جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
پنج خوراکی اردیبهشتی که باید حتما امتحان کرد

پنج خوراکی اردیبهشتی که باید در این ماه، امتحان کرد

اکنون در دوره‌ای هستیم که می‌توانید در تمام سال، از سوپرمارکت‌ها تا خواربار فروشان آنلاین هرچه را که می‌خواهید، تهیه کنید. اما پنج خوراکی اردیبهشتی وجود دارد که باید حتماً در این ماه خورده شود زیرا لذت و منافع خوردن غذاهای طبیعی در فصل خودش، هیجان دیگری‌ دارد با تهیه هر خوراکی در فصل خاص خود، علاوه بر استفاده از مواد تازه و طبیعی، از لذت خرید با قیمت پایین‌تر هم بهره‌مند می‌شوید.

در ماه اردیبهشت، حتی سردترین بخش‌های نیمکره‌ی شمالی نیز شروع به دیدن میوه، سبزی و جوانه‌های گیاه‌های محلی می‌کنند. پس چشم خود را باز نگه دارید. امروز در مجله قرمز، قصد معرفی پنج خوراکی اردیبهشتی بی‌نظیر را داریم که حتماً باید در این ماه، امتحان کرد.

پنج خوراکی اردیبهشتی کدامند؟

 

مارچوبه

پنج خوراکی اردیبهشتی : مارچوبه

مارچوبه، اولین مورد از پنج خوراکی اردیبهشتی است که در بهار به‌طور باورنکردنی رشد می‌کند. گاهی توانایی رشد بین شش تا ده اینچ در روز را دارد. با خوردن فقط نصف فنجان مارچوبه در روز، بیشتر از یک سوم فولات بدن را بدست می‌آورید. این گیاه خوراکی یکی از غذاهای بسیار مغذی و کلیدی برای زنان در سنین بارداری است. فولات برای رشد و توسعه سلول‌ها ضروری است و برای جلوگیری از نقص‌های بدنی، یاری می‌رساند. در هروعده غذایی مارچوبه، ۲۰ کالری وجود دارد و همچنین منبع غنی از پتاسیم و ویتامین‌های C و A است. خوردن مارچوبه‌ی خام به عنوان یکی از مواد اصلی سالاد در ترکیه است. مارچوبه در سالاد به همراه زیتون، نمک و فلفل در کنار ظرف‌ها خودنمایی می‌کند.

کنگر فرنگی

پنج خوراکی اردیبهشتی : کنگر فرنگی
دومین مورد از پنج خوراکی اردیبهشتی، کنگر فرنگی است. اگر شما کنگر فرنگی را در ترکیب معروف اسفناج، کنگر فرنگی و پنیر استفاده می‌کنید، ممکن است طعم بی‌نظیر و مزایای تغذیه‌ای آن را از دست بدهید. کنگر فرنگی منبع خوبی از فیبر، ویتامین  C و منیزیم است.  کنگر فرنگی یک گیاه هیدراته عالی بوده و بهتر است سعی کنید کباب کنگر فرنگی را به عنوان  یک ظرف غذای سالم در منوی غذایتان بگذارید. کنگر فرنگی باید از اندازه خود، سنگین‌تر باشد.

برای تهیه کنگر فرنگی کبابی، آن را با روغن زیتون، نمک، فلفل و یا ادویه مورد علاقه خود، طعم‌دار کنید و در گریل بپزید تا نرم شود. همچنین می‌توانید برگ کنگر فرنگی را بو داده و یا آب پز کنید و به عنوان یکی از اجزای خوراکی‌های زیادی از قبیل حمص استفاده کنید.

گیلاس

پنج خوراکی اردیبهشتی : گیلاس
فصل گیلاس، از اواخر اردیبهشت شروع شده و تا مرداد ادامه دارد. گیلاس نیز یکی از پنج خوراکی اردیبهشتی است و انواع کمپوت شده‌ی آن به راحتی در سوپر مارکت‌ها پیدا می‌شود. گیلاس منبع خوبی از فیبر، پتاسیم و ویتامین C است. جدای از مواد مغذی موجود در گیلاس، منبعی بسیار عالی از موادی است که برای مبارزه با تورم در شرایط مانند ورم مفاصل کمک می‌کند. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن حدود ۴۵ گیلاس در هر روز، ممکن است به کاهش شاخص‌های خاص التهاب در بدن، کمک کند.  آلبالو به طور خاص، ممکن است سلامت قلب را تقویت کند وبه خوابیدن کمک نماید. بعد از ورزش نیز برای بازیابی بدن، مفید است.

گیلاس‌های تازه را علاوه برمصرف به‌صورت میوه مغذی، می‌توان به سالاد، سالسا و اسموتی‌ها نیز اضافه کرد.

ماهی سالمون

پنج خوراکی اردیبهشتی : ماهی سالمون
گرچه ممکن است گمان کنید ماهی ،فصل بخصوصی ندارد، ولی ماهی سالمون از این قاعده مستثنی است. ماهی سالمون در واقع همان ماهی قزل آلای وحشی است. فصل ماهی قزل آلای وحشی در ساحل اقیانوس آرام، در اردیبهشت آغاز می‌شود. این ماهی نه تنها یک منبع پروتئین با کیفیت است، بلکه یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ هم محسوب می‌شود.  طبق بررسی‌های انجام شده، این چربی‌ها برای کمک به محافظت از قلب بسیار مفیدند و بنا به شواهد، روغن ماهی ممکن است تاثیر مثبتی بر روی مغز برای جلوگیری از افسردگی داشته باشد و زوال عقل؛ دیرتر پیش بیاید. آنچه که مهم است، این خواهد بود که  ماهی سالمون وقتی به‌صورت طبیعی زندگی کند، املاح کاملی خواهد داشت و نوع پرورشی آن، به این اندازه خاصیت ندارد و کاملا متفاوت است.

همیشه هنگام خرید، دقت کنید که ماهی، تازه و به‌صورت طبیعی پرورش یافته باشد.

توت فرنگی

پنج خوراکی اردیبهشتی : توت فرنگی

آخرین مورد از پنج خوراکی اردیبهشتی، توت فرنگی است. هنگام پیاده روی در مسیر مزارع در این فصل سال، مسلماً از عطر و بوی توت فرنگی تازه رسیده، لذت می‌برید. با رشد کردن توت فرنگی، درست مثل بهار که طبیعت تازه می‌شود، توت فرنگی‌ها هم رنگ و عطر تازه‌ای به دنیا می‌دهند. همه از سرما و رنگ خاکستری زمستان، به سمت گرما و رنگ می‌رویم. جالب است بدانید که در یک فنجان توت فرنگی، ۴۵ کالری وجود دارد. توت فرنگی، کم کالری ترین خوراکی مملو از ویتامین C است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف توت فرنگی، ممکن است در دفع خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی کمک کند.

توت فرنگی را می‌توان علاوه بر خام خواری به عنوان میوه، سرخ کرد و یا تف داد. همچنین می‌توانید آن را به‌صورت خام در سالاد نیز مصرف کنید.

  • آیا خوراکی دیگری می‌شناسید که در لیست پنج خوراکی اردیبهشتی ذکر نشده و از خوردنی‌های هیجان انگیز این ماه باشد؟ دیدگاه‌های خود را با بخش آشپزی مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Marisa Moore

منبع: myfitnesspal

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

آرایش بدون آرایش ، ترفندهایی برای آرایشی که کاملا طبیعی به نظر می‌رسد
آرایش بدون آرایش ، ترفندهایی برای آرایشی که کاملا طبیعی به نظر می‌رسد
37
زیباترین رنگ‌های لاک ناخن تابستانی که امسال می‌توانید امتحان کنید
زیباترین رنگ‌های لاک ناخن تابستانی که امسال می‌توانید امتحان کنید
43
اگر پوست چرب و جوشدار دارید از محصولات حاوی این مواد و ترکیبات استفاده نکنید
اگر پوست چرب و جوشدار دارید از محصولات حاوی این مواد و ترکیبات استفاده نکنید
66
مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری که باید در کیف آرایشی شما وجود داشته باشد
مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری که باید در کیف آرایشی شما وجود داشته باشد
125
زیباترین و جدیدترین مدل‌های موی پاییزی که امسال می‌توانید امتحان کنید
زیباترین و جدیدترین مدل‌های موی پاییزی که امسال می‌توانید امتحان کنید
140
عطرهای پاییزی چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین عطرهای پاییزی کدامند؟
عطرهای پاییزی چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین عطرهای پاییزی کدامند؟
81

مقالات سلامت

کیست واژن
کیست واژن به چه علت بروز می‌کند، انواع روشهای درمانی آن چیست؟
9
معرفی داروی اوزمپیک
داروی اوزمپیک ( سماگلوتاید) و معرفی ویژگی ها و نکات حین مصرف
11
سرطان گلو
سرطان گلو ؛ انواع، علائم، روشهای تشخیص و انواع درمانها و مراقبتهای پس از درمان
17
ویژگی های نمک دریا
نمک دریا و معرفی ۱۹ مورد از خواص شگفت انگیز آن
60
قطره چشم خانگی
قطره چشم خانگی را با موادی ساده و ارزان در خانه درست کنید
83
فولیک اسید برای درمان کم خونی
معرفی کامل داروی فولیک اسید (Folic Acid) برای درمان کم خونی
101

مقالات آشپزی

سالسا
طرز تهیه سالسا به سبک رستوران به همراه چندین دستورالعمل متنوع اضافی
255
شیره خرما
طرز تهیه شیره خرما بهترین و سالمترین جایگزین عسل برای گیاهخواران
322
نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
194
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
314
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
343
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
555

مقالات تغذیه

غذاهای صاف کننده شکم با انواع متنوع که در کوچک کردن شکم به شما کمک می‌کنند
غذاهای صاف کننده شکم با انواع متنوع که در کوچک کردن شکم به شما کمک می‌کنند
53
فواید آب زغال اخته
آب زغال اخته چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد و چگونه از بیماریها پیشگیری می‌کند؟
102
تقویت استخوان و سلامت اسکلت بدن با 25 ماده غذایی متنوع
تقویت استخوان و سلامت اسکلت بدن با ۲۵ ماده غذایی متنوع و روش استفاده
372
کاهش نفخ
کاهش نفخ به ۱۸ روش متنوع با راه حلهای کوتاه مدت و بلند مدت
432
غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
301
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
585