همه خانم‌ها ژن خوب آنجلینا جولی و برخی دیگر از ستارگان مد و سینما را ندارند و بسیاری از افراد با لب‌های نازک به دنیا می‌آیند. داشتن لب‌های نازک به خودی خود ایراد نیست و می‌تواند زیبا هم باشد پس دلیلی وجود ندارد که به تزریق‌های خطرناک و پرعارضه و یا آرایش‌های غلیظ و ناجور روی آورید. حتما دیده‌اید که کشیدن خط و رژ لب اغراق آمیز و بیرون از محدوده طبیعی لب‌ها نه تنها لب‌های نازک را پر نشان نمی‌دهد بلکه ظاهر غیرطبیعی و بدی به چهره می‌دهد. ما در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چطور در سه گام لب‌های نازک خود را پر و طبیعی جلوه دهید و در ادامه شما را با جدیدترین ترندهای آرایش سلبریتی‌ها یعنی آرایش ملایم و طبیعی گونه و لب در مراسم امی امسال که هفته گذشته برگزار شد آشنا می‌کنیم.

مرحله اول: لب‌ها را آماده کنید

لب‌های خشک همیشه مات و مسطح به نظر می‌رسند پس اولین گام در داشتن لب‌های پر آماده کردن لب‌ها است و برای این منظور ابتدا باید پوسته‌های خشک روی لب‌ها را جدا کنید. این کار را بدون آماده سازی انجام ندهید چون ممکن است موجب خونریزی، التهاب و زخم شدن لب‌ها شود. زمانی که لب‌ها نرم هستند (معمولا در انتهای حمام کردن که لب‌ها رطوبت کافی جذب کرده‌اند و پوسته‌ها نرم و قابل جدا شدن هستند) با انگشت روی لب‌ها را ماساژ دهید تا پوسته‌ها جدا شوند. اگر پوسته‌ها ضخیم و قدیمی هستند بهتر است از یک مسواک نرم کمک بگیرید و آن‌ها را جدا کنید تا سطح تازه و صاف و نرم لب‌ها بیرون بیاید. سپس برای این که رطوبت و نرمی لب برای مدت طولانی حفظ شود کمی بالم لب مغذی روی آن بزنید. بالم لب با رطوبت رسانی به سطح لب آن را درخشان و زیبا می‌کند.

آماده مردن لب‌های نازک برای پر نشان دادن

مرحله دوم: برای لب‌های نازک از رنگ‌های ملایم استفاده کنید

پس از این که لب‌ها را آماده کردید و سطح آن‌ها نرم و صاف شد نوبت به انتخاب رنگ رژ لب می‌رسد. اگر نمی‌خواهید لب‌های نازک داشته باشید پس باید از رژ لب تیره هم دوری کنید. رژ لب به رنگ زرشکی، آلبالویی و … که تیره‌تر از رنگ طبیعی لب باشد باعث می‌شود لب‌ها نازک و کوچک به نظر برسند. در مقابل رنگ‌های ملایم نزدیک به رنگ طبیعی لب مثل کالباسی، صورتی کمرنگ، کرم و … باعث می‌شود لب‌های نازک شما پرتر به نظر برسد. ابتدا از یک مداد لب با رنگ ملایم استفاده کنید و دور لب را شکل دهید (در این مرحله می‌توانید کمی از محدوده طبیعی لب‌ها خارج شوید) سپس داخل لب‌ها را با همان مداد پر کنید و یا از رژ لب همرنگ با مداد استفاده کنید و سطح لب را پوشش دهید.

پر نشان دادن لب‌های نازک با رنگ رژ لب

مرحله سوم: برق و اکلیل اضافه کنید

چیزی که برق بزند بیشتر جلب توجه می‌کند، این یکی از اصول اولیه در هنر و زیبایی است. شما می‌توانید از این اصل استفاده کنید و لب‌های نازک خود را برجسته‌تر نشان دهید. برای این منظور کافی است از کمی برق لب ساده روی رژ لب معمولی خود که در گام قبلی زدید استفاده کنید. اگر به برق لب علاقه ندارید می‌توانید از هایلایت کننده معمولی استفاده کنید و آن را روی وسط لب پایین و قسمت بالای لب بالایی خود بزنید و لب‌ها را برجسته‌تر نشان دهید، هایلایت کننده شما می‌تواند رنگ طلایی، صورتی و رنگ‌های مشابه داشته باشد و یا حتی بیرنگ باشد. اگر هایلایت کننده ندارید می‌توانید از رژگونه اکلیلی و یا سایه اکلیلی با رنگ نزدیک به رنگ رژ لب خود استفاده کنید.

پر نشان دادن لب‌های نازک

جدیدترین مدل‌های آرایشی سلبریتی‌ها در مراسم امی سال ۲۰۱۷

زویی کراویتز: زویی کراویتز ستاره سریال “دروغ‌های کوچک بزرگ”  آرایش بسیار ملایمی را برای مراسم امی انتخاب کرده بود که در کنار خط چشم تیره دنباله‌دار، موهای کوتاه، ابروهای پهن و رژ لب ملایم خود ظاهری ساده به وجود آورده بود. زویی سعی کرده بود روی زیبایی‌ها و نقاط قوت چهره خود تاکید کند، او گونه‌های بسیار برجسته‌ای دارد و برای تاکید روی آن‌ها از رژگونه صورتی شنی زیبایی استفاده کرده بود که در کنار تن تیره پوست وی حالتی طبیعی اما دراماتیک و درخشان به آن داده بود.

لب‌های نازک

الیزابت ماس: سریال “داستان خدمتکار” که در اولین فصل نمایش خود موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده‌است ستاره جدیدی را هم به دنیای تلوزیون معرفی کرد. الیزابت ماس ستاره این سریال استایل آرایشی جذابی دارد که در کنار پوست روشن و موهای بلوند خود از هایلایت هلویی روشن برای برجسته نشان دادن گونه‌ها استفاده کرده است که به طور کلی حالتی کانتور مانند به چهره وی داده است بدون آن که اضافی به نظر برسد. بقیه آرایش وی ملایم و نزدیک به تن طبیعی پوست او است و کاملا با آن هماهنگی دارد.

لب‌های نازک

جسیکا بیل: جسیکا بیل ستاره سینما و تلویزیون و همسر جاستین تیمبرلیک خواننده مشهور پاپ همیشه استایل جذابی در فشن و آرایش دارد. او در مراسم امی امسال با آرایش زیبای خود ثابت کرد که ضرورتی ندارد حتما ته رنگ پوست سرد داشته باشید تا بتوانید از آرایش با رنگ هلویی استفاده کنید. رنگ هلویی که میزان صورتی آن بیشتر از نارنجی باشد به چهره تعادل می‌دهد و زیبایی ان را دوچندان می‌کند. او از یک آرایش ملایم برای چشم و لب هم استفاده کرده تا تاکید بیشتر روی موها و لباسش باشد تا چهره و آرایشش.

لب‌های نازک

جولین هیو: جولین هیو بازیگر تلویزیون و سینما نیز در آرایش خود برای مراسم امی امسال از رژگونه هلویی استفاده کرده است که نشان می‌دهد این ترند مهم‌ترین ترند آرایش رسمی برای فصل‌های آتی خواهد بود. رژگونه هلویی او رنگ نارنجی بیشتری در خود دارد که با تن قهوه‌ای ابروهایش هماهنگ است. او علاوه بر رژگونه از کمی هایلایت کننده طلایی هم استفاده کرده که باعث برجسته‌تر شدن و جلوه بهتر گونه‌هایش شده است.

لب‌های نازک

آنا کلامسکی: بازیگر سریال پربیننده Veep از رژ لب مات کرمی رنگ لب خود استفاده کرده که زیبایی طبیعی و خاصی به چهره‌اش بخشیده است.  در کنار این رژ لب او از برنزه کننده هلویی که با رنگ پوستش هماهنگ است استفاده کرده که با آرایش دودی ملایم چشم‌هایش نیز تناسب خوبی به وجود آورده و چهره‌ای درخشان به او داده است در حالی که در نگاه اول شاید تصور کنید اون آرایش نکرده است.

لب‌های نازک

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)