در این قسمت از مجله قرمز، در مورد یکی از مکان‌های توریستی فوق‌العاده در کشور ترکیه به نام کاپادوسیه مطالبی را بیان خواهیم کرد. اگر قصد سفر به ترکیه دارید، حتماً در مورد کاپادوسیه قبل از سفر خود اطلاعاتی داشته باشید. این مکان، یکی از جالب ترین جاذبه‌های توریستی است که در کشور ترکیه وجود دارد. با ما همراه باشید تا اطلاعات مختصری در مورد منطقه‌ی کاپادوسیه و زیبایی‌های آن به دست آورید.

آشنایی با کاپادوسیه در کشور ترکیه

گاهی اوقات وقتی شما برای اولین بار به یک مکانی می‌روید، با خودتان می‌اندیشید که چه طور تا به حال نمی‌دانستید که مکانی به این زیبایی در جهان وجود دارد! کاپادوسیه در ترکیه، یکی از این مکان‌هاست. در آنجا شهر کوچکی به نام Gerome وجود دارد که جائی مملوء از سنگ‌های تراش خورده و غارهای سنگی بسیار زیباست.

کاپادوسیه در ترکیه

واقعاً سخت است که زیبایی این مکان را در قالب جملات بخواهیم توصیف کنیم. سنگ‌هایی که تراش داده شده‌اند و به صورت خانه‌ها و هتل‌ها در آمده‌اند. ما خود نیز به عنوان توریست، در یکی از این هتل‌های سنگی اقامت داشتیم. اتاق‌ها به دلیل سنگی بودن، دمای بسیار خنک و خوبی دارند و معمولاً چند پنجره هم برای نوررسانی به این اتاق‌های سنگی درست کرده‌اند.

خانه های سنگی

شهر Kaymakli نیز یک شهر در زیرِ زمین است و جاذبه‌ی توریستی دیگری در این منطقه می‌باشد. ما برای رسیدن به آنجا با اتوبوس مسیر را طی کردیم. این شهر زیرزمینی، توسط ۳۰۰۰ مسیحی برای زندگی کردن درست شده بوده است تا از ارتش پرشیا در قرن ۶ و ۷ در امان باشند و به نوعی، در این شهر زیرزمینی، استتار کنند.

شهر Kaymakli

 درون این شهر، فقط تونل و غار وجود ندارد؛ بلکه اتاق‌های بزرگ، آشپزخانه، کلیسا، اسطبل مخصوص اسب‌ها و بسیاری چیزهای دیگر که برای زندگی لازم بوده‌اند، ساخته شده است.

شهر Kaymakli

باستان شناسان، قدیمی‌ترین قسمت این شهر را مربوط به ۴۰۰۰ سال پیش می‌دانند. بعدها، مسیحیان اقدام به گسترش شهر و عمیق‌تر کردن نقاطی از آن کردند.

شهر Kaymakli

در نزدیکی آنجا، دره‌ی کبوتر و همچنین جایی به نام Uchisar قرار دارد که از جمله مکان‌های دیدنی زیبا در ترکیه هستند. دره‌ی کبوتر، پر از تونل‌های سنگی و شکل‌های سنگی مختلف است. در Uchisar نیز یک قصر سنگی وجود دارد. نقاط دیدنی دیگر در این ناحیه، دره‌ی رُز (Ros valley) و دره‌ی قرمز (Red valley) می‌باشد. این مکان‌ها، برای کسانی که عاشق بناهای تاریخی قدیمی هستند، بسیار مناسب است.

بناهای تاریخی سنگی در کاپادوسیه ی ترکیه

بدیهی است اگر علاقه‌ای به دیدن آثار سنگی و تاریخی ندارید، پیشنهاد می‌شود که وقت خود را در شهرهای ساحلی ترکیه و شهرهای توریستی معروف آن بگذرانید.

بناهای تاریخی سنگی در کاپادوسیه - کشور ترکیه

آیا شما هم تا به حال به ترکیه سفر کرده‌اید؟ به نظر شما این کشور چگونه است؟ تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما و خواننده‌های مجله قرمز در میان گذارید.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با اندک تصرف و تلخیص

بر اساس مطلبی منتشر شده از منبع : goatsontheroad.com

اگر مایلید در مورد کشور ترکیه بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌شود به مقاله ی آشنایی با کشور ترکیه رجوع کنید.