جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
دلایل عدم مصرف مولتی‌ویتامین‌ها

مولتی‌ویتامین‌ها و ۳ دلیل علمی برای عدم مصرف این مکمل‌های دارویی

مولتی‌ویتامین‌ها از مکمل‌های دارویی پرمصرف در اقشار مختلف جامعه در سراسر دنیا است. طبق یک مطالعه که در سال ۲۰۱۶ بر روی Memorial Sloan Kettering انجام و در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشرشده است، حدود یک‌سوم آمریکایی‌ها به‌طور مرتب مولتی‌ویتامین‌ها را مصرف می‌کنند. این مصرف مکمل‌های دارویی ممکن است به نظر یک‌چیز خوب به نظر برسد، اما شما هرگز نمی‌توانید بیش‌ازحد موردنیاز ویتامین‌ها و مواد معدنی دریافت کنید، درست است؟ اما تحقیقات حاکی از حقیقت دیگری است. دانا سیمپلر، متخصص داخلی در مرکز پزشکی Mercy در بالتیمور می‌گوید: “من مصرف مولتی‌ویتامین‌ها را توصیه کردم و آن‌ها را به بیمارانم توصیه می‌کنم، اما نه بیشتر از مقدار موردنیاز بدن” در اینجا نکاتی وجود دارد که شما قبل از مصرف مولتی‌ویتامین‌ها، شاید بهتر است به آن‌ها توجه کنید.

مولتی‌ویتامین‌ها به شما برای داشتن عمری طولانی‌تر کمک نمی‌کنند

جاشوا راسل، پزشک متخصص و مدیر منطقه‌ای کیفیت و آموزش برای مراقبت‌های اورژینال Legacy-GoHealth در پورتلند، اورگن می‌گوید: “مطالعات متعدد اپیدمیولوژیک درواقع نشان‌دهنده افزایش خطر مرگ‌ومیر در میان افرادی است که به‌طور روزانه مولتی‌ویتامین را مصرف می‌کنند در مقایسه باکسانی که این قرص‌ها را مصرف نمی‌کنند” . برای مثال، مطالعات بهداشتی در زنان آیوا، بیش از ۳۸۰۰۰ زن را در ۵۰ تا ۶۰ سالگی مورد بررسی قراردادند و دریافتند که کسانی که به‌طور منظم این داروها را مورد مصرف می‌کنند، میزان مرگ‌ومیر در آن‌ها به میزان ناچیزی (۶٪) بیشتر از کسانی است که این قرص‌ها را مصرف نمی‌کنند.

دلایل عدم مصرف مولتی‌ویتامین‌ها

آن‌ها کیفیت پایینی دارند

تانیا دمپسی، متخصص پزشکی یکپارچه در Armonk، نیویورک می‌گوید: کنترل کمتری در مورد کیفیت مولتی‌ویتامین‌ها وجود دارد، شما ممکن است خیلی بیشتر یا کمتر از چیزی که شما آن را خریده‌اید از این داروها دریافت کنید. وقتی در یک بررسی ۴۱ مولتی‌ویتامین فروخته‌شده در ایالات‌متحده و کانادا موردبررسی قرار گرفتند، آن‌ها تقریباً یک‌سوم آزمون‌های موردنیاز برای تائید ConsumerLab.com را با موفقیت سپری کردند. بعضی از آن‌ها نیاسین، ویتامین A، فولات و منیزیم بیشتری نسبت به میزان توصیه‌شده توسط موسسه پزشکی داشتند، درحالی‌که دیگر موارد ویتامین A و نیاسین را به همان میزان که بر روی برچسب قرار داشت، فراهم نکردند. صرف هزینه‌های بزرگ، مصرف‌کنندگان را لزوماً از این مشکل محافظت نمی‌کند: برخی از داروها ارزان‌تر از یک دلار هستند  باکیفیت هستند و بعضی داروهای  که گران‌تر هستند و از ۴۰ دلار در روز برای تأمین آن‌ها هزینه می‌شود، کیفیت چندانی ندارند.

آن‌ها به‌خوبی منابع تأمین‌کننده غذایی مولتی ویتامین‌ها نیستند

“اکثر مولتی‌ویتامین‌های موجود در داروخانه‌ها و حتی فروشگاه‌های مواد غذایی سالم حاوی نسخه‌های مصنوعی مولتی ویتامین‌ها هستند که به میزان کمی توسط بدن جذب می‌شوند و بدن به‌طور مؤثر مورداستفاده قرار نمی‌دهد”. آن‌ها همچنین حاوی پرکننده‌ها، رنگ‌های غذایی و سایر مواد تشکیل‌دهنده‌ای هستند که می‌توانند جذب ویتامین و همچنین کیفیت موارد مصرفی را تحت تأثیر قرار دهند و حتی ممکن است در بعضی موارد سمی باشند.

راشد لینک، متخصص تغذیه مبتنی بر نیویورک می‌گوید: “اگر شما یک رژیم متعادل و سالم داشته باشید، اغلب اوقات استفاده از مولتی‌ویتامین‌ها غیرضروری است”. “شما می‌توانید تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز خود را از طریق مصرف غذا دریافت کنید، در غیر این صورت شما واقعاً پول زیادی را برای تأمین چند ویتامین پرداخت می‌کنید”. لینک به‌ندرت مکمل‌های ویتامین‌ را به مراجعه‌کنندگان توصیه می‌کند، اما چند استثنا قابل‌توجه وجود دارد. “اگر مشکل پزشکی‌ای دارید که خطر کمبود ویتامین را در شما ایجاد می‌کند، مانند بیماری التهابی روده، بیماری سلیاک، یا اگر عمل جراحی بای پس معده داشته باشید، ممکن است مولتی‌ویتامین برای کمک به تأمین نیازهایتان لازم باشد.” به‌جز این وگان ها و گیاه‌خواران مطلق ممکن است به بعضی مواد مغذی مانند ویتامین B12  یا آهن نیاز داشته باشند. او همچنین یادآور می‌شود که بسیاری از افراد دچار کمبود ویتامین D هستند (بیش از ۴۰ درصد از افراد بر اساس آمارهای تحقیقات انجام‌شده)؛ در این مورد، شما ممکن است نیاز به مکمل ویتامین D داشته باشید. پس یک قرص را فقط بر اساس خیال یا فکر خود در مورد کمبود یکی از عناصر ضروری در بدن خود، مصرف نکنید. پزشک شما می‌تواند سطوح D، B12، آهن و سایر مواد مغذی شمارا آزمایش کند تا به شما بگوید که مکمل برای شما نیاز و واقعاً مناسب است یا نه.

دلایل عدم مصرف مولتی‌ویتامین‌ها

منبع: prevention.com
این مقاله توسط Hallie Levineبه رشته تحریر درآمده و توسط مجله قرمزز به صورت اختصاصی، ترجمه و تالیف شده است.

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

لیفتینگ مژه و اکستنشن مژه چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟
لیفتینگ مژه و اکستنشن مژه چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟
22
جدیدترین مدل‌ها و ایده‌ها برای لاک ناخن در تابستان
جدیدترین مدل‌ها و ایده‌ها برای لاک ناخن در تابستان
165
چند تغییر در سبک زندگی که باعث جوان‌تر شدن شما می‌شود
چند تغییر در سبک زندگی که باعث جوانتر شدن شما می‌شود
155
موثرترین درمان‌های غیرجراحی کلینیکی برای زیبایی پوست
موثرترین درمان‌های غیرجراحی کلینیکی برای زیبایی پوست
177
با این ترفندها از ایجاد موخوره در موهایتان پیشگیری کنید
با این ترفندها از ایجاد موخوره در موهایتان پیشگیری کنید
242
عطر مشک و خاویار دو رایحه خاص و متفاوت از دنیای عطرها
عطر مشک و خاویار دو رایحه خاص و متفاوت از دنیای عطرها
215

مقالات سلامت

معرفی آب مروارید
آب مروارید ( کاتاراکت ) : انواع مختلف ، علل پیدایش و علائم ابتلا
28
سوختگی دهان
سوختگی دهان را با ۷ درمان طبیعی در خانه درمان کنید
68
روش آنژیوگرافی
آنژیوگرافی (رگ نگاری) عروق کرونر: تعریف و نحوه انجام این روش
226
شقاق مقعد یا فیشر
شقاق مقعد (Fissure) چیست؟ معرفی کامل، علائم، پیشگیری و درمان شقاق مقعد
395
آکنه پیشانی
آکنه پیشانی به چه علت بوجود می‌آید و چگونه درمان می‌شود؟
341
درد گوش موقع بلعیدن
درد گوش موقع بلعیدن به چه علت بوجود می‌آید؟
296

مقالات آشپزی

شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
588
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
419
کوکوی مرغ
کوکوی مرغ با پنیر موزارلا (با گزینه بدون گلوتن)
773
کیک آناناس
کیک آناناس با تزئین خامه و نارگیل به همراه آموزش خشک کردن آناناس
388
نان لقمه‌ای
طرز تهیه نان لقمه‌ای نرم و پفی در فر و بدون فر؛ آموزش مرحله به مرحله و تصویری
3,166
طرز تهیه اوتمیل اورنایت
طرز تهیه اوتمیل اورنایت در شیشه؛ صبحانه پر فیبر و مغذی با چندین دستورالعمل مختلف
1,114

مقالات تغذیه

تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
282
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
221
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
225
آرد بدون گلوتن
آرد بدون گلوتن با ۲۵ نوع مختلف که نیاز شما را به آرد به طور کامل رفع می‌کند
588
ویتامین A
ویتامین A چه نقشی در سلامت بدن دارد و مقادیر توصیه شده آن چقدر است؟
904
فواید چای نعناع
چای نعناع و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این نوشیدنی مفید
1,120