جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
تاثیر کورکومین بر بیماری چاقی

چربی شکم و ۴ غذایی که این نوع از چربی را می‌سوزانند

چربی شکم از مواردی است که از جنبه‌های مختلف موجب اذیت شدن فرد مبتلای به این مشکل می‌شود. جدای از عدم تناسب‌اندام این مورد باعث فشار بر ستون فقرات و کمر فرد و ایجاد مشکلات در زندگی روزانه او می‌شود. باور کنید یا نه بدن شما واقعاً نمی‌خواهد چربی ذخیره کند و راز کاهش وزن در محاسبه پیچیده کالری و ترفندهای کاهش وزن نیست. در عوض، این کار را می‌توان با افزایش گرسنگی طبیعی بدن خود و تنظیم ریتم خواب برای محدود کردن اشتها، سوزاندن چربی شکم و مصرف انرژی خود افزایش داد. رژیم غذایی انقلابی توضیح می‌دهد که چرا خوابیدن شب به خاطر چرت زدن به کاهش وزن در شما کمک می‌کند و چگونه مصرف غذاهای مناسب در زمان مناسب می‌تواند نیاز بدن شما به سوخت و مزه را تأمین کند. آنچه جالب است برخی از غذاهای لاغر کننده شکم واقعاً می‌توانند به شما در بهبود خواب کمک کنند و به شما کمک می‌کنند وزن خود را کم کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که ساعت‌های غذا خوردن و خواب ما در بدن ما به‌طور کامل از ریتم طبیعی خود خارج‌شده است، به‌طوری‌که نشانه‌هایی را که مثل‌اینکه همه روز غذاهای غلط مصرف می‌کنیم و زمان زیادی را در طول شب در زیر نور مصنوعی بیدار می‌مانیم. نتیجه: شما در “چرخه چربی” گرفتار هستید: جریان مداوم هورمون‌های گرسنگی که باعث می‌شود میل شما به مقاومت در برابر همه‌چیز غیرممکن باشد؛ اما اگر شما به برنامه غذایی و خوردن غذاهای طبیعی نزدیک شوید، می‌توانید درنهایت – به شکم خود بدرود بگویید. به نظر خوب می‌رسد، درست است؟ این غذاهای سالم برای کاربرد در برنامه غذایی و رژیم غذایی برای کاهش چربی شکم وجود دارد و شما همچنین می‌توانید به‌طوری‌که دوست دارید آن‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. این غذاها را بخورید تا به‌راحتی بخوابید، وزن بیشتری را از دست بدهید و چربی شکم خود را ذوب کنید. در اینجا نحوه استفاده از این غذاها را توضیح می‌دهیم.

 

ماهی موثر در ازبین بردن چربی شکم

بر اساس مطالعات درباره مزایای خوردن ماهی می‌دانیم که زمانی که رژیم غذایی شما کمبود اسیدهای چرب امگا ۳ است، ریتم‌های طبیعی غدد صنوبری (رومغزی) شما (غده‌ای نخاعی در مرکز مغز شما) منجر به تغییراتی در تولید ملاتونین می‌شود. خواب حیواناتی که مبتلابه کمبود امگا ۳ هستند در طول دوره‌های استراحت معمول خود نمی‌خوابند، آن‌ها مشغول چرخش و جست‌وخیز خواهند شد، همان‌طور که انسان در مواجهه بابی خوابی این کارها را انجام می‌دهد. رژیم غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، از سوی دیگر، می‌تواند سلامت قلب را افزایش دهد، خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهد و موجب بهبود سلامت شما می‌شود. در مورد کاهش وزن، بسیاری از مواد غذایی دارای امگا ۳ غنی از پروتئین هستند. مطالعه تائید می‌کنند که: پروتئین باعث می‌شود که شما احساس سیری کنید. شما در زمان مصرف پروتئین حتی کالری بیشتری نبست به زمانی که چربی‌ها یا کربوهیدرات‌ها مصرف می‌کنید، هضم می‌کنید؛ اما چگونه می‌توانید دوز موردنیاز خود را در این مورد دریافت کنید؟ اگر غذاهای غنی از امگا مصرف نمی‌کنید، به ساردین‌ها، ماهی قزل‌آلا، حبوبات، گردو، دانه‌های کتان و سبزی‌های با برگ سبز تیره رنگ فکر کرده و آن‌ها را برای مصرف در نظر بگیرید. اگر شما به‌اندازه کافی به‌راحتی نمی‌توانید این موارد را مصرف کنید، می‌توانید از مکمل‌های روغن ماهی یا کتان استفاده کنید.

مصرف ماهی و کاهش چربی شکم

 

آجیل

اگر شما به دلیلی برای خوردن آجیل نیاز دارید، این حبوبات غنی از چربی یک منبع عالی از منیزیم است که باعث بهبود خلق‌وخو در فرد مصرف‌کننده می‌شود. بدون منیزیم کافی در بدن شما، بخشی از مغز که ملاتونین را تنظیم می‌کند، کارکرد خود را از دستمی دهد و خوابیدن مختل می‌شود. یکی از اثرات افزایش منیزیم، همان چیزی است که در حیوانات به آن خواب زمستانی می‌گویند و در ما کمبود این عنصر می‌تواند نقش مهمی در اختلالات عاطفی فصلی (SAD)، حالت افسردگی و اشتیاق به خوردن کربوهیدرات‌ها که در اثر نور کم زمستانی به وجود می‌آید، ایفا کند. مطالعه ۲۰۱۰ توسط محققان USDA که در پژوهش منیزیم منتشرشده است، دریافتند که مکمل منیزیم می‌تواند به افرادی که دچار کمبود خواب در طی شبانه هستند کمک کند. در این مطالعه به یک گروه شامل ۱۰۰ ورزشکار و ورزشکار بیش از ۵۱ ساله، ۳۲۰ میلی‌گرم منیزیم در روز داده شد، درحالی‌که گروه دیگری یک داروی مشابه را مصرف می‌کردند. پس از ۷ هفته، کسانی که منیزیم مصرف می‌کردند، بهتر می‌خوابیدند و به‌عنوان پاداش، سطوح پایین‌تری از التهاب خطرناک را داشتند (یک واکنش سرکش از طریق سیستم ایمنی که در بیماری‌های قلبی، سرطان، دیابت و بیماری آلزایمر دخالت دارد).

چگونه می‌توان دوز موردنیاز خود را دریافت کرد؟ غذاهای غنی از منیزیم به‌شدت با کاهش وزن در ارتباط هستند: غذاهایی غنی از پروتئین مانند ماهی و آجیل، عدس، سویا و لوبیا سیاه و دانه‌های غنی از فیبر مثل سبوس.

آجیل ها موثر در کاهش چربی شکم

شیر

 

درحالی‌که ارتباط بین کلسیم و از دست دادن وزن هنوز هم ضعیف است (در برخی مطالعات باعث کاهش وزن بیشتر می‌شود، در برخی دیگر اثری ندارد)، معلوم می‌شود که شیر واقعاً می‌تواند بر بدن ازنظر چربی شکم تأثیر بگذارد. در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ توسط محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام انجام شد دریافتند که در میان گروهی بیش از ۱۰۰ نفر زنان در قبل از یائسگی، افرادی که بیشترین غذای غنی از کلسیم را مصرف می‌کردند، چربی شکمی در آن‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت. در حقیقت، برای هر ۱۰۰ میلی‌گرم کلسیم روزانه که مصرف می‌شد (یک‌دوم فنجان ماست یخ‌زده نرم)، آن‌ها یک قاشق چای‌خوری از چری شکمی  خود را از دست دادند. همچون منیزیم، کلسیم همچنین اگر شما تمایل به بیداری ناشی از درد عضلانی یا گرفتگی‌های عضلانی دارید می‌تواند به شما در خواب کمک کند ، این ماده معدنی، همراه با کلسیم، به آرامش عضلات و بافت بدن کمک می‌کند.

چگونه دوز موردنیاز خود را دریافت کنید؟ لبنیات برای تأمین دوز موردنیاز مفید هستند، اما راه‌های دیگری نیز برای جذب کلسیم وجود دارد مانند مصرف ماهی ساردین، آب‌پرتقال تقویت‌شده، توفو و سبزی‌ها با برگ سبز تیره مانند کلم و اسفناج.

اثر شیر بر کاهش چربی شکم

ترشی گیلاس

در حدود زمان خواب، مقداری از ترشی گیلاس را بخورید. گیلاس یکی از منابع گیاهی ملاتونین، هورمون خواب است. (همچنین موز و ذرت نیز از این منابع هستند) درحالی‌که هیچ شواهدی وجود ندارد که آن‌ها به از بین بردن چربی شکم در شما کمک کنند، مطالعات نشان داده‌اند که غذاهایی مانند این می‌توانند سطح ملاتونین بدن را افزایش دهند. ملاتونین نه‌تنها به خواب شما کمک می‌کند، بلکه یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند سلول‌های شمارا از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کند؛ که باعث سرطان، آلزایمر و سایر بیماری‌ها می‌شود. این هورمون به شما کمک می‌کند که راحت بخوابید.

 چگونه دوز موردنیاز خود را دریافت کنید؟ تمام آن‌ها را بخورید! اگر طرفدار گیلاس نیستید، آب آن را بنوشید. در یک مطالعه اخیر، افرادی که ۸ اونس آب شربت گیلاس را در صبح خوردند و ۸ اونس دیگر در شب، برای ۲ هفته گزارش کردند که خواب بهتری دارند.

منبع: prevention.com
این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه و تالیف شده است.

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
205
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
106
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
227
بستن منافذ پوست صورت
بستن منافذ پوست صورت با ۹ ماسک خانگی عالی و زیبا کننده و بدون مواد سمی
441
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
900
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
251

مقالات سلامت

ناشتا بودن قبل از آزمایش خون
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون و آمادگی قبل از آن؛ انواع آزمایشها و مواد ممنوعه و ترفندها
21
افزایش هموگلوبین
افزایش هموگلوبین خون با مصرف مکملها و تغییر در رژیم غذایی چگونه امکان پذیر است؟
48
بسته شدن مجرای اشکی
بسته شدن مجرای اشکی در کودکان به چه علت رخ می‌دهد و چگونه درمان می‌شود؟
90
ورم پس از زایمان
ورم پس از زایمان را با درمانهای طبیعی و خانگی رفع کنید
70
دندانهای حساس
دندانهای حساس خود را با رعایت این ۸ قانون بهبود داده و درد آنها را کاهش دهید
128
داروی تری فلوئوپرازین: معرفی ویژگی ها، کارکرد، نحوه مصرف و عوارض جانبی
105

مقالات آشپزی

نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
94
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
112
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
197
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
381
شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
1,343
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
774

مقالات تغذیه

غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
131
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
278
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
419
تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
562
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
398
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
546