با شروع فصل تابستان، هوا در گرم‌ترین شرایط و روزها در طولانی‌ترین حالت خود قرار دارد. اگر اهل گردش و فعالیت در این فصل هستید پس حتما باید برای آرایش در تابستان هم برنامه‌ای داشته باشید. این فصل شرایط خاصی دارد و به دلیل تابش شدید آفتاب و گرمای هوا روش‌های معمول آرایش در فصل‌های دیگر این این فصل جوابگوی نیازهای شما نخواهد بود و به برنامه جدیدی برای آرایش در تابستان نیاز خواهید داشت. با در نظر گرفتن این مساله، لازم است نکات مهم و کلیدی برای آرایش در تابستان را رعایت کنید تا در این فصل نیز پوستی سالم، شاداب و زیبا داشته باشید.

در تابستان بیشتر از ضدآفتاب استفاده کنید

شاید لازم به ذکر نباشد که شما در فصل تابستان به استفاده زیاد از ضدآفتاب نیاز دارید تا پوست خود را در مقابل اشعه‌های خطرناک خورشید محافظت کنید تا خدای نکرده دچار آفتاب سوختگی و سرطان پوست نشوید به خصوص اگر در مناطق گرمسیر که تابش خورشید مستقیم و شدید است سکونت دارید این مساله اهمیت بیشتری دارد و لازم است روی هر قسمتی از پوست که در معرض آفتاب قرار دارد از جمله دست‌ها هم ضدآفتاب بزنید. اما اگر اهل آرایش کامل هستید توصیه می‌کنیم ضدآفتاب را در لایه‌های زیرین آرایش خود استفاده کنید مثلا روز خود را با استفاده از پرایمر آرایشی با SPF حداقل ۳۰ به عنوان زیرساز آرایش شروع کنید تا در طول روز استفاده از این ماده ضروری را فراموش نکنید.

ضدآفتاب برای آرایش در تابستان

مواد سبک‌تر و رقیق‌تر را برای آرایش در تابستان به کار ببرید

در گرمای تند تابستان آرایش سنگین و غلیظ روی صورت شما ذوب می‌شود و این مواد آرایشی ذوب شده می‌تواند روزنه‌های  سطح پوست را مسدود کند و باعث ایجاد آکنه و مشکلات پوستی دیگر شود. حتی با افزایش بیشتر دما در میانه‌های روز ممکن است مواد آرایشی ذوب شده از صورت روی لباس‌های شما هم بریزند و این لباس‌های لک شده یک مشکل مضاعف برای شما به وجود آورند. توصیه می‌کنیم در تابستان به جای استفاده از کرم‌پودر از ضدآفتاب رنگی و یا مرطوب کننده‌های رنگی همرنگ پوست و همچنین کرم‌های ب‌ب با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید تا نگران ذوب شدن و خمیری شدن آرایش خود در روزهای گرم نباشید.

کرم ب ب برای آرایش در تابستان

در تابستان فونداسیون را یک درجه تیره‌تر انتخاب کنید

حتی اگر پوست شما روشن است و در مقابل نور خورشید برنزه نمی‌شوید رعایت این نکته برای شما اهمیت دارد. چون در تابستان پوست همه کمی تیره‌تر می‌شود و لازم است این نکته را در انتخاب فونداسیون مد نظر داشته باشید و فونداسیونی انتخاب کنید که یک درجه تیره‌تر باشد و با رنگ پوست تابستانی شما هماهنگ باشد. اگر خرید یک فونداسیون جدی برای شما هزینه زیادی در پی دارد می‌توانید به جای این کار، فونداسیون فعلی خود را با کمی مرطوب کننده رنگی یا ضدآفتاب رنگی مخلوط کنید تا هم رنگ آن تیره‌تر شود و هم از مزایای جدید این ترکیب بهره‌مند شوید.

 

اما در مورد بقیه لوازم آرایشی از رنگ‌های روشن و درخشان استفاده کنید

اگر هنوز برای رژ لب و سایه خود از رنگ‌های تیره و خنثی مثل زرشکی و کالباسی استفاده می‌کنید باید بگوییم دوره این رنگ‌ها با تمام شدن فصل بهار به پایان می‌رسد و بهتر است در فصل تابستان از این رنگ‌ها استفاده کنید. تابستان فصل شادی و تفریح است و لازم است که آرایش شما هم با این شرایط هماهنگ باشد یعنی از رنگ‌های شادتر و جذاب‌تر مثل قرمز و صورتی تند و رنگ‌های روشن  که با تن پوست شما همخوانی دارند استفاده کنید. در این فصل بهتر است رژ لب مایع را کنار بگذارید چون گرما به آن حالت چسبنده می‌دهد و به جای آن از رژ لب جامد برای آرایش در تابستان استفاده کنید.

رنگ های روشن برای آرایش در تابستان

برای آرایش در تابستان ترجیحا از مواد ضدآب استفاده کنید

تابستان زمانی است که شما باید استفاده از مواد آرایشی ضدآب را در برنامه خود قرار دهید. چون به علت گرمای هوا تعریق صورت زیاد است به خصوص اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که رطوبت هوا زیاد است حتما باید این نکته را مد نظر قرار دهید. استفاده از ریمل ضدآب تقریبا ضروری است اما در صورت بالا بودن رطوبت و تعریق توصیه می‌شود خط چشم خود را نیز از انواع ضدآب انتخاب کنید تا نگران خراب شدن آرایش چشم خود در تابستان نباشید. برای آرایش صورت نیز توصیه می‌شود از پودرهای تثبیت کننده استفاده کنید تا همه چیز سر جای خودش باقی بماند. البته انواعی از اسپری ضدعرق حاوی ضدآفتاب برای صورت وجود دارد که می‌توان آن را قبل از آرایش استفاده کرد تا هم از خاصیت ضدآفتاب آن بهره‌مند شوید و هم نگران عرق کردن صورت و خراب شدن آرایش در طول روز نباشید.

ریمل ضدآب برای آرایش در تابستان

تجدید آرایش را در برنامه خود قرار دهید

هرچقدر هم که برای ماندگاری بیشتر آرایش در تابستان تلاش کنید باز هم ساعاتی پس از حضور در هوای گرم، پوست حالت براق پیدا می‌کند که برای خیلی‌ها خوشایند نیست. برای رفع این حالت لازم است یک پودر یا پنکیک مناسب همراه داشته باشید و در فواصل زمانی مناسب از آن استفاده کنید تا آرایش شما مات و تمیز باقی بماند. اما برای تجدید آرایش کامل‌تر می‌تواند از گلاب استفاده کنید، با اسپری کردن کمی گلاب روی صورت آرایش قبلی را پاک کنید و روی آن از یک لایه پودر استفاده کنید تا آرایش شما تروتازه و زیبا باقی بماند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)