جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
نیاز به نمک خوراکی

نمک خوراکی و ۶ زمان که به مصرف آن بیشتر نیاز دارید

نمک خوراکی از موادی است که عمدتاً توصیه به کاهش مصرف آن می‌شود. بعضی از ما وقتی‌که به‌اندازه کافی به ما نمک (سدیم) نرسد در معرض خطر کم شدن میزان نمک قرار می‌گیریم. جوی دوبوست که یک PHD است، دراین‌باره می‌گوید: “اکثر مردم مقدار کافی از مقدار سدیم مصرف می‌کنند که مقدار بیشتری از توصیه‌های ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز نیست”. متوسط رژیم غذایی آمریکایی احتمالاً همراه با مقدار کافی نمک است؛ بنابراین اگر شما مقدار بیشتری از این ماده خوراکی را مصرف می‌کنید، شما احتمالاً دچار اندکی نگرانی در مورد میزان سدیم بدن خود هستید. استثنائاتی وجود دارد که ما در آن باید مصرف نمک خوراکی را افزایش دهیم. دوبوست در این مورد می‌گوید اگر هر یک از موارد موجود در این لیست در مورد شما صدق کند یا اگر فکر می‌کنید که مصرف نمک خود را به دلایل دیگری می‌خواهید افزایش دهید، ابتدا یک یا دو هفته میزان مصرف سدیم خود را با دقت بررسی کنید. او می‌گوید: برنامه‌هایی مانند SuperTracker یا MyFitnessPal می‌توانند به شما کمک کنند. همچنین با اندازه‌گیری میزان نمک غذا و تغذیه با استفاده از پایگاه اطلاعات غذایی USDA، به تشخیص میزان سدیم مصرفی شما در تمام مواد غذایی و یا مواد غذایی بدون بسته‌بندی کمک می‌کند. درنهایت و مهم‌تر از همه، قبل از اینکه مشغول مصرف نمک شوید، با پزشک خود مشورت کنید. حالا این هشدارها را کنار بگذارید، چه زمانی‌هایی ممکن است نمک بیشتر برای شما گزینه مناسب باشد؟ در اینجا شش بار مورد از این موارد را برای شما توضیح می‌دهیم.

اگر شما در برخی از تمرینات شدید ماراتن شرکت می‌کنید

دوبوست می‌گوید ورزشکارانی که در طول تمرینات شدید برای یک دوره زمانی طولانی مانند یک ساعت یا بیشتر تمرین می‌کنند، ممکن است در یک‌زمان‌هایی نیاز به افزایش سدیم داشته باشند. او می‌گوید: “هیپوناترمی می‌تواند زمانی رخ دهد که یک عارضه ناشی از افت سطح سدیم در خون است که باعث سرگیجه، سردرگمی، ضعف و حتی مرگ می‌شود”.  درحالی‌که  این مشکل چندان شایع نیست، هیپوناترمی  زمانی می‌تواند رخ دهد که مردم به‌شدت عرق می‌کنند و آب زیادی را وارد بدن بدون جایگزینی سدیم می‌کنند، درحالی‌که سطوح سدیم بدن در حال کاهش است. اگر شما فقط یک تمرین خسته‌کننده یا اگر در طول یک تمرین استقامتی، شما در معرض هرکدام از علائم ذکرشده توسط دوبوست هستید، خوردن برخی مواد غذایی سالم می‌تواند سطوح سدیم را در بدن شمارا بهبود بخشد.

تمرینات ماراتن و نمک خوراکی

 

اگر شما در آب‌وهوای داغ و خفه‌کننده زندگی می‌کنید

دوبوست می‌گوید: “یک‌بار دیگر، عرق کردن بیش‌ازحد می‌تواند باعث کاهش سطوح سدیم  در بدن شود”. همان‌طور که در تمرینات شدید، عرق کردن بیش‌ازحد می‌تواند در برخی موارد منجر به هیپوناترمی شود، اگر شرایط آب و هوایی سبب عرق کردن شدید و سردرد، سرگیجه یا تشنگی دیوانه کننده در شما شود، برخی از نمک‌های خوراکی  که می‌خورید، ممکن است علائم شمارا تسکین دهند.

اگر شما یک مشکل پزشکی دارید ممکن است نیاز به مصرف نمک خوراکی داشته باشید

لورنس آپل، پزشک متخصص و سخنگوی انجمن قلب آمریکا و استاد پزشکی در مؤسسات دانشگاه جان هاپکینز، می‌گوید: “نفروپاتی که باعث  دست دادن نمک می‌شود، یک نوع از بیماری کلیه است که در آن بدن شما به‌دشواری قادر به حفظ سطوح کافی سدیم است.” او می‌گوید: “افراد مبتلابه این وضعیت، سدیم اضافی بدن خود را در ادرار از دست می‌دهند و نیاز به تلاش جدی برای حفظ سطح سدیم خوددارند”. اگر این کار را نکنند درنتیجه ممکن است یک‌بار دیگر این امر منجر به هیپوناترمی باشد که می‌تواند علائمی مانند سرگیجه، سردرد، ضعف یا خستگی را ایجاد کند. در صورت مواجهه با این مشکل  با پزشک خود در این زمینه تماس بگیرید.

اگر شما داروهای دیورتیک مصرف می‌کنید

دوبوست در این زمینه می‌گوید، با افزایش میزان تولید ادرار به خاطر مصرف چندین دارو به‌خصوص داروهای دیورتیک می‌توانند منجر به عدم تعادل مواد معدنی در بدن شما شود. درحالی‌که این درست است که اغلب دیورتیک ها برای کسانی که دارای فشارخون بالا هستند تجویز می‌شود و همچنین درست است که خوردن بیش‌ازحد نمک می‌تواند برای افرادی که دارای فشارخون بالایی هستند خطرناک باشد؛ اما ممکن است زمانی که فردی که دیورتیک مصرف می‌کند، دچار کمبود سدیم در بدن شود و نیاز به مصرف نمک خوراکی برای جبران این کمبود پیدا کند.

نمک خوراکی و دیورتیک ها

اگر شما جز افراد سالمند هستید و فکر شما به‌هم‌ریخته است

بر طبق یک مطالعه منتشرشده در اوایل سال جاری در مجله تغذیه، سلامت و پیری، سالمندان، به‌ویژه در افراد بالای ۸۰ سال سن یا بالاتر، ممکن است با افزایش مصرف نمک خود، تقویت مغز را تجربه کنند. گروه تحقیقاتی دریافت که در مقایسه با افراد سالخورده در رژیم‌های کم‌سدیم، افرادی که مقدار متوسطی از سدیم را مصرف می‌کنند، در برخی از آزمایش‌ها عملکرد مغز نتیجه بهتری داشتند. لازم به ذکر است که این مطالعه مقدماتی است؛ بنابراین درحالی‌که ممکن است مقداری سدیم اضافی به مغز شما سود برساند، تا توسط پزشک خود اطمینان پیدا نکرده‌اید، به سراغ آجیل‌های آغشته به نمک نروید.

اگر شما از این سندرم نادر رنج می‌برید

دسته‌ای از مشکلات  که به‌طورکلی به‌عنوان سندرم بارتتر شناخته می‌شوند، می‌تواند توانایی کلیه شمارا برای پردازش نمک مصرفی توسط شما تحت تأثیر قرار دهد. اپل می‌گوید، اساساً، مقدار زیادی سدیم در ادرار شما ترشح می‌شود و به بدن شما  باز جذب نمی‌شود.  این مشکل یک وضعیت نادر است و از ناهنجاری‌های ژنتیکی ریشه دارد. علائم این سندرم شامل همه‌چیز از استفراغ و تشنگی بیش‌ازحد تا  گرمای شدید بدنی است. مجدداً باید قبل از بالا بردن مصرف نمک خوراکی خود با پزشک خود در این زمینه صحبت کنید.

منبع: prevention.com
این مقاله توسط Markham Heid به رشته تحریر در آمده و همچنین توسط نویسندگان مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه و تالیف شده است.

ورود به سایت دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

چند مدل لاک مشکی و طلایی ،ترکیبی که هرگز از مد نمی‌افتد
چند مدل لاک مشکی و طلایی ،ترکیبی که هرگز از مد نمی‌افتد
37
چند حرکت یوگا برای صورت که از پیری چهره جلوگیری می‌کند
چند حرکت یوگا برای صورت که از پیری چهره جلوگیری می‌کند
202
راهنمای کامل انواع رژ لب و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها
راهنمای کامل انواع رژ لب و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها
157
رنگ رزگلد محبوب‌ترین رنگ موی حال حاضر در دنیای زیبایی
رنگ رزگلد محبوب‌ترین رنگ موی حال حاضر در دنیای زیبایی
272
بهترین عطر را بر اساس حس و حال خودتان انتخاب کنید
بهترین عطر را بر اساس حس و حال خودتان انتخاب کنید
209
آیا محصولات هایپوآلرژنیک خطرناک هستند؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند
آیا محصولات هایپوآلرژنیک خطرناک هستند؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند
138

مقالات سلامت

داروهای فشار خون بالا
داروهای فشار خون ؛ نحوه عملکرد، فواید و عوارض جانبی
671
داروی استرادیول
معرفی کامل داروی استرادیول (Estradiol) برای درمان مشکلات زنانه
232
علتهای مه مغزی
مه مغزی معمولا به ۱۰ دلیل پزشکی برای انسان رخ می‌دهد
790
پروپولیس ماده‌ای با هزاران فاید از درمان بیماری پوستی تا سرطان
367
خواص مریم‌ گلی
مریم‌ گلی و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این گیاه دارویی
1,156
معرفی کامل کِرِم املا
معرفی کامل کِرِم املا (Emla cream) – بی حس کننده ی موضعی
431

مقالات آشپزی

کوکوی مرغ
کوکوی مرغ با پنیر موزارلا (با گزینه بدون گلوتن)
110
کیک آناناس
کیک آناناس با تزئین خامه و نارگیل به همراه آموزش خشک کردن آناناس
281
نان لقمه‌ای
طرز تهیه نان لقمه‌ای نرم و پفی در فر و بدون فر؛ آموزش مرحله به مرحله و تصویری
1,312
طرز تهیه اوتمیل اورنایت
طرز تهیه اوتمیل اورنایت در شیشه؛ صبحانه پر فیبر و مغذی با چندین دستورالعمل مختلف
596
بستنی گیاهی
طرز تهیه بستنی گیاهی بدون لبنیات به صورت تصویری؛ بدون گلوتن و وگان
1,202
بیسکویت پتی بور خانگی
بیسکویت پتی بور خانگی ساده، کرمدار و شکلاتی (Le Pettit Beurre)
889

مقالات تغذیه

آرد بدون گلوتن
آرد بدون گلوتن با ۲۵ نوع مختلف که نیاز شما را به آرد به طور کامل رفع می‌کند
228
ویتامین A
ویتامین A چه نقشی در سلامت بدن دارد و مقادیر توصیه شده آن چقدر است؟
513
فواید چای نعناع
چای نعناع و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این نوشیدنی مفید
660
تغذیه بارداری
تغذیه بارداری و بررسی اهمیت نقش تغذیه در این دوران بارداری
166
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی با ۱۳ دستورالعمل مختلف که می‌توانید در خانه درست کنید
543
فواید آب خیار
آب خیار و معرفی ۷ مورد از مزایای استفاده از این نوشیدنی مفید
563