سن گرایی در فشن و آرایش در حال حاضر قابل قبول نیست و این مساله که گفته می‌شود نوع خاصی از آرایش یا پوشش در سن خاصی مجاز هست یا نیست به طور کلی پذیرفته نیست. اما از این مساله نمی‌توان گذشت که مهارت آرایش شما در سی سالگی باید بیشتر از بیست سالگی باشد، در بیست سالگی اگر اشتباه آرایشی خاصی انجام دهید، مثلا کرم پودر را خوب نزنید یا خط چشمتان قرینه نباشد نمی‌توان ایراد چندانی به شما گرفت اما تا سی سالگی باید تمرین خود را کامل کنید و مهارت آرایش کردن در شما به حد کمال برسد. اما این مهارت‌های آرایشی کدامند و چه کارهایی را باید تا سی سالگی به طور کامل فرابگیرید؟ در این مقاله با ده مهارت آرایش ضروری برای سی ساله‌ها آشنا شوید.

مهارت پوشاندن کامل و سریع انواع جوش و آکنه

جوش زدن مخصوص نوجوانان نیست و آکنه بزرگسالی هم مشکلی است که بسیاری از افراد در سنین بالاتر هم با آن دست به گریبانند. اما شما باید تا سن سی سالگی یاد گرفته باشید که چطور جوش‌ها را با آرایش محو کنید، برای محو کردن جوش روش‌های مختلفی وجود دارد مثل استفاده از کانسیلر یا تصحیح کننده‌های رنگ به همراه کرم پودر که هر کدام برای نوع خاصی از جوش مناسب است و بسته به شرایط پوست خود باید یک یا چند روش برای پوشاندن جوش را بلد باشید. در مقالات بعدی درباره روش‌های این کار بیشتر توضیح خواهیم داد.

ایجاد درخشش ملایم روی صورت و از بین بردن براقی پوست

چه پوستتان چرب و براق باشد چه خشک و مات، شما باید روش صحیح استفاده از براق کننده و درخشان کننده پوست را بدانید و تا سی سالگی در این کار ماهر شوید. این لوازم آرایشی در اشکال مختلف موجود هستند و به شکل پودری یا مایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر هم جزو افرادی هستید که پوست چربی دارند و فورا عرق می‌کنند و به آرایش مات علاقه دارید باید بدانید که چطور این براقی را برطرف کنید و چربی اضافی آن را بگیرید.

مهارت آرایش در رژگونه

از بین بردن پف چشم و باز نشان دادن چشم‌ها

گاهی پیش می‌آید که بر اثر خوابیدن ناکافی یا خستگی شدید دچار پف و افتادگی در اطراف چشم‌ها می‌شوید که این مساله با افزایش سن هم شایع‌تر می‌شود. گاهی هم مشکلی از نظر خستگی و خواب ندارید و ببه دلایل دیگر دچار این پف و تیرگی اطراف چشم می‌شوید پس ضروری است که تا سی سالگی روش صحیح برطرف کردن این مشکلات را یاد بگیرید و با آرایش مناسب این پف و تیرگی اطراف چشم را کاملا برطرف کنید و با چشم‌هایی باز و درخشان در محل کار خود حاضر شوید.

پرتر نشان دادن لب‌ها

داشتن لب‌های پر و برجسته آرزوی همه خانم‌ها است که باعث می‌شود شما جوان‌تر و جذاب‌تر به نظر برسید. هرچند پس از حدود سی سالگی کمی از حجم لب‌ها کاسته می‌شود اما ضرورتی وجود ندارد که شما برای پرکردن لب‌ها سراغ تزریق و جراحی‌های آنچنانی بروید بلکه با چند ترفند ساده و استفاده درست از لوازم آرایشی معمول، شما می‌توانید لب‌ها را پرتر و برجسته‌تر از آن چه که هست نشان دهید و جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسید.

مهارت آرایش در کشیدن انواع خط چشم

کشیدن خط چشم از دشوارترین کارهای آرایشی است و زمانی می‌توان گفت که شما مهارت آرایش کامل را دارید که بتوانید خط چشمی بی‌نقص، قرینه و هماهنگ با چشمان خود بکشید. خط چشم انواع مختلفی دارد از خط چشم ملایم و نازک موازی با مژه گرفته تا خط چشم دنباله‌دار و گربه‌ای که هرکدام برای شرایط خاصی مناسب است. ابزارهای مختلفی برای کشیدن خط چشم هم وجود دارد مثل خط چشم مایع، ماژیکی، قلمویی، مدادی و ژلی که بر اساس سلیقه و شرایط خود می‌توانید یکی از این انواع را انتخاب کنید.

مهارت کانتور کردن بدون آن که مشخص باشد

اگر اهل تماشا کردن کلیپ‌های آرایشی در اینترنت بوده باشید حتما با کانتور کردن آشنایی دارید (البته تماشای این کلیپ‌ها نمی‌تواند باعث ماهر شدن شما در آرایش شود و لازم است که خودتان تمرین کنید) کانتور کردن صورت کمک می‌کند چهره عمق پیدا کند و ایراداتی مثل گونه تخت یا چانه بزرگ و پیشانی پهن تا حد زیادی برطرف شود. اما کانتور کردن نیاز به مهارت آرایش کافی دارد و شما برای این کار به ابزارهای حرفه‌ای و تجربه کافی نیاز دارید و باید طوری این کار را انجام دهید که مشخص نباشد کانتور انجام داده‌اید.

مهارت آرایش در سی سالگی

مهارت آرایش و پرکردن ابروها

اگر ابروهای لیلی کالینز یا کارا دلوین را دارید نیازی به ماهر شدن در این کار ندارید. اما اگر جزو کسانی هستید که ابروهایشان در عکس‌ها دیده نمی‌شود لازم است حتما تا سی سالگی مهارت آرایش ابرو را کامل فرابگیرید. شما باید رنگ مناسب برای آرایش ابروها انتخاب کنید، ابزارهای مناسب داشته باشید و این کار را با دقت و مهارت کافی انجام دهید و از حدود طبیعی ابرو فراتر نروید تا نتیجه کار طبیعی، راضی کننده و زیبا باشد. ترجیحا از تتو و هاشور ابرو استفاده نکنید چون این کارها چهره شما را غیرطبیعی و مصنوعی نشان خواهد داد.

مهارت زدن فونداسیون روی صورت

مهم‌ترین بخش آرایش شما را زدن فونداسیون تشکیل می‌دهد و اگر درست و ماهرانه انجام نشود تمام آرایش شما تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت. اگر از فونداسیون همرنگ پوست و با فرمول مناسب، ابزار مناسب و روش صحیح برای این کار استفاده کنید، پوست را پیش از آرایش آماده کنید و فونداسیون را با لایه نازک و کم روی پوست استفاده کرده و به خوبی محو کنید حتما آرایش شما بی‌نقص و زیبا خواهد بود.

مهارت استفاده از برنزه کننده

همه صورت برنزه شده و خوشرنگ و درخشان را می‌پسندند اما برای داشتن چنین چهره‌ای لازم نیست حتما ساعت‌ها حمام آفتاب بگیرید و خود را در معرض اشعه‌های خطرناک قرار دهید. با استفاده از برنزه کننده‌های مناسب می‌توان چهره‌ای برنزه و خوشرنگ داشت به شرطی که روش صحیح استفاده از آن را بدانید، در مقالات بعدی درباره برنزه کردن در پنج مرحله با استفاده از برنزه کننده و درخشان کننده مطالبی بیان خواهیم نمود.

مهارت آرایش در برنزه کننده

مهارت در محو کردن رژگونه

اگر هنوز این مساله را نمی‌دانید باید بگوییم که رژگونه سلاح مخفی شما در مبارزه با خستگی و راز داشتن چهره‌ای شاد و بشاش است. چه انواع پودری و چه انواع کرمی رژگونه باید درست انتخاب شوند و درست استفاده شوند و لازم است که تا سی سالگی به این مهارت آرایشی دست پیدا کنید. اما یک قانون کلی در این مورد وجود دارد و آن محو کردن است، تا جایی که می‌توانید رژگونه را محو کنید تا چهره شما طبیعی و بشاش شود و شبیه عروسک‌ها نشوید!

مهارت آرایش در براق کننده

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)