تشک مهمترین بخش اتاق خواب است و باید بیشترین سرمایه گذاری برای خرید تشک به عنوان مهترین جز راحتی و آسایش شما هنگام شب صورت بگیرد. برای خریدن این وسیله، چگونه عمل می‌کنید؟ چه نکاتی برای خرید یک تشک خوب برای شما مهم است؟ ما در اینجا توصیه‌هایی برای شما به هنگام خرید داریم.

بدانید چه موقع زمان خرید استخرید تشک

مهترین چیز در موقع خرید یک تشک این است که مطمئن شوید که وقت خرید آن رسیده است یا خیر. همکاران فروش ممکن است به شما بگویند که هر ۵ تا ۷ سال یکبار، تشک را عوض کنید اما مایکل مگنوسون، مدیر goodbed.com  وبسایت بررسی تشک گفت: یک تشک خوب باید حداقل ۱۰ سال عمر کند. نشانه‌هایی که شما ممکن است بخواهید خرید تشک را زودتر انجام دهید، وجود برآمدگی و تکه‌‌های جدا شده، درد پشت (یا بدتر از آن، نشانه‌های بدن شما) و یا بخشهایی از آن که می‌توانید با دست خود احساس کنید. برای اینکه تشک خود را به مدت طولانی‌تری نگه دارید. به طور مرتب آن را جارو برقی بکشید تا مواد حساسیت زا را خارج کنید. یک تشک در طول عمر خود حدود ۴/۵ کیلوگرم پوست مرده شما را درون خود جمع می‌کند.

زمانی را برای پرس و جو از مغازه‌های دور و بر خودتان صرف کنیدخرید تشک

اگر شما برای خرید تشک جدید در حال برنامه ریزی هستید ما درک می‌کنیم که شما به معنای واقعی کلمه وقت آزاد ندارید اما وقتی که بدانید که این کار می‌تواند بر سلامتی و شادی شما در ۱۰ سال آینده اثر بگذارد، ارزش سرمایه گذاری را دارد. پیدا کردن یک تشک خوب می‌تواند از یک روز تا چند هفته وقت شما را بگیرد. و به خاطر این که تشکها از مغازه به مغازه با هم فرق دارند، حتی اگر شما به دنبال یک برند خاص باشید احتمالا باید به چندین فروشگاه سر بزنید.

در اینترنت جستجو کنیدخرید تشک

قبل از اینکه به مغازه برای خرید تشک مراجعه کنید، به سایتهای اینترنتی فروش بروید و قیمت مناسب خودتان را پیدا کنید. سایتهایی که خریداران پس از خرید کامنت گذاشته‌اند باعث می‌شود که نظرات خریداران را پس از استفاده بدانید. ببنید مردم چه نقدهایی را در خصوص آن تشک خاص به اشتراک گذاشته‌اند و بین رضایت مشتری و قیمت به یک جمع بندی مناسب برسید.

آن را تست کنیدخرید تشک

منظور ما از تست کردن این نیست که بروید و روی تشک دراز بکشید، بلکه بهتر است برای آن وقت بگذارید. حداقل ۵ دقیقه برای بررسی هر سمت آن وقت صرف کنید.

دوره آزمایشی را در نظر بگیریدخرید تشک

بعضی از شرکتهای سازنده تشک به شما اجازه می‌دهند که به مدت یک ماه رایگان به صورت آزمایشی از تشک استفاده کنید و در صورتی که از آن راضی نباشید، پس از یک ماه کل پول شما بازپرداخت می‌شود. البته با یک دوره آزمایشی یک ماهه هیچ اتفاقی نمی‌افتد. یک نظرسنجی گزارشات مشتری‌ها پس از یک دوره یک ماهه نشان داد که آنها به ندرت نظرشان را پس از شب اول تغییر دادند. به نظر می‌رسد که اولین برداشتی که نسبت به تشک دارید، احتمالا درست است.

قوانین بازگشت کالا را بخوانیدخرید تشک

شما تشک را در فروشگاه تست می‌کنید اما خوب است بدانید که اگر بعد از چند ماه از آن راضی نباشید، می‌توانید آن را بازگردانید. بعضی از فروشندگان جزء ممکن است هزینه‌های بازپرداخت را به قوانین خود اضافه کنند و یا تحویل کالا به مغازه را به عهده خودتان بگذارند. صرف نظر از اینها بررسی کنید که گارانتی آنها چقدر طول می‌کشد و هزینه استفاده از آن چقدر است.

پول خرید تشک را پرداخت کنیدخرید تشک

اگر به هنگام حراجی‌ها و فروش ویژه اقدام به خرید تشک کنید، خیلی خوب است اما یادتان باشد که هزینه‌ای بیشتر از آنچه که عنوان شده، پرداخت نکنید. بسیاری از کالاها و خدمات قیمت ثابت دارند و هیچ وقت تخفیف نمی‌دهند اما برای خرده فروشان به خصوص در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجازه می‌دهند که قیمت‌ها را تا ۵۰ درصد در فروش‌های مکرر خود کاهش دهند. توصیه ما به شما این است که هر موقع از سال مقداری از هزینه خود را برای موقعی که فکر می‌کنید نیاز به تشک دارید، کنار بگذارید. اگر می‌دانید که زمان خاصی از سال قیمتها تخفیف خواهند داشت پس بهتر است صبر کنید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست