موبایل NanoPhone C Elrai در شرایطی ساخته شده است که تلفن‌های همراه نسل جدید به لحاظ اندازه روز به روز در حال بزرگ‌تر شدن هستند. برای آشنایی بیشتر با کوچک‌ترین تلفن همراه دنیا می‌توانید مجله قرمز را در ادامه‌ی مطلب پیش رو همراهی کنید.

به تازگی شاهد ساخته شدن محصول جدیدی به نام موبایل NanoPhone C Elrai در کشور مهاراجه‌ها هستیم. محصولی که اندازه‌ی کلی آن از یک کارت اعتباری معمولی بزرگ‌تر نیست و گفته می‌شود باید آن را کوچک‌ترین تلفن همراه GSM دنیا به شمار آورد.

ویژگی‌های موبایل NanoPhone C Elrai

موبایل NanoPhone C Elrai تنها ۳۰ گرم وزن دارد و ابعاد آن معادل ۹۴.۴ در ۳۵.۸۵ در ۷.۶ میلی‌متر است. مسلما چنین ابعادی به دارندگان این محصول اجازه نمی‌دهد که بتوانند از وجود یک صفحه‌نمایش بزرگ بهره‌مند شوند. از همین رو موبایل NanoPhone C Elrai تنها از یک صفحه‌نمایش یک اینچی TFT با کیفیت تصویر ۱۲۸ در ۹۶ پیکسل برخوردار است که در قیاس با صفحه‌نمایش تلفن‌های هوشمند موجود در بازار بسیار کوچک جلوه می‌کند.

سوای صفحه‌نمایش بسیار کوچک، این محصول در زمینه‌ی سیستم عامل نیز ادعای چندانی ندارد و بر اساس سیستم عامل RTOS اجرا می‌شود. افزون بر این‌که هنگام استفاده از این گوشی باید قید عکاسی را به کلی بزنید. چرا که این محصول از وجود دوربین جلو و عقب بی‌بهره است و کاربران خود را سوار بر ماشین زمان به روزهای نه چندان دور گذشته می‌برد. روزهایی که تلفن‌های همراه تنها به منظور تماس‌های تلفنی یا ارسال و دریافت پیامک مورد استفاده قرار می‌گرفتند و کارایی دیگری نداشتند.

در مرکز فرماندهی موبایل NanoPhone C Elrai یک چیپست مدل  MediaTek MT6261D جاخوش کرده است که وظیفه‌ی سرپا نگه داشتن این محصول را بر عهده دارد. قلپ تپنده‌ای که با حضور حافظه‌ی رم ۳۲ مگابایتی این گوشی تکمیل می‌شود. البته حافظه‌ی کلی موبایل NanoPhone C Elrai از این ویژگی برخوردار است که به کمک حافظه‌ی میکرو اس دی تا سقف ۳۲ گیگابایت افزایش یابد.

کوچک‌ترین تلفن همراه جهان

از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی آن از دو سیم‌کارت میکرو اشاره کرد. به این ترتیب کاربران محصول جدید ساخت هند می‌توانند با خیال راحت به تماس‌های تلفنی خود بپردازند. خصوصا این‌که باتری ۲۸۰ mAh این گوشی به کاربران پرحرف این اجازه را می‌دهد تا بتوانند به مدت چهار ساعت از تماس مداوم بهره‌مند شوند. گذشته از آن این تلفن همراه بندانگشتی می‌تواند در حالت استندبای چیزی نزدیک به چهار روز در برابر شارژ مجدد مقاومت کند.

گذشته از امکانات فوق می‌توان به مجهز بودن موبایل NanoPhone C Elrai به قابلیت‌های دیگری نظیر رادیوی FM، MP3 Player، قابلیت ضبط صدا و قابلیت ضبط تماس اشاره کرد. ناگفته پیدا است که بخش مهم این قابلیت‌ها با توجه به مجهز بودن این گوشی به یک درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون مفهوم می‌یابد. البته موبایل NanoPhone C Elrai به یک درگاه میکرو یو اس بی نیز مجهز است که کاربران توسط آن می‌توانند به راحت‌ترین شکل ممکن با تلفن همراه ریزه میزه‌ی خود ارتباط برقرار کنند.

از آن‌جا که موبایل NanoPhone C Elrai یک گوشی GSM محسوب می‌شود، شاید بتوان قابلیت‌های ارتباطی آن را به برقراری تماس‌های تلفنی یا رد و بدل کردن پیامک خلاصه کرد. با این حال این محصول از قابلیت ارتباطی بلوتوث نیز بهره می‌برد که امکان اتصال آن به تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروی یا iOS را امکان‌پذیر می‌سازد. گفته می‌شود که به مدد وجود قابلیت ارتباطی مذکور می‌توان اقدام به برقراری تماس با تلفن‌های هوشمند متصل به این گوشی نمود.

البته به تمام قابلیت‌های فوق می‌توان بهره‌مندی موبایل NanoPhone C Elrai از یک سیستم تغییر صدا را نیز اضافه کرد. قابلیتی که می‌توانید توسط آن با دوستان خود تماس برقرار کرده و آن‌ها را سر کار بگذارید!

بنابر گفته‌های سازندگان موبایل NanoPhone C Elrai این محصول بیش از هر چیز برای آن دسته از کاربران تلفن‌های هوشمند ساخته شده است که از امکانات اضافه‌ی این تلفن‌ها خسته شده‌اند و در پی استفاده از امکانات کلاسیک یک تلفن همراه ساده و کوچک هستند. در هر حال لقب خاص این محصول یعنی یدک کشیدن نام کوچکترین تلفن همراه دنیا می‌تواند تبلیغ خوبی برای تشویق کاربران به منظور خرید این محصول باشد. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که موبایل NanoPhone C Elrai هم‌اکنون در سه رنگ سیاه، طلایی و نقره‌ای با قیمت ۳۹۴۰ روپیه (رقمی معادل ۶۱ دلار) در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

منبع: Gadgets 360 An NDTV (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.