جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
احساسی بهتر در پاها

پاها و ایجاد راه‌هایی برای داشتن احساس بهتر در این عضو

پاها یکی از اساسی‌ترین و محیطی‌ترین اندام‌ها در بدن هستند. این اندام جدای از وظایف مختلفی که بر عهده دارد، همواره در معرض خطرات و آسیب‌های گوناگونی قرار دارد. حوادث، بیماری‌های زمینه‌ای (مثل دیابت نوع دو) و یا عدم نگهداری صحیح از پاها موجب این آسیب‌ها خواهد شد. در این مقاله به بررسی کامل راهکارهایی برای حفظ سلامت داشتن احساسی بهتر با پاهای شمارا مفصلاً بررسی خواهیم کرد.

به پاهای خود توجه کنید

پاهای شما هرروز در معرض آسیب هستند، اگر شما آن‌ها را نادیده بگیرید، مشکلات کوچک می‌توانند به مشکلاتی بزرگ تبدیل شوند. هرروز پاهای خود را چک کنید که دارای بریدگی، زخم، تغییر رنگ در پاها، تورم و یا جوش نباشند.

شستن پاها

زمانی که ما راه می‌رویم پاهای ما در حال حرکت و عرق کردن می‌باشند. زمانی که ترک پاها و فضای بین انگشتان در کفش‌ها به دام می‌افتند یک مکان گرم و مرطوب برای رشد قارچ‌ها محسوب می‌شوند. هنگام شستن پا آب نباید بیش‌ازحد گرم باشد بین ۹۰ تا ۹۵ درجه بهتر حالت است، همچنین فراموش نکنید که بین انگشتان خود را بشویید.

آن‌ها را خشک نگه‌دارید

این ممکن است واضح باشد، اما بسیاری از مردم پاهای خود را به‌درستی خشک نمی‌کنند. این فقط مربوط به خشک‌کردن بالا و پایین پاها نمی‌باشد بلکه باید بین انگشتان که احتمال رشد قارچ‌ها وجود دارد باید خشک شود.

استفاده از پودر

پس از خشک‌کردن پاها از پودر ذرت و یا تالک برای خشک نگه‌داشتن آن‌ها استفاده کنید. اگر شما ورزشکار هستید و یا پاهای شما دارای عفونت می‌باشد می‌توانید از پودرهای دارویی که مانع از خارش هم می‌شوند می‌توان استفاده کرد.

آن‌ها را خیس نکنید

این ممکن است در آن زمان احساس خوبی داشته باشد، اما شستن پاها برای مدت طولانی می‌تواند منجر به خشک شدن و ترک خوردن پوست شود که می‌تواند باعث درد، زخم و حتی عفونت شود.

آن‌ها را نرم نگه دارید

با یک کرم، لوسیون، روغن مایع و یا هر مرطوب‌کننده‌ای که شما ترجیح می‌دهید پاهای خود را کاملاً نرم کنید. اطمینان حاصل کنید که همه‌ی پا، ازجمله بین انگشتان را مرطوب کنید در نظر داشته باشید همچنین رطوبت زیاد می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

اصلاح ناخن پا

شما می‌خواهید ناخن‌ها را مرتب برش دهید. می‌توانید گوشه‌های آن را با ناخن‌گیر صاف کنید ولی مراقب باشید آن‌ها را کج نبرید. این کار می‌تواند ناخن شمارا به پوست تبدیل کند که دردناک است و می‌تواند باعث عفونت شود. اگر شما احساس می‌کنید که ناخن شما به پوست چسبیده، زرد شده، خشک‌شده و یا در دسترس یا قابل‌دیدن نیستند دکتر می‌تواند آن‌ها را مرتب و درست کند.

مداومت جریان خون

انگشتان خود را در روز به مدت ۵ دقیقه تکان دهید، حرکت دادن مچ می‌تواند به این کار کمک کند. پاهای خود را با پوشیدن جوراب‌های تنگ برای مدت طولانی اذیت نکنید این کار می‌تواند باعث آسیب رساندن به جریان خون شود.

کشش پاها

ماساژ پا با توپ یا غلتک برای شما مناسب است و می‌تواند به مدیریت بیماری‌های دردناک مانند فاشییت پاستور کمک کند. با پزشک یا متخصص فیزیوتراپی خود صحبت کنید که کدام‌یک از موارد برای شما مناسب است.

استفاده از سنگ پای نرم

شما می‌توانید از یک نوع سنگ خاص به نام‌ سنگ پا استفاده کنید. بعد از حمام کردن یا دوش گرفتن، سنگ را به‌آرامی بر روی پا مالش دهید. سنگ‌پاها را برش ندهید آن‌ها می‌توانند باعث عفونت شوند. اگر این کار را به‌عنوان بخشی از درمان بیماری‌های پا در یک سالن انجام می‌دهید، اطمینان حاصل کنید که پاکت‌ها و ابزارها تمیز هستند.

کفش‌های مناسب بپوشید

هنگامی‌که شما نیاز به یک جفت کفش جدید دارید بهتر است آن‌ها را در پایان روز، زمانی که پاهایتان بزرگ‌تر است، امتحان کنید. اطمینان حاصل کنید که انگشتان پای شما راحت می‌باشند و زمانی که شما آن‌ها را می‌گیرید مناسب هستند بنابراین انتظار نداشته باشید که در ادامه جا باز کنند.

فعال باشید و به اندازه کافی تحرک داشته باشید

فقط چند دقیقه فعالیت در روز می‌تواند به جریان خون شما کمک کند که می‌تواند منجر به پاهای سالم شود. لازم نیست که یک ماراتن را اجرا کنید، مگر آنکه واقعاً بخواهید در یک ماراتن شرکت کنید. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا، رقص و حتی باغبانی می‌تواند فعالیت‌های مناسبی باشد. کفش‌های مناسب برای فعالیت خود را انتخاب کنید و اگر مطمئن نیستید که برای شما مناسب است، از پزشک خود کمک بخواهید.

پیاده روی و اثر آن بر روی پاها

محافظت از قسمت‌های اصلی پا

پاهای خود را با پوشیدن صندل و کفش‌های مناسب از گرمای تابستان محافظت کنید. بسیاری از مردم زمانی که از کرم‌های ضد آفتاب استفاده می‌کنند از بالای پاهای خود صرف‌نظر می‌کنند اما بالای پاها محلی برای آفتاب‌سوختگی می‌باشد. برای زمستان پوشیدن کفش‌های یقه دار بهترین گزینه می‌باشد.

مراقبت ویژه از دیابت

اگر شما به دیابت مبتلا هستید مراقبت از پاها دارای اهمیت بیشتری است به‌خصوص اگر پاهای شما دارای درد، بی‌حسی، تغییر شکل و یا زخم باشند. این وضعیت موجب کاهش جریان خون می‌شود و می‌تواند به پاهای شما آسیب برساند. ممکن است لازم باشد با یک دکتر صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه‌چیز را برای آن‌ها انجام داده‌اید.

دیابت و پاها

منبع: Webmed
این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه و تالیف شده است.

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
188
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
102
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
212
بستن منافذ پوست صورت
بستن منافذ پوست صورت با ۹ ماسک خانگی عالی و زیبا کننده و بدون مواد سمی
420
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
842
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
240

مقالات سلامت

بسته شدن مجرای اشکی
بسته شدن مجرای اشکی در کودکان به چه علت رخ می‌دهد و چگونه درمان می‌شود؟
22
ورم پس از زایمان
ورم پس از زایمان را با درمانهای طبیعی و خانگی رفع کنید
34
دندانهای حساس
دندانهای حساس خود را با رعایت این ۸ قانون بهبود داده و درد آنها را کاهش دهید
96
داروی تری فلوئوپرازین: معرفی ویژگی ها، کارکرد، نحوه مصرف و عوارض جانبی
95
علائم لوسمی کودکان
شایعترین علائم لوسمی کودکان و علائم اولیه این بیماری چه هستند؟
134
داروی آلزایمر و پارکینسون چیست
معرفی کامل داروی اکسلون (Exelon) یا ریواستیگمین (Rivastigmine) – بهبود زوال عقل
157

مقالات آشپزی

نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
92
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
102
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
191
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
375
شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
1,320
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
767

مقالات تغذیه

غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
119
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
267
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
413
تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
560
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
393
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
536