ساختار رنگ موی قرمز با رنگ‌های دیگر مو متفاوت است چون رنگ موی قرمز مولکول‌های بزرگ‌تری دارد که نفوذ آن‌ها با ساقه مو مشکل است و احتمال این که موها به خوبی رنگ نگیرند و یا کدر و مات شوند بیشتر است. به همین دلیل کسانی که موهای قرمز دارند باید بیشتر مراقب موهای خود باشند و مراقبت جدی‌تری از آن به عمل آورند چون احتمال شکننده شدن موها و تغییر رنگ آن بیشتر است. شاید فکر کنید به این دلایل باید قید رنگ قرمز را بزنید و رنگ دیگری را برای موهای خود انتخاب کنید اما رنگ موی قرمز زیباتر از ان است که بتوان از آن چشمپوشی کرد و شما با به کار بستن این ترفندها می‌توانید از کمرنگ شدن و مات شدن رنگ موی قرمز خود پیشگیری کنید. در ادامه نیز رنگ مویی آشنا خواهید شد که به همه می‌آید و می‌تواند انتخابی مناسب و بدون ریسک برای موهای شما باشد.

موها را کمتر بشویید

آب دشمن اصلی رنگ موی شما است پس لازم است برای ماندگاری بیشتر و بهتر رنگ موی قرمز تا حد ممکن از تماس آب با موها پیشگیری کنید. دلیل کارشناسان زیبایی توصیه می‌کنند که شستشوی موهای قرمز باید تا حد ممکن تقلیل شود تا موها درخشان‌تر و سالم‌تر باقی بمانند و رنگ آن‌ها از بین نرود. به طور کلی اگر موی قرمز دارید بهتر است حداکثر دوبار در هفته از شامپو استفاده کنید و اگر موهای چرب دارید از شامپوی خشک به عنوان جایگزین برای شستن مو بهره ببرید تا چربی اضافی روی ساقه مو جذب  شود و موها ظاهری تمیزتر داشته باشند بدون آن که آسیب ببینند. فایده دیگر شستن کمتر موها این است که شما کمتر به ابزارهای حرارتی مثل سشوار نیاز پیدا می‌کنید چون این ابزارها دومین دشمن رنگ موی شما هستند و باعث کدر شدن و مات شدن آن می‌شوند.

از محصولات مناسب استفاده کنید

شما مجبور هستید که یک یا دوبار در هفته موهای خود را بشویید چون به مرور زمان چربی و آلودگی روی موها می‌نشیند و تنها شامپو می‌تواند آن را از بین ببرد. اما برای شستن مو باید از محصولاتی استفاده کنید که کاملا مناسب موهای شما باشند یعنی برای موهای رنگ شده طراحی شده باشند. شامپوهایی در بازار وجود دارند که مخصوص موهای قرمز هستند و اگر بتوانید چنین شامپویی تهیه کنید قطعا به موهای خود کمک شایانی کرده‌اید. توصیه کارشناسان این است که علاوه بر انتخاب شامپوی مناسب، برنامه شستشوی موهای خود را نیز طوری تنظیم کنید که مواد و رنگدانه‌های زیادی روی آن‌ها باقی نماند مثلا اگر هر هفته دوبار موهای خود را شامپو می‌زنید یک هفته درمیان این کار را به یک بار در هفته برسانید تا در نوبت‌های بعدی رنگ کردن مو دچار مشکل نشوید.

رنگ موی قرمز

موها را براق کنید

براق کردن موها معمولا با کراتین انجام می‌‌شود و برای این کار باید به سالن زیبایی بروید و هزینه نسبتا زیادی را متحمل شوید اما بهتر است بدانید که این کار ارزش هزینه‌ای را که می‌پردازید دارد چون کراتینه کردن بعد از رنگ کردن مو یک لایه محافظ از ریشه تا نوک مو ایجاد می‌کند که باعث تقویت ساقه‌های مو می‌شود و به ماندگاری رنگ آن کمک می‌کند. اما به جای این کار از براق کردن موها هم می‌توان استفاده کرد، این کار هم باید در سالن زیبایی انجام شود اما وقت و هزینه کمتری را می‌طلبد. براق کردن موها تنها ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد و می‌توان آن را هر دو تا سه هفته یک بار انجام داد و هزینه آن خیلی کمتر از کراتینه کردن و حتی رنگ کردن کامل موها است.

از هایلایت روشن برای رنگ موی قرمز اجتناب کنید

هایلایت کردن موها به ایجاد عمق و سه بعدی شدن موها کمک می‌کند و باعث می‌شود موهای شما شاداب، حجیم و جوان‌تر به نظر برسند اما اگر رنگ موهای شما قرمز است بهتر است از هایلایت کردن موها به خصوص در رنگ‌های خیلی روشن اجتناب کنید چون موهای روشن‌تر مستعد آسیب و شکنندگی بیشتر هستند و هرچه روشن‌تر باشند زودتر کدر و مات می‌شوند و نیاز به تجدید خواهند داشت. در مقابل می‌توانید به جای هایلایت از لولایت Low-Light استفاده کنید چون لولایت آسیب کمتری به مو می‌زند و نیاز به تجدید ندارد. در انتخاب رنگ لولایت حتما با آرایشگر مشورت کنید و طیف رنگ قرمز موهای خود را نیز در نظر بگیرید و رنگی انتخاب کنید که با آن طیف قرمز هماهنگی داشته باشد.

کارشناسان می‌گویند این رنگ مو به همه می‌آید

کارشناسان آرایش و زیبایی به این نتیجه رسیده‌اند که رنگ موی برنزی تنها رنگ مویی است که به همه می‌آید. این رنگ ترکیبی از رنگ قهوه‌ای با هایلایت طلایی است که هایلایت آن در اطراف صورت و روی ریشه موها انجام می‌شود. این رنگ مو برای همه مناسب است چون شما می‌توانید به راحتی عمق رنگ‌ها را تغییر دهید بدون آن که طیف کاراملی آن تغییر کند. اگر به طور طبیعی موهای بلوند داشته باشید رنگ کردن موها به رنگ برنزه در آن‌ها ایجاد عمق و تضاد می‌کند بدون آن که بیش از حد تیره شود. کافی است به آرایشگر خود بگویید که از طیف‌های عسلی برای این کار استفاده کند.

رنگ موی قرمز

اما اگر موهای شما به طور طبیعی قهوه‌ای باشد باز هم می‌توانید از رنگ برنزی برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید بدون آن که موهایتان خیلی روشن و بلوند شود. از آرایشگر خود بخواهید که چند هایلایت کاراملی در اطراف صورت هم ایجاد کند و در صورت وجود موهای سفید از طیف تیره‌تری برای پوشاندن آن‌ها استفاده کند. البته اگر رنگ واقعی موهای شما غیر از بلوند یا قهوه‌ای است (مثل مشکی یا قرمز) باید آن‌ها را قهوه‌ای کنید تا این طیف رنگ برای شما مناسب باشد.

مزیت دیگر رنگ موی برنزی این است که تنها در یک جلسه قابل انجام است و لازم نیست چند بار به سالن زیبایی مراجعه کنید در نتیجه آسیب کمتری به موهای شما وارد خواهد شد. این رنگ مو بسیار طبیعی و شیک به نظر می‌رسد که باعث بیشتر به نظر رسیدن حجم موهای شما نیز خواهد شد. علاوه بر این وجود هایلایت و طیف سایه‌وار رنگ مو باعث می‌شود که به این زودی نیاز به تجدید رنگ موی خود نداشته باشید. در صورت نیاز به این کار نیز لزومی به استفاده از فویل نیست و آرایشگر شما می‌تواند با بالیاژ یا رنگ کردن دستی این کار را انجام دهد. در هر صورت اگر به دنبال رنگ مویی بی‌دردسر، زیبا و مو روز هستید که نیاز به تجدید مکرر هم نداشته باشد برنزی کردن موها بهترین روش است مخصوصا اگر موهای شما طیف طبیعی قهوه‌ای داشته باشد و دوست داشته باشید حجم آن‌ها بیشتر به نظر برسد.

رنگ موی قرمز

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)