میوه‌ها و سبزی‌ها و اطلاعات مفید درباره این گروه از مواد غذایی


میوه‌ها و سبزی‌ها از مهم ترین گروه های غذایی به کار برده شده در هرم غذایی مصرفی روزانه شما هستند. فلفل دلمه‌ای میوه می باشد. غافلگیر شدید؟ دانشمندان میوه را به‌عنوان بخشی از گیاه که به‌وسیله گل و دانه پرورش می یابد تعریف می‌کنند. این بدان معنی است که فلفل زرد همراه اسکواش، خیار و کدوتنبل نوعی میوه می‌باشند. این امر دیگر به شما بستگی دارد که آیا آن‌ها را در سالاد بعدی خود بکار ببرید.


موزها، توت هستند

 توت یک میوه واقعی است که توسط یک گل و تخمدان تک‌هسته‌ای به وجود آمده است. تخمدان قسمت مادی گل است. این بدان معنا می‌باشد که انگور، کیوی و حتی موز انواعی از توت ها هستند. در نظر داشته باشید که دفعه بعدی داخل موز را بررسی کنید.


کلم بروکلی

اگر شما در حال کاهش وزن هستید خوردن کلم برو کلی می‌تواند در کاهش وزن بیشتر به شما کمک کند. همچنین کلم برو کلی خام دارای ترکیبات ضد سرطان می‌باشد. مواد مغذی گل‌ها نسبت به ساقه کمتر می‌باشد. برگ‌ها را که بیشتر مردم آن‌ها را از بین می‌برند حاوی مواد مغذی می‌باشند که در گل‌ها و شاخه‌ها پیدا نمی‌شود.


آووکادوها از بهترین گروه میوه‌ها و سبزی‌ها هستند

آووکادو دانه‌ دارد، بنابراین آن‌ها به میوه تبدیل می‌شوند. آن‌ها چربی زیادی دارند، اما کلسترول را کاهش می‌دهد. این میوه خامه‌ای به بدن شما کمک می‌کند مواد مغذی را در سایر محصولات مانند گوجه‌فرنگی جذب کنید.

آووکادو و تاثیر آنها در رشد مو


پتاسیم سیب‌زمینی از موز بیشتر است

ما نیاز برای کمک به تقویت عضلات و کنترل فشارخون به پتاسیم نیاز داریم. مقدار پتاسیم در موز بالا می‌باشد، اما آن‌ها بهترین منبع نیستند. چرا به فکر یک جایگزین برای آن نیستید؟ سیب‌زمینی پتاسیم بیشتری دارد. آن‌ها چربی ندارند و منبع خوبی از ویتامین‌ها و آهن نیز هستند.


میوه‌ی گوجه‌فرنگی و سبزی

گوجه‌فرنگی میوه است اما طبق قانون، آن‌ها سبزی هستند. در سال ۱۸۰۰، بندر نیویورک مسئول تأمین سبزی‌ها بود، اما مسئول ورود میوه نبود. یک واردکننده که مایل به کاهش هزینه‌ها بود، به دادگاه گفت که گوجه‌فرنگی یک میوه است. پرونده به دادگاه عالی رسید که حکم کرد که به‌طورمعمول سبزی‌ها با ماهی و گوشت استفاده می‌شوند؛ بنابراین، مرد مجبور بود مالیات گوجه‌فرنگی را پرداخت کند.


کلسیم انجیر همانند شیر می‌باشد

تلاش کنید کلسیم بیشتری را جذب کنید. به‌جای خوردن یک لیوان دیگر از شیر می‌توانید از میوه‌ها استفاده کنید. شکلات‌ها دارای کلسیم بالایی هستند. یک فنجان از هرکدام از آن‌ها حاوی همان مقدار کلسیم از شیر می‌باشند. برخلاف نوشیدنی سرد، انجیر یک منبع عالی فیبر است؛ اما از نوشیدنی‌ها استفاده نکنید چون حاوی مقدار زیادی قند و کالری هستند.


توت‌فرنگی مشکی واقعاً توت‌فرنگی نیست

اجازه ندهید نام آن‌ها شمارا فریب دهد در دنیای گیاهان، تمشک، توت‌فرنگی مشکی و حتی توت‌فرنگی، تنها انواع توت‌ها نیستند، اما آن‌ها توده‌ای از میوه‌های کوچک فردی هستند که باهم رشد می‌کنند. حتی بانام‌های دیگر، هرچند هنوز هم شیرین هستند.


کیوی و پرتقال از  بهترین منابع ویتامین C  و همچنین از بهترین دسته میوه‌ها و سبزی‌ها هستند

برای هر اونس از هر میوه‌ای، کیوی بزرگ‌ترین منبع تغذیه‌ای در محل کار می‌باشد. آن‌ها حاوی دو برابر ویتامین C در یک پرتقال می‌باشد، آن‌ها یک جایگزین خوب با پتاسیم بالا و نمک کم برای موز هستند. آن‌ها با سایر ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی برای قلب بسته‌بندی می‌شوند.


سیب‌ها هم‌خانواده گل‌ها می‌باشند

سیب‌ها در میان بهترین میوه‌ها و سبزی‌ها  و منبع خوبی از فیبر و ویتامین C هستند. زمانی که شما یک گاز از یک سیب می‌گیرید بوی خوش آن را حس می‌کنید. سیب، گلابی، گیلاس و آلو فقط برخی از میوه‌هایی هستند که از همان خانواده گل رز می‌باشند. سعی کنید از تکه‌های سیب خشک‌شده برای ایجاد بوی خوش و مطبوع استفاده کنید.


هویج‌های کوچک واقعاً کوچک نیستند

هیچ‌های کوچک بسته‌بندی‌شده در فروشگاه‌های مواد غذایی سبزی‌های بی‌ارزشی نیستند. آن‌ها از گونه‌های کامل هویج رشد می‌کنند که شیرین‌تر و کوچک‌تر از هویج‌های سنتی هستند. وقتی آن‌ها کمی سفید می‌شوند، آن‌ها فقط خشک‌شده‌اند؛ اما اگر آن‌ها لزج شده باشند، وقت آن است که آن‌ها را بیرون بیاوریم. به‌غیراز راحت بودن، آن‌ها حاوی ویتامین‌های مختلفی می‌باشند.

هویج از بهترین انواع میوه‌ها و سبزی‌ها

منبع مقاله WebMD
این مقاله به‌طور اختصاصی توسط مجله قرمز ترجمه‌شده است. اگر مقاله فوق موردپسند شما واقع شد، خرسند خواهیم شد که نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را برای هرچه بهتر شدن سطح کیفی مقالات با ما در میان بگذارید و از دیگر مقالات ما در بخش سلامت و تغذیه سایت دیدن فرمایید.