تصاویر اسنپ چت، یک روزه محو می‌شوند؛ اما دوربین فوری که به دوربین پولاروید هم معروف است، به شما تصاویری می‌دهد که می‌توانید همیشه نگه دارید. با مجله‌ی قرمز همراه باشید تا درمورد این دو دوربین فوری عالی، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دوربین‌های فوری (دوربین‌های پولاروید)، بسیار قدیمی هستند و فناوری جدیدی محسوب نمی‌شوند. با این حال، پس از دوره‌ای نسبتاً طولانی، دوباره محبوبیت خود را به دست آورده‌اند و حال، رقابتی نسبتاً نزدیک با دوربین های دیجیتالی دارند. مزیت دوربین فوری در چاپ سریع عکس بلافاصله پس از ثبت است که حس نوستالژیک و جالبی را برای انسان تداعی می‌کند. امروز دو دوربین فوری جالب را به صورت مختصر به شما معرفی می‌کنیم تا از طریق آن‌ها، خاطرات خود را در لحظه، ثبت کرده و همیشه به همراه داشته باشید.

  1. Leica Sofort (دوربین فوری لایکا سوفورت)

دوربین لایکا سوفورت برای افرادی مناسب است که صبر چندانی ندارند! این دوربین، به شما کنترلی کامل بر روی تنظیمات دوربین می‌دهد و حالت‌های تصویربرداری ماکرو و “مهمانی” را برای ثبت در اختیار شما می‌گذارد. از نکات جالب این دوربین که طرفداران اینستاگرام از آن لذت خواهند برد، این است که در آن، آینه‌ای رو به صورت وجود دارد که برای سلفی‌های اینستاگرامی مناسب است! در این دوربین می‌توانید از فیلم‌های فوجی (Fuji Instax Mini) استاندارد استفاده کنید. البته دو نوع فیلم مختلف با برند لایکا هم وجود دارد که با این دوربین فوری سازگار است. قیمت این دوربین در شرایط فعلی، ۳۰۰ دلار است.

  1. Polaroid Pop (دوربین فوری پولاروید پاپ)

این دوربین فوری برای افرادی که علاقمند به نوستالژی هستند، عالی است. دوربین پولاروید پاپ، چند ترفند دیجیتالی نیز دارد. صفحه نمایش لمسی LCD آن، چندین فیلتر و استیکر را به نمایش می‌گذارد و سنسور آن ۲۰ مگاپیکسل است. زمانی که برای چاپ تصویر ثبت شده آماده شدید، این دوربین تصاویری بدون جوهر با ابعادی همانند ابعاد تصاویر دوربین‌های آیکونیک پولاروید چاپ می‌کند. تگ قیمت این دوربین، ۲۰۰ دلار است.

  • آیا تاکنون از یک دوربین فوری استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما دوربین‌های پولاروید فعلی توانایی‌های بیشتری نسبت به دوربین‌های قدیمی با همین کاربرد ارائه می‌دهند؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.
  • اگر به دوربین‌های پولاروید علاقه دارید، شاید مایل باشید مقاله‌ی مجله قرمز با عنوان “دوربین Instax Square SQ10 فوجی فیلم” را نیز مورد مطالعه قرار دهید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Brian Barrett

منبع: wired