اپلیکیشن چشمان من باش اندکی قبل برای ابزارهای هوشمند مبتنی بر سیستم عامل iOS عرضه شد و توانست توجه برخی از افراد نابینا یا آن دسته از کسانی که از اختلال بینایی رنج می‌برند را به سوی خود جلب کند. حال شاهد انتشار این اپلیکیشن برای پلتفرم اندروید هستیم. اقدامی که می‌تواند موجب افزایش کاربران این اپلیکیشن شود و افراد بیشتری را به یکدیگر پیوند بزند. اگر مایل به دانستن نکات بیشتری از اپلیکیشن چشمان من باش یا Be My Eyes هستید، می‌توانید در ادامه‌ی این مطلب با مجله قرمز همراه باشید.

به طور حتم اگر از بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند خواسته شود که بخشی از اوقات فراغت روزانه‌ی خود را برای کمک به افراد نابینا یا مبتلا به اختلال بینایی اختصاص دهند، آن‌ها با کمال میل این موضوع را خواهند پذیرفت. اما نکته این جا است که این دسته از کاربران تلفن‌های هوشمند نمی‌دانند چگونه باید اقدام به انجام این کار نمایند و افراد نابینا را از کجا پیدا کنند. حال شاهد آن هستیم که اپلیکیشن چشمان من باش یا Be My Eyes این مشکل را حل کرده است.

ماهیت اپلیکیشن چشمان من باش

اپلیکیشن چشمان من باش ابزاری است که با نصب روی تلفن‌های هوشمند، به کاربران این ابزارها اجازه می‌دهد تا بتوانند به اجابت کردن درخواست افراد نابینا یا کسانی که به اختلال بینایی مبتلا هستند بپردازند و کارهای کوچک اما مهمی را برای آن‌ها انجام دهند. به عنوان مثال فرد نابینایی را در نظر بگیرید که قصد دارد خود را برای رفتن به یک مهمانی مهم آماده کند. به طور حتم پس از انجام این کار او مایل است به طور کامل از این موضوع آگاه شود که آیا برای رفتن به مهمانی از آراستگی مناسبی برخوردار است یا این که باید زمان بیشتری را برای رسیدن به سر و وضع خود و مرتب کردن آن اختصاص دهد.

برای خاطر جمع شدن از این موضوع او می‌تواند از اپلیکیشن چشمان من باش استفاده کند و درخواستی را در این اپلیکیشن ارسال نماید. پس از آن بسیاری از کسانی که اپلیکیشن چشمان من باش را در اختیار دارند از طریق یک اعلان یا همان نوتیفیکیشن از وجود درخواست مذکور آگاه می‌شوند. در صورت تمایل برای اجابت کردن این درخواست و تایید آن توسط یک کاربر خاص، یک ارتباط صوتی تصویری میان او با فرد نابینای مورد نظر برقرار می‌شود تا درخواست فرد نابینا بررسی و به طور کامل انجام شود.

به این ترتیب افرادی که با گونه‌های مختلفی از اختلال بینایی دست و پنجه نرم می‌کنند، خواهند توانست از طریق استفاده از اپلیکیشن چشمان من باش بخشی از کارهای روزانه‌ی خود را که برای انجام آن‌ها نیاز به کمک‌های کوچک اما مهم دیگران دارند، با همکاری آن‌ها به انجام برسانند.

بنابر تایید طراحان اپلیکیشن چشمان من باش در نسخه‌ی iOS این اپلیکیشن بسیاری از درخواست‌های ارسالی توسط افراد مبتلا به اختلال بینایی در کمتر از یک دقیقه پاسخ داده می‌شدند. با این حال طراحان اپلیکیشن چشمان من باش به این موضوع اشاره کرده‌اند که پاسخ دادن به برخی از درخواست‌های ارسالی ممکن است اندکی بیشتر طول بکشد. به همین دلیل افرادی که اقدام به ارسال درخواست در اپلیکیشن چشمان من باش می‌کنند باید اندکی صبور باشند و در صورت اجابت نشدن سریع درخواست خود مایوس و نا امید نشوند.

به هر حال اپلیکیشن چشمان من باش ابزار بسیار مفیدی است که افراد مختلف می‌توانند از طریق آن با یکدیگر آشنا شده و در انجام کارهای گوناگون به یاری هم بشتابند. در واقع با انتشار این اپلیکیشن برای پلتفرم اندروید کاربران بیشتری قادر به استفاده از این ابزار خواهند بود. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که افراد علاقه مند می‌توانند اپلیکیشن چشمان من باش یا همان Be My Eyes را از این‌ آدرس برای ابزارهای هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید دانلود نمایند.

منبع: اندروید کامیونیتی (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.