اگر از کاربران SoundCloud هستید، شاید از دانستن اینکه امکان ایجاد پلی لیست شخصی در آن ایجاد شده است، خوشحال شوید. ویژگی Upload (آپلود)، سبب ایجاد پلی لیستی خواهد شد که تولید شده توسط الگوریم و مبتنی بر سبک آهنگ‌هایی است که کاربر، گوش می‌دهد. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد ویژگی Upload در SoundCloud، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ویژگی Upload در SoundCloud

اگر این ویژگی برای شما آشناست، به این خاطر است که ایده‌ی آن بسیار مشابه ویژگی محبوب و پر ترافیک Discover Weekly (دیسکاور ویکلی) در اپلیکیشن Spotify (اسپاتیفای) است که میلیون‌ها کاربر در حال استفاده از آن هستند.

ویژگی آپلود را می‌توانید در پنجره‌ی Discover نسخه‌ی وب SoundCloud بیابید. علاوه بر آن، در نسخه‌ی iOS و اندروید اپلیکیشن نیز در پنجره‌ی Search قرار دارد.

دو تفاوت عمده میان ویژگی آپلود و دیسکاور ویکلی وجود دارد. اولی اینکه نسخه‌ی SoundCloud تنها موسیقی‌هایی که به تازگی آپلود شده‌اند (در طی چند روز گذشته) استفاده می‌کند. مورد دیگر این است که پلی لیست‌های آپلود روزانه رفرش می‌شوند. طبق گفته‌های این شرکت، “هرچه بیشتر در SoundCloud به موسیقی گوش فرا دهید، ویژگی Upload بهتر می‌تواند خوانندگان و موسیقی‌های جدید مبنی بر سلیقه‌ی شخصی شما را برایتان نشان دهد”.

ویژگی Upload برای ایجاد پلی لیست شخصی در Soundcloud

SoundCloud همانند دیگر سرویس‌های پخش موسیقی نیست. به جای آنکه مجموعه‌ای از هر خواننده بر روی زمین را ارائه دهد، بیشتر همانند منبعی برای آهنگ‌های منحصر به فرد است. این سرویس، ویژگی Upload را به عنوان راهی برای کمک به شما برای کشف بیشتر خدماتش ارائه کرده است.

SoundCloud به صورت مکرر در تبدیل پایگاه کاربری قابل توجه خود با ۱۷۵ میلیون کاربر به درآمدی پایدار، مشکل دارد؛ حتی پس از آنکه مدل‌های اشتراکی مختلفی را با ویژگی‌هایی همانند گوش کردن به صورت آفلاین و یا بدون تبلیغات، ارائه داد. جالب است بدانید که تقریباً ۲۰۰ میلیون آهنگ در این سرویس وجود دارد که به نوبه‌ی خود، پایگاه عظیمی محسوب می‌شود.

ویژگی Upload می‌تواند همانند ویژگی Discover Weekly اسپاتیفای که مورد استفاده توسط میلیون‌ها کاربر است، موسیقی‌های جدید و مرتبط با سلیقه‌ی شما را برایتان به نمایش بگذارد و زحمت شما برای جستجو و یافتن موسیقی مورد علاقه‌تان را کاهش دهد.

  • نظر شما در مورد ویژگی Upload در سرویس SoundCloud چیست؟ آیا گمان می‌کنید همانند Discover Weekly به موفقیت دست خواهد یافت؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Sean O’kane

منبع: theverge