جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
نیاز به نمک خوراکی

نمک خوراکی و ۶ زمان که به مصرف آن بیشتر نیاز دارید

نمک خوراکی از موادی است که عمدتاً توصیه به کاهش مصرف آن می‌شود. بعضی از ما وقتی‌که به‌اندازه کافی به ما نمک (سدیم) نرسد در معرض خطر کم شدن میزان نمک قرار می‌گیریم. جوی دوبوست که یک PHD است، دراین‌باره می‌گوید: “اکثر مردم مقدار کافی از مقدار سدیم مصرف می‌کنند که مقدار بیشتری از توصیه‌های ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز نیست”. متوسط رژیم غذایی آمریکایی احتمالاً همراه با مقدار کافی نمک است؛ بنابراین اگر شما مقدار بیشتری از این ماده خوراکی را مصرف می‌کنید، شما احتمالاً دچار اندکی نگرانی در مورد میزان سدیم بدن خود هستید. استثنائاتی وجود دارد که ما در آن باید مصرف نمک خوراکی را افزایش دهیم. دوبوست در این مورد می‌گوید اگر هر یک از موارد موجود در این لیست در مورد شما صدق کند یا اگر فکر می‌کنید که مصرف نمک خود را به دلایل دیگری می‌خواهید افزایش دهید، ابتدا یک یا دو هفته میزان مصرف سدیم خود را با دقت بررسی کنید. او می‌گوید: برنامه‌هایی مانند SuperTracker یا MyFitnessPal می‌توانند به شما کمک کنند. همچنین با اندازه‌گیری میزان نمک غذا و تغذیه با استفاده از پایگاه اطلاعات غذایی USDA، به تشخیص میزان سدیم مصرفی شما در تمام مواد غذایی و یا مواد غذایی بدون بسته‌بندی کمک می‌کند. درنهایت و مهم‌تر از همه، قبل از اینکه مشغول مصرف نمک شوید، با پزشک خود مشورت کنید. حالا این هشدارها را کنار بگذارید، چه زمانی‌هایی ممکن است نمک بیشتر برای شما گزینه مناسب باشد؟ در اینجا شش بار مورد از این موارد را برای شما توضیح می‌دهیم.

اگر شما در برخی از تمرینات شدید ماراتن شرکت می‌کنید

دوبوست می‌گوید ورزشکارانی که در طول تمرینات شدید برای یک دوره زمانی طولانی مانند یک ساعت یا بیشتر تمرین می‌کنند، ممکن است در یک‌زمان‌هایی نیاز به افزایش سدیم داشته باشند. او می‌گوید: “هیپوناترمی می‌تواند زمانی رخ دهد که یک عارضه ناشی از افت سطح سدیم در خون است که باعث سرگیجه، سردرگمی، ضعف و حتی مرگ می‌شود”.  درحالی‌که  این مشکل چندان شایع نیست، هیپوناترمی  زمانی می‌تواند رخ دهد که مردم به‌شدت عرق می‌کنند و آب زیادی را وارد بدن بدون جایگزینی سدیم می‌کنند، درحالی‌که سطوح سدیم بدن در حال کاهش است. اگر شما فقط یک تمرین خسته‌کننده یا اگر در طول یک تمرین استقامتی، شما در معرض هرکدام از علائم ذکرشده توسط دوبوست هستید، خوردن برخی مواد غذایی سالم می‌تواند سطوح سدیم را در بدن شمارا بهبود بخشد.

تمرینات ماراتن و نمک خوراکی

 

اگر شما در آب‌وهوای داغ و خفه‌کننده زندگی می‌کنید

دوبوست می‌گوید: “یک‌بار دیگر، عرق کردن بیش‌ازحد می‌تواند باعث کاهش سطوح سدیم  در بدن شود”. همان‌طور که در تمرینات شدید، عرق کردن بیش‌ازحد می‌تواند در برخی موارد منجر به هیپوناترمی شود، اگر شرایط آب و هوایی سبب عرق کردن شدید و سردرد، سرگیجه یا تشنگی دیوانه کننده در شما شود، برخی از نمک‌های خوراکی  که می‌خورید، ممکن است علائم شمارا تسکین دهند.

اگر شما یک مشکل پزشکی دارید ممکن است نیاز به مصرف نمک خوراکی داشته باشید

لورنس آپل، پزشک متخصص و سخنگوی انجمن قلب آمریکا و استاد پزشکی در مؤسسات دانشگاه جان هاپکینز، می‌گوید: “نفروپاتی که باعث  دست دادن نمک می‌شود، یک نوع از بیماری کلیه است که در آن بدن شما به‌دشواری قادر به حفظ سطوح کافی سدیم است.” او می‌گوید: “افراد مبتلابه این وضعیت، سدیم اضافی بدن خود را در ادرار از دست می‌دهند و نیاز به تلاش جدی برای حفظ سطح سدیم خوددارند”. اگر این کار را نکنند درنتیجه ممکن است یک‌بار دیگر این امر منجر به هیپوناترمی باشد که می‌تواند علائمی مانند سرگیجه، سردرد، ضعف یا خستگی را ایجاد کند. در صورت مواجهه با این مشکل  با پزشک خود در این زمینه تماس بگیرید.

اگر شما داروهای دیورتیک مصرف می‌کنید

دوبوست در این زمینه می‌گوید، با افزایش میزان تولید ادرار به خاطر مصرف چندین دارو به‌خصوص داروهای دیورتیک می‌توانند منجر به عدم تعادل مواد معدنی در بدن شما شود. درحالی‌که این درست است که اغلب دیورتیک ها برای کسانی که دارای فشارخون بالا هستند تجویز می‌شود و همچنین درست است که خوردن بیش‌ازحد نمک می‌تواند برای افرادی که دارای فشارخون بالایی هستند خطرناک باشد؛ اما ممکن است زمانی که فردی که دیورتیک مصرف می‌کند، دچار کمبود سدیم در بدن شود و نیاز به مصرف نمک خوراکی برای جبران این کمبود پیدا کند.

نمک خوراکی و دیورتیک ها

اگر شما جز افراد سالمند هستید و فکر شما به‌هم‌ریخته است

بر طبق یک مطالعه منتشرشده در اوایل سال جاری در مجله تغذیه، سلامت و پیری، سالمندان، به‌ویژه در افراد بالای ۸۰ سال سن یا بالاتر، ممکن است با افزایش مصرف نمک خود، تقویت مغز را تجربه کنند. گروه تحقیقاتی دریافت که در مقایسه با افراد سالخورده در رژیم‌های کم‌سدیم، افرادی که مقدار متوسطی از سدیم را مصرف می‌کنند، در برخی از آزمایش‌ها عملکرد مغز نتیجه بهتری داشتند. لازم به ذکر است که این مطالعه مقدماتی است؛ بنابراین درحالی‌که ممکن است مقداری سدیم اضافی به مغز شما سود برساند، تا توسط پزشک خود اطمینان پیدا نکرده‌اید، به سراغ آجیل‌های آغشته به نمک نروید.

اگر شما از این سندرم نادر رنج می‌برید

دسته‌ای از مشکلات  که به‌طورکلی به‌عنوان سندرم بارتتر شناخته می‌شوند، می‌تواند توانایی کلیه شمارا برای پردازش نمک مصرفی توسط شما تحت تأثیر قرار دهد. اپل می‌گوید، اساساً، مقدار زیادی سدیم در ادرار شما ترشح می‌شود و به بدن شما  باز جذب نمی‌شود.  این مشکل یک وضعیت نادر است و از ناهنجاری‌های ژنتیکی ریشه دارد. علائم این سندرم شامل همه‌چیز از استفراغ و تشنگی بیش‌ازحد تا  گرمای شدید بدنی است. مجدداً باید قبل از بالا بردن مصرف نمک خوراکی خود با پزشک خود در این زمینه صحبت کنید.

منبع: prevention.com
این مقاله توسط Markham Heid به رشته تحریر در آمده و همچنین توسط نویسندگان مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه و تالیف شده است.

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

زیباترین رنگ‌های لاک ناخن تابستانی که امسال می‌توانید امتحان کنید
زیباترین رنگ‌های لاک ناخن تابستانی که امسال می‌توانید امتحان کنید
13
اگر پوست چرب و جوشدار دارید از محصولات حاوی این مواد و ترکیبات استفاده نکنید
اگر پوست چرب و جوشدار دارید از محصولات حاوی این مواد و ترکیبات استفاده نکنید
61
مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری که باید در کیف آرایشی شما وجود داشته باشد
مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری که باید در کیف آرایشی شما وجود داشته باشد
80
زیباترین و جدیدترین مدل‌های موی پاییزی که امسال می‌توانید امتحان کنید
زیباترین و جدیدترین مدل‌های موی پاییزی که امسال می‌توانید امتحان کنید
119
عطرهای پاییزی چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین عطرهای پاییزی کدامند؟
عطرهای پاییزی چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین عطرهای پاییزی کدامند؟
76
صابون عطری خانگی بسازید، روش کامل ساخت صابون قالبی با عطر گل سرخ
صابون عطری خانگی بسازید، روش کامل ساخت صابون قالبی با عطر گل سرخ
202

مقالات سلامت

ویژگی های نمک دریا
نمک دریا و معرفی ۱۹ مورد از خواص شگفت انگیز آن
7
قطره چشم خانگی
قطره چشم خانگی را با موادی ساده و ارزان در خانه درست کنید
58
فولیک اسید برای درمان کم خونی
معرفی کامل داروی فولیک اسید (Folic Acid) برای درمان کم خونی
78
درمان زخم معده
درمان زخم معده با درمانهای سنتی و خانگی طبق تحقیقات و انواع درمانهای دارویی
110
هموروئید خارجی
هموروئید خارجی به چه علت بوجود می‌آید، انواع درمانهای پزشکی و خانگی آن چیست؟
105
معرفی داروی کوئتیاپین
داروی کوئتیاپین ( کوتیاپین) و معرفی ویژگی ها و نکات کلیدی در مصرف آن
89

مقالات آشپزی

سالسا
طرز تهیه سالسا به سبک رستوران به همراه چندین دستورالعمل متنوع اضافی
87
شیره خرما
طرز تهیه شیره خرما بهترین و سالمترین جایگزین عسل برای گیاهخواران
314
نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
187
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
308
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
337
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
551

مقالات تغذیه

فواید آب زغال اخته
آب زغال اخته چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد و چگونه از بیماریها پیشگیری می‌کند؟
94
تقویت استخوان و سلامت اسکلت بدن با 25 ماده غذایی متنوع
تقویت استخوان و سلامت اسکلت بدن با ۲۵ ماده غذایی متنوع و روش استفاده
365
کاهش نفخ
کاهش نفخ به ۱۸ روش متنوع با راه حلهای کوتاه مدت و بلند مدت
425
غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
298
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
578
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
609