه موها جمع شوند. در انتها از اسپری نگهدارنده استفاده کنید.

دم اسبی برگردان

چند مدل موی آسان و ساده

اگر می‌خواهید دم اسبی شما متفاوت و خاص شود و با دم اسبی‌ها معمولی تفاوت داشته باشید این مدل موی آسان و زیبا را امتحان کنید. ابتدا موها را مرتب کنید و در صورت نیاز کمی آن‌ها را موج‌دار کرده و حالت دهید. سپس موها را به روش معمول دم اسبی کنید، این دم اسبی می‌تواند در پایین یا وسط سر قرار بگیرد. سپس انگشت خود را با احتیاط از زیر دم اسبی عبور دهید و همه موهای آن را بگیرید و از میانه دم اسبی عبور دهید. اگر احساس کشیدگی در موها دارید با دست آن‌ها را آزاد کنید. دو طرف دم اسبی را با دست کمی بکشید تا حجم بیشتری در بالای آن ایجاد شود.

پیچ فرانسوی یک مدل موی آسان

چند مدل موی آسان و ساده

اگر به مدل موی شل و نه چندان مرتب علاقه دارید پیچ فرانسوی را به شما توصیه می‌کنیم، این مدل موی آسان برای موقعیت‌های معمولی و مهمانی‌های غیررسمی‌تر مناسب است. برای این کار موهای یک طرف سر را به سمت مخالف جهت دهید و با چند سنجاق محکم کنید سپس دسته موها را با دستان خود پیچ بدهید و روی سنجاق‌های قبلی قرار دهید و با کمک چند سنجاق دیگر آن را محکم کنید. نوک موها را با دست حالت دهید و به صورت نامرتب روی پیچ فرانسوی بریزید.

بافت فرانسوی جمع شده در پشت

چند مدل موی آسان و ساده

اگر مدل بافت فرانسوی مدل موی مورد علاقه شما است و در آن مهارت کافی دارید می‌توانید این مدل موی آسان و زیبا را برای خودتان امتحان کنید. ابتدا موها را مرتب کنید سپس بافت فرانسوی را در یک طرف یا طرف موها انجام دهید و تا انتهای موها ادامه دهید. انتهای بافته را محکم کنید و با دست گرد کرده و پشت سر قرار دهید و با چند سنجاق مویی آن را محکم کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)