تابستان در راه است و وقت خوردن تنقلات تابستانی، تفریحات تابستانی، پوشیدن لباس‌های تابستانی و آرایش تابستانی است و چیزی که با این آرایش و لباس هماهنگی دارد ناخن‌های تابستانی است. اما ناخن‌های تابستانی چه ویژگی‌هایی دارند؟ شاید چیز عجیب و غیرمعمولی درباره مانیکور تابستانی وجود نداشته باشد و تنها تفاوت آن با فصل‌های دیگر استفاده از رنگ‌های مناسب فصل تابستان برای لاک زدن است. اگر به دنبال روش‌های جدید و متنوع برای لاک زدن در تابستان هستید می‌توانید نمونه‌هایی جذاب و زیبا برای ناخن‌های تابستانی را در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ببینید و ایده بگیرید.

مدل طلوع خورشید

ناخن‌های تابستانی

اگر به پایه ناخن‌های خود دقت کنید طرحی نیم‌دایره‌ای می‌بینید که از قسمت پایین ناخن رشد کرده است و رنگ متفاوتی نسبت به بقیه ناخن دارد. همین قسمت کوچک می‌تواند ایده خوبی برای خلاقیت در لاک زدن باشد. شما می‌توانید این قسمت از ناخن را به یک رنگ تند دلخواه مثلا زرد درآورید و بقیه ناخن را خالی بگذارید و با یک برق ناخن یا تاپ کوت کل سطح ناخن را پوشش دهید و یا می‌توانید برعکس عمل کنید یعنی این قسمت از ناخن را با یک چسب گرد بپوشانید و بقیه ناخن را لاک‌های رنگ تند مثل قرمز یا نارنجی بزنید.

 

ترکیب رنگ‌های ملایم برای ناخن‌های تابستانی

ناخن‌های تابستانی

اگر رنگ‌های پیشنهادی در روش قبلی برای شما زیادی تند است و رنگ‌های ملایم‌تر را ترجیح می‌دهید بهتر است این سبک را انتخاب کنید. در این روش از رنگ‌های ملایم و خنثی که با یکدیگر تضاد دارند برای پوشاندن قسمت‌های مختلف ناخن استفاده می‌کنید مثلا رنگ آبی لاجوردی روی زمینه بنفش یاسی و یا رنگ آجری در کنار صورتی بسته به علاقه و ته رنگ پوست شما می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. نحوه شکل دادن این رنگ‌ها روی ناخن هم بستگی به خلاقیت شما دارد و می‌توانید از فرم‌های هندسی ساده مانند تصویر بالا استفاده کنید.

 

مدل ناخن برگی

ناخن‌های تابستانی

فصل تابستان را با سرسبزی و گیاهانی که در اوج رشد و زیبایی هستند می‌شناسیم بنابراین برگ درخت می‌تواند یک نماد مناسب برای فصل تابستان باشد و برای ناخن‌های تابستانی مورد استفاده قرار گیرد. این نماد در سال ۲۰۱۶ از نمادهای پراستفاده در فشن بود که همچنان پرقدرت به حضور خود ادامه می‌دهد. پس از این که روی ناخن خود یک لایه برق ناخن یا لاک رنگ پایه زدید می‌توانید با ابزارهای مناسب فرم برگ را نقاشی کنید و یا از برچسب‌های آماده موجود در بازار استفاده کنید، بهتر است همه برگ‌ها را هم شگل و هم اندازه ترسیم نکنید. در انتها یک لایه تاپ کوت بزنید.

 

مدل‌های ابر و مارپیچی

ناخن‌های تابستانی

عناصر طبیعت مثل ابر و باد و … نمادهای جالبی برای تابستان هستند که اگر اهل نقاشی نیستید و استعداد آن را هم ندارید این مدل‌های ناخن‌های تابستانی می‌تواند برای شما مناسب باشد. برای طرح ابر روی آسمان ابتدا سطح ناخن را با دولایه رنگ آبی آسمانی پوشش دهید سپس با لاک سفید لکه‌های ابر را روی آن شکل دهید. برای طرح مارپیچ هم ابتدا سطح ناخن را با دو لایه رنگ دلخواه بپوشانید و با قلموی باریک و لاک مشکی و یا روان نویس روی آن طرح‌های مارپیچی را ایجاد کنید. در انتها برای هر دو روش از تاپ کوت استفاده کنید.

 

مدل ناخن آبستره

ناخن‌های تابستانی

آبستره یکی از سبک‌های هنری است که می‌تواند برای تزئین ناخن‌ها هم مورد استفاده قرار بگیرد و شکل دادن آن ساده هم هست و نتیجه زیبای هم درپی دارد. ابتدا دو رنگ دلخواه مورد نظر خود را انتخاب کنید به طور مثال صورتی و آبی آسمانی، ابتدا با یک رنگ سطح ناخن را پوشش دهید پس از آن که لاک خشک شد چسب کاغذی را به شکل دلخواه برش دهید و روی ناخن‌ها بچسبانید سپس رنگ دوم را روی ناخن بزنید و پس از آن که خشک شد چسب‌ها را بکنید سپس با تاپ کوت سطح ناخن‌ها را بپوشانید.

ترکیب متالیک و رنگ‌های خنثی

ناخن‌های تابستانی

اگر لاک ساده برای شما جذابیت ندارد و همیشه دوست دارید چیزهای براق به استایل خود اضافه کنید این مدل ناخن‌های تابستانی مناسب شماست. برای لاک زدن به این روش ابتدا از لاک مورد نظر خود (ترجیحا رنگ‌های خنثی و رنگ پایه ناخن) در دولایه روی ناخن استفاده کنید سپس با لاک متالیک نقره‌ای یا طلایی یک ضربه افقی، عمودی یا مایل و یا ترکیبی از همه این‌ها مانند تصویر بالا ناخن‌ها را تزئین کنید. اگر دوست دارید نتیجه کار تمیزتر و حرفه‌ای‌تر شود می‌توانید از شابلونی که وسط آن به شکل مستطیل خالی شده استفاده کنید.

 

مدل صدف دریایی برای ناخن‌های تابستانی

ناخن‌های تابستانی

سفر به کنار دریا در فصل تابستان حال و هوای دیگری دارد. اگر می‌خواهید ناخن‌های شما نیز با این حال و هوا هماهنگی داشته باشد این مدل ناخن را امتحان کنید. ابتدا یک لایه لاک بیرنگ روی ناخن‌ها بزنید و پس از آن که خشک شد با یک شابلون گرد سطح ناخن را بپوشانید طوری که لبه پایینی آن خالی باشد، سپس یک طرف را با لاک مشکی بپوشانید و روی آن از اکلیل و پولک‌های مخصوص این کار استفاده کنید پس از ان که لاک خشک شد برچسب را بکنید و روی ناخن‌ها را تاپ کوت پوشش دهید.

 

خطوط موازی موجدار

ناخن‌های تابستانی

این مدل لاک ناخن یکی از مدل‌های قدیمی و زیبای دهه هفتاد میلادی است که دوباره بازگشته است. برای لاک زدن به این روش ابتدا سطح ناخن را با دولایه لاک سفید بپوشانید سپس از دو یا چند رنگ لاک برای کشیدن خطوط موازی مارپیچ استفاده کنید. برای این کار به قلموی ظریف کار روی ناخن نیاز دارید. اگر می‌خواهید نتیجه کار حرفه‌ای‌تر شود از شابلون استفاده کنید اما طبیعتا این روش زمان بیشتری خواهد برد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)