طرز تهیه پنه با سبزیجات بهاری

طرز تهیه پنه با سبزیجات بهاری

چه کسی می‌گوید پاستا باید غذای سنگینی باشد؟ امروز قصد داریم دیدگاه شما را با آموزش پخت پنه با سبزیجات بهاری، تغییر دهیم. پنه با سبزیجات بهاری غذایی سبک و تازه است که از ریحان، مارچوبه، کدو و گوجه فرنگی در تهیه آن استفاده  می‌شود. این ترکیب همیشه طعم خوشمزه‌ای با پاستای پنه ایجاد می‌کند. اگر ذره ای روغن زیتون نیز به این ترکیب اضافه کنید، غذای بهاری بسیار سالم و خوشمزه‌ای خواهید داشت..! اما نحوه پخت پنه با سبزیجات بهاری چگونه است؟ با مجله قرمز همراه باشید تا چگونگی آن را بیاموزید.

مواد لازم برای تهیه پنه با سبزیجات بهاری

(مواد لازم برای سرو به تعداد ۷ نفر)

١ جعبه پاستای پنه

¼ فنجان روغن زیتون

½ فنجان پیاز سفید خورد شده

٢ حبه سیر خورد شده

۴۵۴ گرم (۱ پوند) مارچوبه کمرنگ

۲ ½ فنجان گوجه گیلاسی

٢ فنجان کدو زرد خورد شده

۶ برگ تازه ریحان

دستورالعمل پخت پنه با سبزیجات بهاری

پنه با سبزیجات بهاری، همانطور که از اسم آن پیداست، ترکیبی از سبزیجات را در خود دارد. برای اینکه این سبزیجات را آماده کنیم، ابتدا باید مارچوبه را به صورت مورب، چندین برش بزنید. سپس به سراغ گوجه‌ها بروید و هرکدام از آن‌ها را به دو قسمت تقسیم کنید. در گام بعدی، برگ‌های ریحان تازه را به صورت باریک، باریک ببرید تا بعداً برای تزئین بر روی غذا استفاده کنید.

اکنون، یک قابلمه بزرگ آب را به جوش بیاورید. روغن زیتون را در دمای متوسط، داغ کنید؛ سپس پیاز و سیر را به آن بی‌افزائید. به مدت ٣ الی ۴ دقیقه این مخلوط را سرخ کنید. حال مارچوبه را نیز به این ترکیب اضافه کنید و ٣ دقیقه دیگر، فرایند پخت را ادامه بدهید. سپس گوجه فرنگی و کدو را اضافه کنید و به مدت ٢ الی ٣ دقیقه دیگر، این ترکیب را بپزید. البته اگر زودتر از این مدت هم گوجه فرنگی‌ها نرم شدند، دیگر نیازی به ادامه‌ی پختن نیست. بر روی این ترکیب، نمک و فلفل هم بریزید تا طعم ترکیب جا بیوفتد.

در همین حین، پاستا را مطابق دستور العملی که بر روی بسته ی آن نوشته شده، پخته و خشک کنید؛ زیرا هر پاستا از برندی خاص، معمولاً روش پخت متفاوتی دارد که پوشش دادن آن در این مقاله، گنجایش ندارد.

به سرعت پاستای داغ را به ترکیبی که دقایقی پیش آماده کردیم، اضافه کنید. این ترکیب را به خوبی هم بزنید و در ظرفی که قصد دارید پنه با سبزیجات بهاری را در آن سرو کنید، بریزید. حال تنها کافی است با برگ‌های ریحان، روی آن را تزئین کنید تا ظرف غذای شما زیباتر شود.

حقایق تغذیه ای پنه با سبزیجات بهاری در هر ۱ سرو

کالری: ۳۳۰ کالری

چربی کل: ۹ گرم

چربی اشباع شده: ۱ گرم

کلسترول: ۰ میلی گرم

سدیوم: ۱۶ میلی گرم

کربوهیدرات: ۵۴ گرم

فیبر رژیمی: ۵ گرم

قند: ۵ گرم

پروتئین: ۱۱ گرم

پتاسیوم: ۳۵۶ میلی گرم

آهن: ۲۰%

ویتامین A: 20%

ویتامین C: 27%

کلسیوم: ۳%

  • آیا این دستور را برای پخت پنه با سبزیجات بهاری امتحان کرده‌اید؟ تجربیات خود را با قسمت آشپزی مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از MyFitnessPal’s Recipes

منبع: myfitnesspal


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *