رازهای زیبایی و آرایش بی‌نقص سلبریتی‌ها و حتی افراد معمولی که هرروز در کوچه و خیابان می‌بینیم در چیست؟ آیا آن‌ها از  لوازم آرایشی گران قیمتی استفاده می‌کنند و یا راز و رمز خاصی برای این کار دارند؟ آرایش کردن هم اصول خاص خود را دارد و اگر درست انجام شود و چند ترفند آرایشی ساده برای آن به کار رود نتیجه قابل قبولی هم خواهد داشت و به جذابیت شما خواهد افزود. هر بخش از آرایش ترفندهای مخصوص خود را دارد و در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با هفت ترفند آرایشی ساده که آرایش شما را زیبا و کامل می‌کند آشنا خواهید شد.

۱- یک ترفند آرایشی ساده برای هایلایت کردن

راز استفاده درست از هایلایت کننده به کار بردن آن در نقاط صحیح است. اگر می‌خواهید چشمانتان درشت و درخشان به نظر برسد گوشه داخلی چشم‌ها و روی استخوان ابروها را هایلایت کنید. برای تاکید بیشتر روی زیبایی چشم‌ها از یک مداد چشم همرنگ پوست استفاده کنید و آن را داخل پلک پایین چشم بکشید تا چشمانتان درشت‌تر و بازتر به نظر برسد. مطمئن شوید که رنگ این مداد کاملا همرنگ پوست شما باشد چون در در غیراینصورت آرایش شما غیرعادی و مصنوعی به نظر خواهد رسید.

هفت ترفند آرایشی ساده

۲- از خط چشم درست استفاده کنید

استفاده از خط چشم یکی از مشکل‌ترین قسمت‌های آرایش چشم است اما بیشترین تاثیر را روی چهره دارد. اگر چشمان شما نزدیک به هم است خط چشم را در گوشه خارجی چشم بکشید و امتداد دهید. این نوع خط چشم مانند فلش‌هایی چشمان شما را به سمت خارج هدایت می‌کند. برای چشمان دوپلکه خط چشم را ضخیم و تیره بکشید. اگر چشمان بادامی دارید بهترین خط چشم برای شما خط چشم گربه‌ای و بالدار است. اگر چشمان شما کوچک است ترفندی را که در بخش قبل گفته شد به کار ببرید تا چشمانتان بازتر و درشت‌تر به نظر برسد.

هفت ترفند آرایشی ساده

۳- یک ترفند آرایشی ساده برای پر نشان دادن لب‌ها

همیشه آرایش کردن روی سطح صاف و تمیز بهترین نتیجه را دارد و لب‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. اگر می‌خواهید لب‌های خود را پرتر نشان دهید ابتدا آن‌ها را با اسکراب لایه برداری کنید. برای تاکید روی برجستگی لب‌ها، با کمی هایلایت کننده روی وسط لب بالا را هایلایت کنید. اگر می‌خواهید مداد دور لب را برای پر نشان دادن لب‌ها به کار ببرید حتما از مدادی استفاده کنید که رنگ آن با رنگ طبیعی لب‌های شما یکی باشد وو آن را یکی دو میلیمتر خارج از مرز طبیعی  لب‌ها بکشید تا لب‌ها پرتر و درشت‌تر دیده شوند.

هفت ترفند آرایشی ساده

۴- برای آرایش لب اول هایلایت کنید بعد خطوط دور را مشخص کنید

برای آرایش زیباتر لب‌ها این ترفند آرایشی ساده را به کار ببرید؛ ابتدا با یک کانسیلر یا هایلایت کننده همرنگ پوست گوشه‌های خارجی لب‌ها را بپوشانید سپس دور لب بکشید و کمی گوشه لب را به سمت داخل متمایل کنید. این کار باعث می‌شود دهان شما اصطلاحا غنچه‌ای و لب‌ها درشت‌تر و پرتر دیده شوند. از رژ لبی استفاده کنید که رنگ آن روشن است و باعث درخشش و براق شدن لب‌ها می‌شود.

هفت ترفند آرایشی ساده

۵- گونه‌ها را براق و درخشان کنید

اگر علاقه‌ای به کانتور کردن ندارید اما می‌خواهید گونه های خود را برجسته و زیبا نشان دهید از بالم لب بیرنگ یا روشن کننده‌ها و براق کننده‌های معمول استفاده کنید. این ترفند آرایشی ساده مشابه کانتور کردن است و با خطای دید و براق کردن گونه‌ها باعث برجسته شدن آن‌ها می‌شود. این ترفند نیاز به مواد آرایشی گران و متعدد ندارد و اگر پوست خشکی دارید اثر زیادی در جوان و شاداب به نظر رسیدن چهره شما خواهد داشت.

هفت ترفند آرایشی ساده

۶- با برنزه کننده به صورت خود شکل دهید

برای لاغرتر کردن چهره و تاکید روی برجستگی گونه یا باریک کردن بینی از برنزه کننده استفاده کنید. برنزه کننده را بسته به  فرم صورت خود روی کناره‌های بینی، زیر گونه‌ها و خطوط اطراف فک بکشید و محو کنید. این کار را با برس مناسب انجام دهید و آرایش خود را کامل کنید.

هفت ترفند آرایشی ساده

۷- آرایش چشم براق را به این شکل انجام دهید

آرایش چشم براق یا شیشه‌ای یکی از جدیدترین روش‌های آرایش است که این روزها همه جا اعم از نمایش‌های مد و صفحات اینستاگرام سلبریتی‌ها قابل مشاهده است. اگر بخواهید آرایش چشم خود را به این روش انجام دهید پس از مدتی شاهد رگه رگه شدن سایه چشم در خط تای پلک‌ها خواهید بود در حالی که این اتفاق برای مدل‌ها و سلبریتی‌ها نمی‌افتد. علت آن این است که آرایش شیشه‌ای چشم یک فرآیند دو مرحله‌ای است که باید در دو گام و با استفاده از سایه براق و یک وسیله براق کننده دیگر انجام می‌شود.

هفت ترفند آرایشی ساده

در گام اول شما باید سایه بزنید یعنی سایه براق پودری یا مایع یا ژلی که اکلیل‌های درشت نداشته باشد انتخاب کنید. دقت کنید که هرچه اکلیل‌های این سایه ریزتر باشند نتیجه کار زیباتر خواهد شد. سایه ژلی نسبت به انواع دیگر سایه بهتر نور را انعکاس می‌دهد و انتخاب مناسب‌تری برای این کار است. رنگ سایه را به دلخواه خود انتخاب کنید و آن را با برس یا انگشت روی پلک بالا بزنید و محو کنید. در گام دوم شما باید براقی و انعکاس به سایه خود اضافه کنید. این ماده می‌تواند بالم لب بیرنگ یا رنگی یا هر روغن دیگری که خاصیت انعکاس نور دارد باشد. راز ماندگاری سایه و رگه رگه نشدن ان در روش به کار بردن این بالم است. بالم را روی پلک بزنید اما روی خط تای پلک را خالی بگذارید، به این ترتیب سایه شما چروک نخواهد شد و از آنجایی که بالم بیرنگ است کسی متوجه این اشکال هم نخواهد شد.

 

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)