اگر صادقانه قضاوت کنیم همه ما در زمانی از زندگی خود دچار اشتباه در لباس پوشیدن و مد شده‌ایم و عکس‌هایی داریم که شاید به آن‌ها افتخار نکنیم. این شرایط برای همه پیش می‌آید حتی کارشناسان و متخصصان مد. با توجه به این که دنیای مد مدام در حال تغییر است و نقطه مثبت این اشتباهات در این است که می‌توانیم از آن‌ها درس بگیریم. شاید هرکسی متوجه همه این اشتباهات نشود اما برخی از این موارد اشتباه در لباس پوشیدن چیزهایی هستند که تنها افراد وارد در حوزه مد و فشن متوجه آن می‌شوند. در این مقاله با هفت اشتباه در لباس پوشیدن که متخصص‌ها متوجه آن می‌شوند آشنا خواهیم شد.

اصرار بر قانون منسوخ شده ست بودن کیف و کفش

زمانی ست بودن کیف و کفش از اصول ضروری مد و فشن به شمار می‌رفت و اگر کسی کیفی با رنگ و طرح متفاوت با کفش خود می‌پوشید تیپ وی مردود شمرده می‌شد. اما در حال حاضر این کار یک محدودیت بی مورد است، وقتی که چند اکسسوری متنوع در استایل شما وجود داشته باشد چه ضرورتی دارد حتما کیف با کفش ست باشد؟ در حالی که می‌توان کیف را با کمربند، دستکش، لاک ناخن و ده‌ها مورد دیگر ست کرد و ترکیب‌های متنوع و جذابی را به وجود آورد.

تقلید کورکورانه از استایل دیگران

تقلید را شادی بتوان یکی از پایه‌های مد به شمار آورد چون همیشه افرادی در دنیای مد هستن که روی بقیه تاثیرگذار هستند، افرادی مثل ستارگان سینما و مد که با نحوه لباس پوشیدن خود روی بقیه اثر می‌گذارند. اما تقلید کورکورانه و بدون اصالت و خلاقیت یک اشتباه در لباس پوشیدن به شمار می‌رود و شما را از ساختن یک استایل شخصی که مخصوص خودتان باشد محروم می‌کند، افراد که در مد و فشن متخصص باشند متوجه این مساله خواهند شد. پس سعی نکنید سرتا پای خود را مشابه یک فرد خاص لباس بپوشانید بلکه جایی برای خلاقیت و این که خودتان باشید باقی بگذارید.

پوشیدن کفشی که نمی‌توانید با آن راه بروید

هفت اشتباه در لباس پوشیدن

پوشیدن یک جفت کفش پاشنه بلند و زیبا آرزوی هر خانم شیک‌پوش است اما اشتباه زمانی رخ می‌دهد که لباسی بپوشید که نتوانید به راحتی و با اعتماد به نفس با آن‌ها راه بروید. پس دقت کنید معیار شما در انتخاب کفش تنها زیبایی و پاشنه بلند آن نباشد بلکه کفشی تهیه کنید که به راحتی بتوانید با آن تعادل خود را حفظ کنید نه این که مانند یک آهوی تازه به دنیا آمده راه بروید! تمرین را نیز فراموش نکنید، قبل از هرکاری به راه رفتن با کفش پاشنه بلند مسلط شوید.

فراموش کردن اکسسوری‌ها

بخش‌های اصلی لباس‌های شما هرچقدر هم که شیک و عالی باشد بدون اکسسوری‌ها استایل شما کامل نخواهد بود. البته منظور اکسسوری‌ها ضروری مثل کیف و کفش نیست بلکه جواهرات و زیورآلات در حد لزوم باید در استایل شما وجود داشته باشد. به خصوص جواهرات در این میان اهمیت ویژه‌ای دارد چون جذابیت مضاعفی به تیپ شما اضافه خواهند کرد، پس حتما حداقل یک دستبند، انگشتر و ساعت مچی را همراه لباس‌های خود استفاده کنید.

پیروی بی چون و چرا از مد روز، یک اشتباه در لباس پوشیدن

هفت اشتباه در لباس پوشیدن

برخی افراد این احساس نیاز  را دارند که هرگاه چیزی مد شود حتما باید آن را بپوشند و امتحان کنند بدون آن که به این مساله فکر کنند که آیا این ترند و سبک مناسب ویژگی‌های ظاهری و استایل شخصی آنان هست یا خیر. کسی که صددرصد پیروی مد باشد یعنی هیچ نوع خلاقیت و سبک شخصی ندارد و این یک اشتباه در لباس پوشیدن است که افراد وارد در مد و فشن متوجه آن می‌شوند . البته خودشان چنین اشتباهی را مرتکب نمی‌شوند.

خرید بیش از حد از برندهای گران قیمت

تصور برخی افراد از شیک‌پوشی در پوشیدن لباس‌های گران قیمت از برندهای مشهور است، شاید این لباس‌ها با طراحی زیبا و جذاب به شما در داشتن یک تیپ زیبا کمک کنند اما شرط لازم و کافی برای ان کار نیستند و علاوه بر آن هزینه‌های زیادی هم برای شما خواهند داشت  تضمینی برای موفقیت شما در شیک‌پوشی نخواهد بود. در حالی که با استفاده از لباس‌های متوسط و معمولی هم می‌توان شیک‌پوش و خوش تیپ بود به شرطی که مهارت کافی در ترکیب و هماهنگ کردن این لباس‌ها را داشته باشید.

پوشیدن لباسی که در آن راحت نیستید

هفت اشتباه در لباس پوشیدن

همان طور که در مورد کفش‌ها گفتیم راحتی در همه لباس‌ها اهمیت دارد، اگر لباسی بپوشید که زیبا و برازنده است اما همیشه نگران این هستید که پشت کمر شما جمع شود و راحت نتوانید در آن حرکت کنید قطعا همه متوجه خواهند شد که شما در این لباس راحت نیستید و اعتماد به نفس کافی نخواهید داشت. پس در انتخاب لباس همیشه ابتدا اصل راحتی را در نظر بگیرید سپس به فکر زیبایی و شیک بودن آن باشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه نکات شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)