جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
نیمه شب

نیمه شب ها گرسنه می‌شوید؟چند خوراکی‌ مخصوص نیمه شب  

گاهی که نیمه شب ها بدجوری گرسنه می‌شویم و معده‌ مان شروع به سروصدا می‌کند به شدت می‌خواهیم چیزی بخوریم. اما در آن زمان، چه چیزی خوب است؟ انتخاب خوراکی در نیمه شب به خصوص هر چه به صبح نزدیک‌تر باشد، بایستی با دقت زیاد انجام گیرد. نیمه شب‌ها، نباید غذای سنگین و حجیم خورد که بدن مجبور شود تمام انرژی‌اش را صرف هضم آن غذا نماید. در عوض می‌توانید از خوراکی‌های کم کالری و مقوی که اتفاقا خواب‌آور هم هستند، استفاده نمایید.

  • برخی خوراکی‌های مخصوص نیمه شب

۱ – پنیر کم چرب

این خوراکی خوشمزه، شامل کمی چربی و پروتین است و در نتیجه گرسنگی شما را متوقف می‌نماید. فقط دقت کنید موقع خرید پنیر، از انواع پنیرهایی که میزان پروتین و چربی آن کنترل شده است و روی بسته بندی نوشته شده، استفاده نمایید.

۲- ماست

یکی از بهترین خوراکی های نیمه شب ، ماست است.  ماست مملو از پروتین است، کالری کمی‌ دارد و اتفاقا خواب آور هم هست. سعی کنید از ماست‌های طعم دار استفاده نکنید چون کالری و شکر دارند. ماست ساده بهترین گزینه است.

۳- ترشیجات

ترشیجات را در یک اسلایس ژامبون یا نان، رل کنید و بخورید. این خوراکی باعث خواب آلودگی شما می‌گردد که حتی می‌تواند یکی از غذاهایی باشد که روتین وار،  قبل از خواب بخورید تا به بدن شما سیگنال بفرستد الان موقع خواب است.

۴- نخود پخته شده

نخود یکی از حبوباتی ست که از پروتین گیاهی بالایی برخوردار است و به علاوه، مواد مغذی زیادی دارد. نصف پیمانه نخود، تنها در حدود ۱۱۰ کالری به بدن شما اضافه می‌کند. این روزها تنقلاتی که با نخود درست می‌شود در حال محبوب شدن است.

۵- سیب و کره بادام زمینی

درست کردن این یکی خیلی آسان است. سیب که سرشار از فیبر است و کره بادام زمینی نیز چربی گیاهی و سالم خودش را دارد. مخلوط این دو، گرسنگی شما را در نیمه شب ، از بین می‌برد. البته یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی کافی ست تا زیاد معده خودتان را سنگین نکنید.

۶- سوپ

یک کاسه سوپ گرم، هم تسکین دهنده‌ی گرسنگی شما در نیمه شب است  و هم  باعث آرامش و راحتی خواب می‌گردد. هر چه سوپ رقیق‌تر و ساده‌تر و با مواد اولیه ارگانیک باشد بهتر است.

دستور پخت سوپ‌های مختلف را در اینترنت یا در سایت مجله قرمز می‌‌توانید پیدا کنید.

نیمه شب ها، فقط زمانی غذا بخورید که واقعا گرسنه هستید. خوراکی هایی که برای نیمه شب مناسب است  بایستی کمتر حاوی کربوهیدرات‌ها و پروتین‌هایی باشد که در طول روز آنها را می‌خورید. هر چند خوراکی‌های نیمه شب، برای روز نیز مناسب هستند.

به طور کلی سعی کنید شبها در یک ساعت مناسب به رختخواب بروید و حدود ۷-۸ ساعت بخوابید.  همه‌ی ما برای عملکرد بهتر، نیاز به خواب و استراحت کافی داریم. جالب است بدانید برای کسانیکه قصد دارند وزن کم کنند، خواب یکی از عواملی‌ست که می‌تواند به کم شدن وزن شما کمک نماید.

 

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله Lisa Lillien

منبع:   verywell

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
219
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
110
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
232
بستن منافذ پوست صورت
بستن منافذ پوست صورت با ۹ ماسک خانگی عالی و زیبا کننده و بدون مواد سمی
452
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
932
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
256

مقالات سلامت

علائم کمبود ویتامین D
علائم کمبود ویتامین D با ۹ علامت هشدار دهنده که باید به آنها توجه کرد
57
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون و آمادگی قبل از آن؛ انواع آزمایشها و مواد ممنوعه و ترفندها
63
افزایش هموگلوبین
افزایش هموگلوبین خون با مصرف مکملها و تغییر در رژیم غذایی چگونه امکان پذیر است؟
73
بسته شدن مجرای اشکی
بسته شدن مجرای اشکی در کودکان به چه علت رخ می‌دهد و چگونه درمان می‌شود؟
98
ورم پس از زایمان
ورم پس از زایمان را با درمانهای طبیعی و خانگی رفع کنید
77
دندانهای حساس
دندانهای حساس خود را با رعایت این ۸ قانون بهبود داده و درد آنها را کاهش دهید
140

مقالات آشپزی

نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
95
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
119
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
198
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
386
شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
1,350
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
778

مقالات تغذیه

غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
137
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
286
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
423
تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
564
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
399
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
551