مواد غذایی سالم امروزه جز مواردی است که در تغذیه محل بحث و مورد توجه زیادی است. شما احتمالا می توانید حدس بزنید که شیرینی، نوشابه، آب نبات، و چیپس سیب زمینی به ندرت جز مواردی هستند که در سبد مواد غذایی توصیه شده یک متخصص تغذیه به شما، وجود داشته باشند . اما برخی از موارد دیگر که متخصصین تغذیه شما را از خوردن آنها منع می کنند، ممکن است شما را متعجب و سوپرایز کند. پول خود را برای این محصولات که ظاهرا برای شما خوب هستند ولی در واقع در میان بدترین انواع مواد غذایی دسته بندی می شوند را هدر ندهید. در اینجا ما ۵ ماده غذایی را که در این دسته قرار می گیرند را برای شما معرفی می کنیم.

ماست طعم دار (Flavored yogurt )

ماست یک منبع بزرگ از کلسیم و پروتئین است، اما ایزادورا باوم، مربی بهداشت و بنیانگذار موسسه Live for You Now Coaching، در این باره می گوید: بهتر است که ماست را به صورت ساده خریداری کنید و سپس آن را با میوه و عسل ، شیرین کنید. برخی از پیش طعم های شیرین ماست ، به عنوان یک آب نبات مصرف می شوند . با خرید یک تغار بزرگ ماست یونانی ساده به جای ظروف یک بار مصرف در هزینه ی پرداختی ، صرفه جویی کنید.

چیپس های گیاهی پف کرده ( Puffed veggie chips )

سینتیا ساس،  نویسنده مقالات حالا خوش اندام شوید و عوامل بهداشت و درمان در این مورد می گوید : ” عنوان “گیاهی” ممکن است در نام این محصولات به چشم بخورد ، اما بررسی لیست مواد تشکیل دهنده به شما این امکان را می دهد که احتمالا یک لیست طولانی از مواد افزودنی مانند نشاسته سیب زمینی، نشاسته ذرت و آرد سویا را پیدا کنید. به علاوه، یک وعده از آن تقریبا شامل میزان کالری ای است که شما از مصرف یک وعده چیپس سیب زمینی، دریافت می کنید” .

سس های سالاد بطری شده ( Bottled salad dressings )

مگان روزولت، RD، بنیانگذار و موسس پایگاه و میزبان برنامه The Healthy Grocery Girl Cooking در یوتیوب در این مورد می گوید : ” آنها پر از روغن های فرآوری شده ، شکر اضافه شده، و رنگ های مصنوعی هستند. شما بهتر است که این سس ها را با استفاده از روغن زیتون، سرکه و گیاهان ، درست کنید که نه تنها این مواد غذایی سالم هستند ، بلکه هزینه تهیه آنها تنها کسری از قیمت خریداری آنها از فروشگاه است ” .

آب میوه های سرد فشرده (Cold-pressed juices )

ناتالی ریزو که یک متخصص تغذیه در شهر نیویورک است، در این مورد می گوید : ” شما که قصد منفجر کردن کلیه های خود را با  نوشیدن آبمیوه را ندارید . عصاره های میوه ای و یا گیاهی بسیاری از فیبر های مفید در چرخه تولید حذف کرده ، و تنها آب میوه ای قند دار را باقی می گذاریند ، و اگر چه یک آب میوه ممکن است حاوی سبزیجات و میوه جات متعدد باشد ، اما حقیقت این است که، بدن شما می تواند در یک زمان جذب بسیاری از مواد مغذی را جذب کند. برای داشتن اندام متناسب و البته صرفه جویی در پول بهتر است از محصولات کامل استفاده کنید ” .

مواد غذایی سالم آب میوه های سرد فشرده

غذاهای بسته بندی شده فاقد گلوتن و مواد غذایی سالم  ( Gluten-free packaged foods  )

سامانتا لینچ در این باره می گوید : ” مگر اینکه شما مبتلا به بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن تشخیص داده شده باشید وگرنه ، هیچ دلیلی برای خرید غذاهای فاقد گلوتن وجود ندارد. آنها با افزایش قیمت بالایی و برای تامین یک رژیم غذایی سالم ، عرضه می شوند. ولی شما باید در هر حال از خرید و مصرف غذاهای فروخته شده در یک کیسه و یا یک جعبه، اجتناب کنید”.

منبع: HEALTH
این مقاله به طور اختصاصی توسط مجله قرمز ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ