از آنجایی که هر کاری اصول و قواعد خود را دارد شیکپوشی آقایان هم قوانین خاص خود را دارد. ممکن است قوانین شیک‌پوشی آقایان به نظر سخت‌گیرانه و جدی باشد اما خوشبختانه تعداد این قوانین زیاد نیست و به خاطر سپردن آن‌ها نمی‌تواند کار مشکلی باشد. اگر شما قصد ایجاد تحول و تغییر در زندگی خود را دارید باید از ظاهر خود شروع کنید و لباس‌هایی شیک‌تر و استایلی جذاب‌تر داشته باشید. در مقالات قبلی مجله قرمز نکات و قواعدی را برای شیکپوشی مردانه بیان کردیم و در ادامه موضوع در این مقاله نیز نکاتی مهمی را برای شیکپوشی آقایان بیان خواهیم کرد که با رعایت آن‌ها می‌توانید استایلی بهتر و تیپی جذاب‌تر داشته باشید.

با دوستانتان به خرید بروید

متاسفانه فروشندگان فروشگاه‌ها بابت فروش بیشتر محصولات پول می‌گیرند و اهمیتی نمی‌دهند که لباس به شما می‌آید یا خیر. همراه داشتن یک دوست خوب و مورد اعتماد که اهل مد و فشن هم باشد می‌تواند به شما در خرید بهتر و موفق‌تر یاری کند.

تضاد رنگی را درک کنید

بیشتر آقایان اطلاعات درستی درباره رنگ‌ها و نقش آن در استایل و شیکپوشی آقایان ندارند. البته نیازی نیست به یک متخصص هنری رنگ تبدیل شوید اما آشنایی اولیه با اصلو رنگبندی لباس‌ها و تضاد و نقش آن در شیکپوشی برای هر مردی ضروری است.

برای شیکپوشی آقایان کفش‌های بیشتری تهیه کنید

کفش‌ها نقش مهمی در استایل مردانه دارند و داشتن کفش‌های بیشتر و متنوع‌تر نه تنها کمک می‌کند که بتوانید تیپ‌ها و ترکیب‌های مختلفی بسازید بلکه دوام و عمر کفش‌های شما نیز افزایش خواهد یافت پس سعی کنید برای کامل کرن کمد لباس خود، چند جفت کفش دیگر هم تهیه کنید.

رنگ آبی کلاسیک بهترین رنگ برای شلوار جین است

اگر به شلوارهای جین علاقمند هستید سعی کنید نوع کلاسیک آن را که رنگ آبی تیره است انتخاب کنید. شلوارهای روشن و رنگ‌های غیرکلاسیک در شیکپوشی آقایان جایگاهی ندارند.

اندازه‌های بدن خود را بگیرید

خودتان می‌توانید با یک متر و در مقابل آینه این اندازه‌ها را بگیرید اما برای اطمینان بیشتر، بهتر است به یک خیاط مراجعه کنید و از وی بخواهید اندازه‌های شما را گرفته و یادداشت کند، این یادداشت را برای همیشه نزد خود نگه دارید.

سایز و اندازه لباس‌های محبوب خود را داشته باشید

اگر لباسی دارید که به خوبی روی تن شما می‌ایستد و کاملا اندازه است به لیبل داخل آن نگاه کنید و سایز آن را به خاطر بسپارید. این سایز احتمالا سایز واقعی بدن شما است و دانستن آن در خریدهای بعدی مفید خواهد بود.

نکات مهم برای شیکپوشی آقایان

طوری لباس بپوشید که گویی قرار دارید

البته همیشه این احتمال وجود دارد، اما آقایانی که لباس پوشیدن را جدی نمی‌گیرند و اهمیتی به آن نمی‌دهند چندان مورد توجه نخواهند بود. پس برای موفقیت بیشتر هم که شده همیشه رسمی و شیک باشید.

روش صحیح تا کردن آستین پیراهن را یاد بگیرید

بیشتر آقایان برای تا کردن آستین‌های خود آن را لوله می‌کنند در نتیجه با یک حجم سنگین و آویزان در بازوهای خود مواجه می‌شوند. برای تا زدن آستین‌ها ابتدا آن را تا میانه بازو تا کنید سپس لبه پایینی را به میانه بازو برسانید.

نگاهی گذرا به نمایش‌های مد مردانه داشته باشید

البته انتظار نداریم پیرو این مدهای عجیب باشید و بیش از ۹۰ درصد از تصاویری که خواهید دید بی‌اهمیت و بی‌فایده خواهند بود اما ده درصد باقیمانده می‌توانند الهام بخش ایده‌های جدید برای شیکپوشی آقایان باشند.

کت اسپورت تهیه کنید

داشتن یک یا چند کت اسپورت در کمد لباس‌ها کمک می‌کند تا استایل شما متنوع‌تر و شیک‌تر شود. این کت‌ها قیمت بالایی هم ندارند و در موقعیت‌های مختلف قابل استفاده هستند.

کفش‌هایتان را بیشتر واکس بزنید

شاید فکر کنید هر وقت که کفش‌های شما کثیف و گلی می‌شود وقت واکس زدن آن رسیده است اما کفش‌های شما حداقل باید یک بار در ماه واکس شوند تا نو و تروتمیز باقی بمانند.

به موهایتان رسیدگی کنید

رها کردن و توجه نکردن به موها باعث بدحالتی آن‌ها می‌شود و یک مرد شیکپوش هرگز نباید موهای ژولیده یا نامرتبی داشته باشد چون در این صورت همه زحمت او برای پوشیدن لباس‌های زیبا به هدر رفته است.

نکات مهم برای شیکپوشی آقایان

لباس‌هایتان را اتو کنید

هر مرد شیکپوشی باید مهارت کافی برای نگهداری از لباس‌های خود داشته باشد که یکی از مهم‌ترین این مهارت‌ها اتو کردن لباس است. شما باید خودتان بتوانید پیراهن‌های خود را اتو کنید چون خیلی زود به پیراهن اتوشده نیاز پیدا خواهید کرد.

تیشرت‌هایی که طرح گرافیکی دارند نپوشید

اگر می‌خواهید شیک و سطح بالا لباس بپوشید تیشرت‌های نوشته‌دار و دارای طرح‌های بزرگ گرافیکی را کنار بگذارید. یک تیشرت ساده و بدون طرح در رنگ‌های خنثی و از جنس باکیفیت و بادوام انتخاب بهتری است.

لباس‌هایی بپوشید که آستر تزئینی دارند

برخی از کت‌ها و ژاکت‌ها آسترهای طرح‌دار تزئینی دارند که زیبایی و کیفیت آن‌ها را چندبرابر می‌کند. استفاده از این نوع لباس‌های مردانه باعث می‌شود تیپ شما سطح بالاتر و لباس‌هایتان گران‌تر به نظر برسند.

جواهرات مردانه را فراموش نکنید

جواهرات تنها مختص خانم‌ها نیستند، جواهرات مخصوص و مناسب آقایان هم وجود دارند که باعث می‌شوند تیپ شما جذاب‌تر شود. البته این اکسسوری‌ها برای استفاده روزمره مناسب نیستند و باید در به کار بردن آن‌ها حد تعادل را رعایت کنید.

حداقل دو عدد پیراهن سفید رسمی داشته باشید

پیراهن‌های رسمی سفید جزء ضروری استایل رسمی مردانه هستند و شما بارها به آن ها نیاز پیدا می‌کنید بنابراین لازم است حداقل دو عد از این پیراهن‌ها را با کیفیت عالی در کمد خود داشته باشید. فراموش نکنید پیراهن‌هایی که در نوک یقه دکمه دارند رسمی نیستند.

ادکلن را فراموش نکنید

لازمه جذابیت و شیکپوشی آقایان داشتن بوی خوش است و این کار با عطر زدن ممکن می‌شود. سعی کنید عطر مخصوص خود را داشته باشید و همیشه از آن استفاده کنید تا به نماد و ویژگی خاص شما تبدیل شود.

نکات مهم برای شیکپوشی آقایان

برای شیکپوشی آقایان لازم است کیف پول مرتبی داشته باشند

داشتن کیف پول پر و انباشته شده شما را فردی نامرتب و شلخته جلوه خواهد داد بنابراین لازم است هرچند وقت یکبار کیف پول خود را خالی کنید و لوازم غیرضروری را از داخل آن حذف کنید تا شیک‌تر و متشخص‌تر به نظر برسید.

مجموعه کمربندهای خود را گسترش دهید

اگر پول کافی برای خرید چندین کمربند را ندارید می‌توانید با خرید سگک‌های قال تعویض مجموعه کمربندهای خود را گسترش دهید و برای هر استایلی کمربند خاص و مناسب آن را داشته باشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Art of Manliness (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)