مربی مجازی LifeBeam Vi همان‌گونه که از نام آن پیدا است یک مربی حقیقی نیست. اما این موضوع موجب نمی‌شود که این مربی نتواند از شما یک ورزشکار کارکشته بسازد. برای این‌که بدانید چگونه می‌توان به کمک مربی مجازی LifeBeam Vi تمرینات ورزشی را به صورت مستمر و حرفه‌ای دنبال کرد، با مجله قرمز همراه باشید.

بی‌شک دنبال کردن تمرینات ورزشی به صورت مستمر و منظم کار چندان راحتی نیست. اما اگر یک مربی کاربلد همیشه کنارتان حضور داشته باشد و برای انجام این کار به شما انگیزه بدهد، می‌توان نسبت به انجام منظم و مستمر تمرینات کاملا امیدوار بود. در واقع این همان وظیفه‌ای است که مربی مجازی LifeBeam Vi بر عهده دارد.

مربی مجازی LifeBeam Vi چیست و چه وظیفه‌ای بر عهده دارد؟

مربی مجازی LifeBeam Vi در حقیقت یک هوش مصنوعی است که برای تمرین دادن به افراد علاقه‌مند به ورزش ساخته شده و می‌تواند به مرور زمان از آن‌ها یک دونده‌ی حرفه‌ای بسازد. این هوش مصنوعی در قالب یک هدست بلوتوثی با ورزشکاران ارتباط برقرار کرده و دستورات خود را از طریق اسپیکرهای مدل Harman Kardon هدست مذکور به آن‌ها منتقل می‌کند.

مربی مجازی LifeBeam Vi برای بررسی اطلاعات پایه‌ای و اساسی ورزشکار تحت تعلیم خود به یک فشارسنج مجهز است. قابلیتی که توسط آن می‌تواند به بررسی اطلاعات مربوط به ارتفاع دونده تحت تمرین خود از سطح دریا بپردازد. علاوه بر مورد ذکر شده، این هوش مصنوعی از قابلیت‌های دیگری نظیر سنسور تشخیص ضربان قلب، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج نیز بهره می‌برد. قابلیت‌هایی که موجب می‌شود این مربی مجازی علاوه بر امکان دنبال کردن گام‌های فرد دونده، بتواند سایر اطلاعات مرتبط با میزان تحرکات و فعالیت‌های بدنی او را نیز در اختیار داشته باشد.

مربی مجازی ورزش

در این میان آن‌چه که مربی مجازی LifeBeam Vi را بیش از یک دستبند سلامت به یک هوش مصنوعی واقعی شبیه می‌سازد، قابلیت پاسخ دادن او به پرسش‌های اساسی و پایه‌ای فرد دونده است. به عنوان مثال شما می‌توانید در زمان انجام تمرینات روزانه‌ی خود یا حین دویدن، از مربی مجازی LifeBeam Vi در مورد کم و کیف ضربان قلب خود سوال کرده یا پرسش‌های مشابهی را با او مطرح کنید. همچنین در صورت این‌که بخواهید آهنگ قدم‌های خود را با ریتم منظمی تنظیم کنید، می‌توانید از مربی مجازی LifeBeam Vi بخواهید که ضربات منظمی را به صورت مستمر در گوش‌هایتان پخش کند تا بتوانید قدم‌های خود را با ریتم این ضربات هماهنگ سازید (درست نظیر سربازانی که با ریتم طبل به شکل منظم و پیوسته گام بر می‌دارند).

فراهم آوردن شرایط مساعد دویدن توسط مربی مجازی LifeBeam Vi

پیش از آن‌که بخواهید دویدن را آغاز کنید، مربی مجازی LifeBeam Vi بر اساس اطلاعات هواشناسی موجود از محیط، شرایط آب و هوا را بررسی می‌کند. در صورت مساعد بودن شرایط جوی، انجام تمرین در فضای باز پیشنهاد می‌شود و در غیر این‌صورت، هوش مصنوعی تمرین دهنده دستور به دنبال کردن تمرینات روزانه در فضای بسته خواهد داد.

گذشته از آن هوش مصنوعی تمرین دهنده‌ی شما قادر است بر اساس تمریناتی که پیش‌تر انجام داده یا هم‌اکنون در حال انجام آن هستید و همچنین با توجه اطلاعات موجود از وضعیت سلامتی شما، اقدام به تنظیم رژیم‌های غذایی خاص نماید و همانند یک مربی واقعی فعالیت‌هایتان را زیر نظر گرفته و مدیریت کند.

مربی هوش مصنوعی

بر اساس این اقدامات شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن موبایلی که همراه با این هوش مصنوعی عرضه خواهد شد، به تعیین اهداف مشخصی برای فعالیت‌های متفاوت خود نظیر کاهش وزن، طی کردن مسافت‌های خاص یا سایر موارد مشابه بپردازید. به این ترتیب شما می‌توانید به مرور زمان یکی از اهداف یاد شده را به عنوان هدف اصلی خود تعیین کنید. به عنوان مثال این هدف می‌تواند دویدن مسافتی معادل دو کیلومتر در طول روز یا کم کردن یک کیلوگرم از وزن بدن طی مدت یک ماه باشد. در هر صورت به محض انتخاب هدف اصلی برای تمرین، مربی مجازی LifeBeam Vi فعالیت‌ها و تمرینات روزانه‌ی شما را بر اساس این هدف و چگونگی رسیدن به آن تنظیم می‌کند.

از جمله قابلیت‌های مهمی که مربی مجازی LifeBeam Vi از آن بهره می‌برد، قابلیت انگیزه دادن به فرد دونده است. تخصصی که هر مربی کاربلدی باید از آن بهره‌مند باشد. مسلما پس از انجام تمرینات فراوان و چیره شدن خستگی بر بدن فرد دونده، سرعت حرکات او نسبت به حالت عادی کاهش می‌یابد. این فعل و انفعال به خوبی توسط مربی مجازی LifeBeam Vi قابل تشخیص است و پس از مواجه شدن هوش مصنوعی آن با خستگی و بی‌میلی فرد دونده نسبت به ادامه‌ی کار، با پخش کلمات تشویق کننده او را نسبت به دنبال کردن تمرینات و انجام کامل آن‌ها ترغیب می‌کند.

سوای این موضوع شما می‌توانید با هماهنگ‌سازی اپلیکیشن مربوط به این هوش مصنوعی با حساب Spotify خود، بخش‌های خسته کننده‌ی تمرینات ورزشی روزانه را توسط موسیقی‌های هیجان انگیز، با شور و انگیزه‌ی بیشتری دنبال کنید. ضمن این‌که توسط این اپلیکیشن اطلاعات مختلف مربوط به سلامتی شما نظیر میزان ضربان قلب، سرعت حرکت، تعداد گام‌ها حین دویدن، ارتفاع از سطح دریا و سایر موارد مشابه نیز به راحتی قابل دسترس خواهد بود.

در مجموع می‌توان گفت که مربی مجازی LifeBeam Vi از قابلیت‌های مناسبی برای تمرین دادن به دوندگان بهره می‌برد. هر چند که این هوش مصنوعی نمی‌تواند شما را وادار به ورزش کند و برای شروع دویدن تنها اراده و خواست خود شما است که لازم است.

منبع: دیجیتال ترندز (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش ورزش مجله قرمز یاری کنید.