جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
برنامه‌های مراقبتی ضروری برای پوست پس از سی سالگی

برنامه‌های مراقبتی ضروری برای پوست پس از سی سالگی

اکثر افراد در اوایل دهه سی زندگی متوجه تغییراتی در شرایط پوست خود می‌شوند، این تغییرات برای برخی زودتر و برای برخی دیرتر رخ می‌دهد اما معمولا سی سالگی آغاز دورانی جدید در نیازهای مراقبتی پوست است و ایجاد تغییرات ناگهانی در وضعیت پوست نیازهای جدیدی را به برنامه مراقبت از پوست شما اضافه می‌کند. اما این برنامه جدید شامل چه کارهایی است؟ پس از سی سالگی برنامه مراقبت از پوست چگونه تغییر می‌کند؟ پاسخ این سوالات را در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز بخوانید.

مشکلات پوست در سی سالگی

سی سالگی آغاز دوره کنترل در زنگی شماست، شما در این دوره به استقلال مالی و اجتماعی می‌رسید و به عنوان یک عنصر فعال در جامعه شمرده می‌شوید که باعث می‌شود ظاهر شما اهمیت بیشتری پیدا کند. اما در همین سن است که اولین چروک‌های سطحی در اطراف دهان و چشم پدیدار می‌شوند. برخی افراد در این دوره همچنان درگیر آکنه هستند که به آن آکنه بزرگسالی می‌گویند. پس از سی سالگی پوست به تدریج سفتی و طراوات خود را از دست می‌دهد و حالت شل و آویزان پیدا می‌کند و شاید دیگر مانند گذشته از چیزی که در آینه می‌بینید راضی نباشید. تنها خانم‌ها درگیر این مشکلات نیستند و حدود بیست درصد آقایان پس از این سن به تاسی مردانه مبتلا می‌شوند که ناشی از تغییرات سطح هورمون مردانه است. گفتیم که همه این تغییرات در همه افراد به طور همزمان رخ نمی دهد، هرچند برخی از این تغییرات اجتناب ناپذیرند اما با اصلاح برخی عادات و تغییر در برنامه‌های مراقبت از بدن و پوست می‌توان جوانی و شادابی پوست را به مدت طولانی‌تری حفظ کرد.

پس از سی سالگی مشکلات پوستی افزایش می یابند

برنامه مراقبت از پوست پس از سی سالگی

برای این که پس از سی سالگی زیبایی و شادابی پوست خود را حفظ کنید باید چند عادت بد را ترک کنید، سیگار کشیدن، برنزه کردن، استفاده از الکل، رژیم‌های غذایی نامنظم، تعذیه نامناسب، ورزش شدید و کم تحرکی را برای همیشه کنار بگذارید و کارهای زیر را به برنامه مراقبتی پوست خود اضافه نمایید:

پاکسازی پوست: اگر قبل از این سن این عادت خوب را جزو برنامه خود داشته‌اید همچنان به آن ادامه دهید. هر روز صبح پس از بیدار شدن و هر شب قبل از خواب از یک پاک کننده مناسب پوست خود استفاده کرده و همه مواد آرایشی، چربی و آلودگی را از روی سطح پوست خود بزدایید. اگر در انتخاب ماده پاک کننده مناسب مردد هستید برای اطمینان می‌توانید به پزشک پوست خود مراجعه کنید و از وی بخواهید یک پاک کننده مناسب برای پوست شما معرفی کند. در هر حال فراموش نکنید که یکی از عوامل اصلی پیری زودرس پوست خوابیدن با آرایش است.

لایه برداری: لایه برداری پوست پس از سی سالگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چون باعث پاک شدن سلول‌های مرده از سطح پوست و جوان‌سازی آن می‌شود. این کار را ترجیحا شب‌ها انجام دهید چون در طول خواب پوست شما قابلیت بازسازی بیشتری دارد و اگر لایه برداری را قبل از خواب انجام دهید صبح روز بعد پوستی زیباتر و شفاف‌تر خواهید داشت. اگر پوست چرب و مستعد جوش دارید دو یا سه بار و اگر پوست معمولی دارید یک بار در هفته لایه برداری را فراموش نکنید.

حفاظت: یکی از راه‌های حفاظت از پوست در مقابل عوامل خارجی و آسیب‌زا استفاده از سرم‌های آنتی اکسیدان است. این سرم‌ها حاوی ویتامین سی هستند و خاصیت جوان کنندگی دارند و به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند اما فراموش نکنید که این سرم‌های حفاظت کننده را حتما پس از زدن ضدآفتاب استفاده کنید.

آبرسانی: یکی از عوامل پیرکننده پوست خشکی و نرسیدن رطوبت و آب کافی به آن است. استفاده از آب داغ و بخار داغ یکی از دلایل اصلی خشک شدن پوست است پس تا حد ممکن زمان حمام کردن خود را کوتاه کنید و از آب ولرم به جای آب داغ استفاده کنید و در حمام از شوینده‌های ملایم و مرطوب کننده استفاده کنید. بلافاصله پس از حمام از مرطوب کننده مناسب روی صورت و بدن خود استفاده کنید تا رطوبت آن از بین نرود، این مرطوب کننده را می‌توانید به سادگی در منزل بسازید، کافی است چند قطره روغن کنجد یا روغن بادام و یا روغنی که در قرص ویتامین E وجود دارد در دو لیوان آب بریزید و مخلوط مورد نظر را روی بدن خود بمالید تا پوششی محافظ روی پوست ایجاد شود و آن را از خشک شدن حفاظت کند.

ضدآفتاب: اهمیت ضدآفتاب در جوان نگه داشتن پوست بر کسی پوشیده نیست چون علت اصلی پیری پوست تابش اشعه ماورا بنفش روی آن است و قرار گرفتن در معرض تابش خورشید خطر پیری و امراض خطرناک پوستی را چندین برابر می‌کند. فراموش نکنید که ضدآفتاب مخصوص روزهای آفتابی نیست و در روزهای ابری و روزهای سرد زمستان نیز به استفاده از ضدآفتاب نیاز دارید. ضدآفتاب را نه تنها روی صورت بلکه روی هر قسمتی از بدن که در معرض آفتاب قرار دارد مثل دست‌ها نیز استفاده کنید.

مرطوب کننده: استفاده مرتب از مرطوب کننده باعث می‌شود پوست شما همیشه نرم و هیدراته باقی بماند و احتمال ایجاد چروک و پیری از بین برود. مرطوب کننده را بعد از هر با حمام و هر شب قبل از خواب استفاده کنید.

نوشیدن آب کافی: علاوه بر این که آبرسانی و مرطوب کردن پوست باید از خارج از پوست انجام شود شما به تامین رطوبت و آب مورد نیاز بدن از داخل بدن نیز نیاز دارید و به این منظور باید روزانه به مقدار کافی آب بنوشید. نیاز بدن به آب با افزایش سن بیشتر می‌شود و شاید مقدار آبی که قبل از سی سالگی می‌نوشیدید پس از آن کافی نباشد پس حتما روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف کنید.

دوری از استرس: شاید عمل کردن به این مورد کار ساده‌ای نباشد اما استرس از عوامل اصلی پیری پوست است و تا زمانی که نتوانید بر استرس و نگرانی‌های خود غلبه کنید نباید انتظار تعویق پیری را داشته باشید.

استفاده از رتینوییدها: این ماده از ترکیبات ویتامین A  است و نقش مهمی در جوان‌سازی پوست دارد، تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و به بازسازی سلول‌ها کمک می‌کند. این ماده را به صورت خوراکی یا موضعی می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کرده و با دستور پزشک مصرف کنید.

استفاده از مرطوب کننده و ضدآفتاب پس از سی سالگی بیشتر توصیه می شود

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز، شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید.

منبع: LiveStrong (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان که امسال می‌توانید امتحان کنید
جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان که امسال می‌توانید امتحان کنید
36
عطر بهترین هدیه برای کسانی که دوستشان دارید و می‌خواهید خوشحالشان کنید
عطر بهترین هدیه برای کسانی که دوستشان دارید و می‌خواهید خوشحالشان کنید
87
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
255
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
138
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
262
بستن منافذ پوست صورت
بستن منافذ پوست صورت با ۹ ماسک خانگی عالی و زیبا کننده و بدون مواد سمی
539

مقالات سلامت

علتهای پا درد
پا درد چه علتهایی دارد و چه موقعی جدی می‌شود؛ بررسی ۷ نوع پا درد و درمان آن
78
تست کراتینین خون
تست کراتینین آزمایش خون به چه منظور انجام می‌شود و میزان نرمال آن چقدر است؟
120
علائم کمبود ویتامین D
علائم کمبود ویتامین D با ۹ علامت هشدار دهنده که باید به آنها توجه کرد
236
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون و آمادگی قبل از آن؛ انواع آزمایشها و مواد ممنوعه و ترفندها
141
افزایش هموگلوبین
افزایش هموگلوبین خون با مصرف مکملها و تغییر در رژیم غذایی چگونه امکان پذیر است؟
97
بسته شدن مجرای اشکی
بسته شدن مجرای اشکی در کودکان به چه علت رخ می‌دهد و چگونه درمان می‌شود؟
136

مقالات آشپزی

نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
106
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
139
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
217
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
401
شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
1,387
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
793

مقالات تغذیه

غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
160
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
328
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
445
تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
582
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
408
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
574