مصرف قهوه باعث افزایش طول عمر در مصرف‌کنندگان آن می‌شود

فواید مصرف قهوه

مصرف قهوه یکی از مواردی است که در زندگی روزانه ما به تناوب با مصرف نوشیدنی های دیگری از جمله چای وجود دارد و معمولاً تحقیقات زیادی در مورد آن انجام می‌شود و دلایل زیادی در مورد فواید یا معایب احتمالی این ماده معمولاً اقامه می‌شود. این مطالعه نیز یکی از مواردی است که به سهم خود به بررسی فواید احتمالی مصرف قهوه و نقش آن در افزایش سلامتی انسان می‌پردازد. در این مقاله به بررسی این مطالعه می‌پردازیم.

مزایای مصرف قهوه

محققان دریافته‌اند که نوشیدن قهوه، البته بدون داشتن کافئین و به‌طور منظم، با افزایش طول عمر در مصرف‌کنندگان در ارتباط است. در حال حاضر، در بین محققان این امر به‌عنوان حقیقتی روشن است که دلایلی قوی برای مزایای بهداشتی مصرف قهوه وجود دارد. مطالعات اخیرانشان داده‌اند که در مصرف‌کنندگان معمولی قهوه خطر، ابتلا به دیابت و احتمال ریسک ابتلا به سکته‌های مغزی کاهش می‌یابد و این افراد مشکلات قلبی و میزان پایین‌تری از سرطان‌های خاصی رادارند. همه این‌ها ممکن است به توضیح اینکه چرا افرادی که قهوه را می‌نوشیدنی عمر طولانی‌تر و سطح سلامتی بالاتری نسبت به افرادی که قهوه نمی‌نوشند، کمک کنند.

اما بسیاری از این اخبار خوب ناشی از تجزیه‌وتحلیل در عمدتاً جمعیت سفیدپوست بود. این‌که آیا منافع برای افراد دیگری در نژادها و قومیت‌های دیگری هم وجود دارد یا نه، کاملاً مشخص نبود. در حال حاضر، دانشمندان گزارش می‌دهند که مزایای طول عمر احتمالاً برای آمریکایی‌های آفریقایی (آفروامریکن ها)، اقوام ساکن آمریکای لاتین و برخی از آمریکایی‌های دارای نژاد آسیایی نیز وجود دارد.

محققان در دو مطالعه جدید منتشرشده در مجله Annals of Internal Medicine، در مورد عادات مصرف قهوه در بیش از 700،000 نفر در ایالات‌متحده آمریکا و در 10 کشور اروپایی مطالعه و آن‌ها را تحت بررسی قراردادند. دانشمندان به‌ویژه در مورد میزان مرگ‌ومیر در میان افراد غیر سفید که دارای مصرف قهوه بودند، علاقه‌مند بودند. در هر دو مطالعه، افرادی که در این گروه‌ها قهوه بیشتری مصرف می‌کردند، در طی دوره مطالعه نسبت به افرادی که قهوه کمتر مصرف یا قهوه نمی‌نوشیدند، خطر پایین‌تری برای مرگ‌ومیر در طی دوره مطالعه داشتند.

در مطالعه‌ای که محققان در ایالات‌متحده و بر روی جمعیت آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار، آمریکایی‌های ژاپنی‌تبار، لاتین‌ها و سفیدپوستان که بیش از چهار فنجان قهوه در روز می‌نوشیدند انجام دادند، 18 درصد کاهش خطر ابتلا به مرگ زودرس در مقایسه با افراد که قهوه مصرف نمی‌کردند مشاهده شد. حتی کسانی که تنها یک فنجان قهوه را می‌خورند به‌طور روزانه در آن‌ها مزایایی از نوشیدن قهوه در آن‌ها مشاهده می‌شد و احتمال خطر به مرگ زودرس در آن‌ها در مقایسه باکسانی که قهوه مصرف نمی‌کردند، 12٪ کمتر بود. (در این مطالعات مردم خود قهوه مصرف خود را گزارش می‌کردند و محققان قادر به تعیین میزان مصرف قهوه نداشتند).

در یک مطالعه که در اروپا انجام گرفت، محققین به مزایای مشابهی برای مصرف قهوه پی بردند. مصرف‌کنندگانی که به میزان زیادی قهوه می‌نوشند خطر ابتلا به مرگ زودرس در آن‌ها 7 تا 12 درصد نسبت به افرادی که قهوه نمی‌نوشند، کمتر است. این دانشمندان همچنین دریافتند که طرفداران این نوشیدنی دارای میزان ابتلای پایینی از بیماری‌های گوارشی و بیماری‌های مرتبط با قلب و عروق مانند سکته مغزی هستند.

بهتر از همه، اثر قهوه برای افرادی که قهوه دارای کافئین یا بدون کافئین را نوشیدند، مشابه بود. این نشان می‌دهد که کافئین بر روی مزایای قهوه بر سلامتی تأثیر منفی نمی‌گذارد. مطالعات مختلف به سایر اجزای دیگری مانند آنتی‌اکسیدان‌ها اشاره‌کرده‌اند که ممکن است با بیماری‌های قلبی و سرطان مبارزه کنند. ترکیبات دیگری نیز ممکن است التهاب را کاهش دهند که در بسیاری از بیماری‌های مزمن، به‌ویژه در رابطه با پیری، دخیل هستند.

فواید مصرف قهوه

معایب احتمالی مصرف قهوه

درحالی‌که این دو مطالعه تعداد زیادی از مردم را شامل می‌شوند، این یافته‌ها به این معنی نیست که افرادی که مصرف قهوه ندارند، الزاماً در اوایل زندگی خود می‌میرند یا اینکه نوشیدن قهوه در طول روزبه شما کمک می‌کند تا طولانی‌تر زندگی کنید حتی اگر این یافته‌ها به نفع مصرف‌کنندگان قهوه به میزان زیاد باشد، ممکن است بخواهید آن را در مقدار کمتری مصرف کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که تا به‌طور روزانه مصرف 4 فنجان 8 اونسی از این ماده بدون خطر است. قهوه ممکن است برخی از ناهنجاری‌ها را ایجاد کند، ازجمله تحریک‌پذیری و آشفتگی ، ضربان قلب نامنظم و مشکلات گوارشی برای برخی افراد از مصرف‌کننده.

مضرات مصرف قهوه

منبع مقاله Helath.com
این مقاله Alice Park توسط به رشته تحریر درآمده است و به‌طور اختصاصی توسط گروه نویسندگان مجله قرمز ترجمه‌شده است. اگر مقاله فوق موردپسند شما واقع شد، خرسند خواهیم شد که نظرات و پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را برای هرچه بهتر شدن سطح کیفی مقالات با ما در میان بگذارید و از دیگر مقالات ما در بخش سلامت و تغذیه سایت دیدن فرمایید.


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *