اگر نگاهی به مجلات و سایت‌های مد و فشن‌ شوها داشته باشید در کنار چهره‌های زیبا و لباس‌های شگفت‌انگیز، موهای سوپرمدلها نیز بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می‌کند، موهایی که به نظر می‌رسد به طور طبیعی زیبا و بی‌نقص هستند و رویایی به نظر می‌رسند. فراموش نکنید چیزی که رسانه‌ها به عنوان زیبایی معرفی و تبلیغ می‌کنند تمام واقعیت نیست و این زیبایی‌های ساختگی در حال تغییر دادن استانداردهای زیبایی در جهان و ایجاد معیارهایی غیرواقعی برای آن است وهمین سوپرمدل‌ها در واقعیت ممکن است موهایی نازک و نه چندان زیبا داشته باشند. اما شما هم با این ترفندهای ساده می‌توانید بدون دردسر و هزینه موهایی به زیبایی موهای سوپرمدلها داشته باشید. در ادامه خواهید دید که کدام مدل مو این روزها طرفدار بیشتری دارد؟

مدل موی مناسب انتخاب کنید

موهای سوپرمدلها

اگر نگاهی به مدل موهای سوپرمدلها داشته باشید خواهید دید که آن‌ها به ندرت با ترندهای زمانه پیش می‌روند و معمولا مدلی را انتخاب می‌کنند که با جنس و حالت موها و فرم چهره آن‌ها هماهنگ باشد. یکی از مدل‌های مناسب مو مدل چند لایه است که در قسمت جلو تا شانه می‌رسد و در قسمت عقب بلند و چندلایه است. در این حالت موها در بلندترین و پرحجم‌ترین شکل خود دیده می‌شوند که برای اکثر سوپرمدل‌ها مناسب و ایده‌آل است که می‌توانند مدل‌های متنوعی را با آن بسازنند و با استایل فوتوشوت‌ها و فشن شوها هماهنگ کنند، پس شما هم باید در انتخاب مدل مو شغل خود را مد نظر داشته باشید و در کنار آن مدلی را انتخاب کنید که به مدل‌های کلاسیک نزدیک باشد و زود از مد نیفتد، نیاز به نگهداری و حالت دادن زیادی نداشته باشد. در کنار همه این‌ها اعتماد به نفس اهمیت زیادی دارد و اگر بخواهید بدون دردسر و هزینه موهای باشکوه و جذابی مثل موهای سوپرمدلها داشته باشید اعتماد به نفس را فراموش نکنید. اصطلاحات صحیح را در مورد مدل موی دلخواه خود فرابگیرید  و حتما به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید تا نتیجه دلخواه خود را بگیرید.

رنگ مو را درست به کار ببرید

موهای سوپرمدلها

داشتن رنگ موی معمولی و یکدست قطعا چیزی نیست که موهای سوپرمدلها را خاص و جذاب می‌کند. راز این جذابیت و خوش حالت بودن موها در رنگ و هایلایتی است که آن‌ها انتخاب می‌کند. موهایی که از ریشه تا نوک یکرنگ باشند حالتی مات و تخت دارند و حجیم و خوش حالت به نظر نمی‌رسند، حتی اگر کلی هزینه کنید و موهای خود را فر کنید باز هم نتیجه دلخواهی نخواهید گرفت. در حالی که هیلایت نوک موها می‌تواند تاثیر چشمگیری در نتیجه کار داشته باشد و شما بدون دردسر و با کمترین هزینه زیباتری موها را خواهید داشت. هایلایت نوک موها باعث روشن‌تر شدن چهره می‌شود و به موهای شما بعد و حجم می‌دهد و حالتی طبیعی و آفتاب سوخته به موها می‌دهد که راز زیبایی موهای سوپرمدلها نیز در همین است. اگر خودتان رنگ کردن مو را در منزل انجام می‌دهید چند دقیقه قبل از شستن موها رنگ نزدیک به ریشه‌ها را پاک کنید و صبر کنید تا نوک موها رنگ بیشتری بگیرند و روشن‌تر شوند.

به موهایتان استراحت بدهید

موهای سوپرمدلها

مهم نیست چقدر موهایتان زیبا باشد، وز شدن و ضعیف شدن تار مو می‌تواند حتی موهای سوپرمدلها را هم خراب کند و اگر رفتارهای خشن با موها را مرتب تکرار کنید این اتفاق برای شما اجتناب ناپذیر خواهد بود. پس لازم است که چند وقت یک بار استراحتی به موهای خود بدهید و ابزارهای حرارتی، رنگ و …. را کنار بگذارید و اجازه دهید موها حالت طبیعی خود را بازیابند و طبیعی رشد کنند. سوپرمدلها هم زمانی که کار نمی‌کنند و نمایش و تبلیغاتی ندارند این مرحله را طی می‌کنند و حتی از سشوار هم برای خشک کردن موها کمک نمی‌گیرند و سعی می‌کنند با ماسک‌های تقویت کننده و مرطوب کننده درخشش و زیبایی موها را بازگردانند.

فرق موها را درست جدا کنید

موهای سوپرمدلها

باور کنید یا نکنید محلی که شما فرق موهای خود را از آن جدا می‌کنید در زیبایی مدل مو اهمیت بسیاری دارد. کارشناسان زیبایی معتقدند برای این که بدانید فرق موها را از کجا باید جدا کنید ابتدا موها را باز کنید و سر خود را به سمت پایین خم کرده و بلافاصله بلند کنید و ببینید که فرق شما به طور طبیعی کجا ایستاده است. این محل خطی است که باید همیشه فرق موهای خود را از آن جدا کنید. البته قوانین تعریف شده‌ای در این مورد وجود دارند مثلا فرق از وسط برای کسانی که صورت گردی دارند مناسب است و فرق از کنار برای کسانی که صورت بیضی یا کشیده دارند. البته این قوانین قطعی نیستند و همیشه استثنائاتی در این زمینه وجود دارد و شما باید خودتان مدل مناسب را برای خودتان پیدا کنید. اما در مورد فرق از وسط دقت داشته باشید که خط فرق دقیقا در وسط و در امتداد خط بینی شما قرار گیرد. در مود فرق از کنار نیز بهترین محل جایی است که تاج ابروی شما قرار گرفته است، در هر حالت دقت کنید که خط فرق شما یک خط راست و ممتد باشد و قوس و کجی نداشته باشد.

به جای روزها شب‌ها حمام کنید

ویژگی خاص موهای سوپرمدلها بافت آن است، موهای آن‌ها بافتی طبیعی دارد و مانند این است که به تازگی از تختخواب برخاسته‌اند. این ویژگی را می‌توان با خوابیدن با موهای نمدار به دست آورد بدون آن که نیازی به استفاده از ابزارهای حالت دهنده و محصولات خاص باشد. کافی است چند ساعت قبل از خواب موهای خود را بشویید و از هدبند مخصوص خواب استفاده کنید. کمی سرم هم روی نوک موها بزنید تا موخوره ایجاد نشود. به همین سادگی صبح با موهای سوپرمدلی از خواب بلند می‌شوید و نیازی به کارهای اضافی مثل حالت دادن و … نخواهید داشت.

اول نرم کننده بزنید بعد شامپو

نرم کننده و حالت دهنده باعث صاف شدن و زیباتر شدن موها می‌شود اما یک ایراد هم دارند و آن سنگین شدن موها است که متعاقبا باعث تخت و بی‌حالت شدن آن نیز می‌شود. پس اگر موهایی زیبا و پرپشت می‌خواهید باید هیچ ماده‌ای روی آن باقی نماند تا سبک و پرحجم شود. برای این کار بهتر است ابتدا در حمام از نرم کننده استفاده کنید و شامپو را برای آخر نگه دارید تا شامپو این مواد اضافی را از سطح مو پاک کند و بافتی سبک و حجیم به آن بدهد. البته اگر این کار باعث خشک شدن موهای شما می‌شود بهتر است قبل از حمام از نرم کننده‌هایی که خاصیت مرطوب کنندگی هم دارند (مثل ماسک مو) استفاده کنید و آبکشی کرده سپس شامپو بزنید.

روی محصولات زیبایی مو تمرکز کنید

خبر خوب این است که برخی از محصولات زیبایی مو می‌توانند کار استایل و حالت دادن را به تنهایی انجام دهند و در صورت استفاده از آن‌ها نیاز شما به مراقبت حالت دادن مو به حداقل خواهد رسید. به طور مثال استفاده از موس و اسپری نمک روی موهای خیس به آن بافت زیبایی می‌دهد. در صورت خشک بودن مو نیز می‌توانید اسپری یا پودر بافت دهنده استفاده کنید. در نوک موها نیز از روغن یا کرم مناسب استفاده کنید و موهایی درخشان و حجیم داشته باشید. در این حالت همه تصور خواهند کرد از سشوار یا موصاف کن استفاده کرده‌اید.

برای داشتن موهای سوپرمدلها لازم نیست بی‌نقص باشید

اورلاندو پیتا آرایشگر موهای مدلهای ویکتوریا سیکرت می‌گوید راز زیبایی موهای سوپرمدلها در این است که بدون تلاش و دست یافتنی به نظر برسند. . این ترفند جذابیت آن‌ها را بیشتر می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها واقعی و ممکن به نظر برسند. به همین دلیل است که موهای صاف و فرهای بی‌نقص موهای سوپرمدلی به شمار نمی‌آیند و همین نقص‌های کوچک است که باعث زیبایی آن می‌شود. پس لازم نیست که زمان زیادی را صرف رسیدگی به موها کنید و فقط کافی است اصولی را که در این مقاله گفته شد رعایت کنید.

در حال حاضر پرطرفدارترین مدل مو بین ستاره‌ها چیست؟

 حال اگر از موهای سوپرمدلها بگذریم و وقت آن می‌رسد که مدل جدیدی برای موهای خود انتخاب کنیم. اما در حال حاضر کدام مدل مو ترند محسوب می‌شود و محبوبیت بیشتری دارد. اگر نگاهی به مراسم فرش قرمز در سراسر جهان بیندازید خواهید دید که در حال حاضر مدل موی صاف بیش از هر مدل دیگری خودنمایی می‌کند.

موهای سوپرمدلها

مهم نیست موهای کوتاه یا بلندی داشته باشید اگر می‌خواهید مد روز آرایش کنید موهای خود را صاف کنید و به زیبایی آن اضافه کنید. برای صاف کردن موها بهتر است از اتوموی باکیفیت و با فاصله حداقل دو هفته استفاده کنید.

موهای سوپرمدلها

به جای این که هربار مقدار زیادی مو را داخل اتو قرار دهید و چندبار بکشید مقدار کمی از مو را داخل اتو قرار دهید و یک بار بکشید، این روش آسیب کمتری به موها می‌زند. قبل از اتو زدن موها از سرم کریستال استفاده کنید. پس از این که موها خنک شد از اسپری مو استفاده کنید. اسپری را قبل یا بلافاصله پس از اتومو به کار نبرید چون باعث سوختن مو می‌شود.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)