یکی از مهم‌ترین و البته دشوارترین تصمیمات هر عروس قبل از روز عروسی انتخاب لباس عروس است. در میان هزاران مدل لباس عروس پیدا کردن مدلی که به شما بیاید و شما را زیباتر کند اصلا ساده نیست و نیاز به جستجوی فراوان و امتحان کردن تعداد زیادی از این مدل‌ها دارد. طبیعی است که هرچیزی به هرکسی نمی‌آید و همان طور که قبلا بیان کرده‌ایم لباس هر شخص باید بر اساس فرم اندام وی انتخاب شود تا اندام او را زیباتر و خوش‌فرم‌تر نشان داده و عیوب آن را بپوشاند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین مدل لباس عروس را برا انواع مختلف اندام زنانه معرفی کنیم.

کارشناسان می‌گویند در انتخاب لباس عروس چهار عامل تاثیر گذار است: بودجه شما، استایل شخصی شما، تم مهمانی شما و فرم اندام شما. این پنج عامل می‌تواند انتخاب شما را در مدل لباس عروس محدود و ساده کند. اما در این مبحث ما به مورد آخر خواهیم پرداخت و در مقالات آینده موارد دیگر را بررسی خواهیم نمود.

مدل لباس عروس مناسب برای اندام گلابی شکل

مدل لباس عروس برای فرم اندام شما

اندام گلابی شکل اندامی است که در آن بیشتر وزن در قسمت پایین بدن و ران‌ها و باسن جمع شده است، بالاتنه حجم کمتری دارد و سرشانه‌ها کم عرض است. برای ایجاد تعادل در چنین اندامی باید مدلی انتخاب شود که پایین تنه را کوچک‌تر نشان دهد و بالاتنه را عریض‌تر و پرحجم‌تر کند. بهترین یقه برای این اندام یقه دکلته و دلبری است که باعث می‌شود سرشانه‌ها بازتر و عریض‌تر به نظر برسند. دامن این لباس نباید چین دار و پر باشد و دامن‌های فون بلند و دامن رقص شیفون که در تصویر می‌بینید بهترین مدل دامن لباس عروس برای اندام گلابی شکل است.

مدل لباس عروس مناسب برای اندام سیبی شکل

مدل لباس عروس برای فرم اندام شما

در اندام سیبی شکل بالاتنه و پایین تنه حجم زیادی ندارند و بیشتر وزن بدن در میانه اندام یعنی شکم و دور کمر جمع شده است.  برای متعادل کردن چنین اندامی باید از لباسی استفاده کنید که فرم راسته داشته باشد و با خطوط مورب روی قسمت سینه و کمر که در تصویر می‌بینید خطای دید ایجاد شود و توجه بقیه به قسمت میانی بدن جلب نشود و اندام شما در کل ظریف‌تر دیده شود. اگر خط کمر لباس کمی بالاتر از خط کمر و شکم باشد می‌تواند کمر را باریک‌تر نشان داد. برای این فرم اندام نیز از دامن‌های پر و چین‌دار استفاده نکنید و بهترین فرم همین فرم راسته و مورب است.

مدل لباس عروس مناسب برای اندام ساعت شنی

مدل لباس عروس برای فرم اندام شما

فرم ساعت شنی بهترین فرم برای اندام به شمار می‌رود چون در آن تعادل میان بالاتنه و پایین تنه وجود دارد. فراموش نکنید که اندام ساعت شنی ارتباطی با چاقی و لاغری ندارد و یک فرد چاق یا لاغر هم می‌تواند اندام ساعت شنی داشته باشد به شرطی که توزیع وزن بدن در بالاتنه و پایین تنه مساوی باشد و کمر نسبت به این دو قسمت باریک باشد. برای این نوع اندام محدودیتی وجود ندارد و هر مدلی که با جثه فرد تناسب داشته باشد انتخاب خوبی است. اما مدل لباس عروس پیشنهادی ما، این مل با دامن ماهی چین‌دار است که در قسمت بالاتنه و پایین تنه کاملا با انحنای اندام هماهنگی داشته باشد. در مورد یقه نیز می‌توانید بر اساس سلیقه خود عمل کنید اما دکلته یا دوبند بهترین گزینه است.

مدل لباس عروس مناسب برای اندام پسرانه

مدل لباس عروس برای فرم اندام شما

در اندام پسرانه یا اندام مستطیلی انحنای قابل توجهی در بدن وجود ندارد و خط کمر چندان مشخص نیست. انتخاب مدل لباس عروس برای این اندام کمی دشوارتر است و محدودیت‌های بیشتری وجود دارد. هدف شما باید این باشد که به اندام خود انحنا و ظرافت بدهید و این کار را می‌توانید با پارچه‌های توری چین‌دار و ظریف کار شده انجام دهید. برای این مدل از یقه دکلته صاف استفاده نکنید و دکلته دلبری و یا یقه هفت را انتخاب کنید. دامن این مدل باید خط کمر مشخص داشته باشد و می‌تواند چین دار و پر و یا مانند تصویر پله پله باشد تا اندام را ظریف‌تر نشان دهد.

مدل لباس عروس مناسب برای خانم‌های ریزجته

مدل لباس عروس برای فرم اندام شما

ریزجثه به کسی گفته می‌شود که قد زیر متوسط دارد (کمتر از ۱۶۰ سانتی‌متر) و چنین فردی می‌تواند چاق یا لاغر باشد و یا فرم اندام خاص خود مثل گلابی و سیب و … داشته باشد. پس در این نوع افراد باید دو مساله در نظر گرفته شود هم فرم اندام خاص شخص و هم محدودیت‌هایی که قد کوتا وی ایجاد می‌کند. لباس عروس با دامن چاکدار می‌‌تواند انتخاب مناسبی برای این افراد باشد چون با خط عمودی خود فرد را کشیده‌تر نشان می‌دهد. دامن پر و چین دار برای این افراد مناسب نیست و همچنین اگر خط کمر بالاتر از محل خود قرار داشته باشد این طور به نظر خواهد رسید که شما پاهای بلندتری دارید. همچنین فرم یقه هفت نیز به کشیده‌تر دیده شدن اندام کمک می‌کند.

مدل لباس عروس مناسب برای خانم‌های قدبلند

مدل لباس عروس برای فرم اندام شما

شاید به نظر برسد خانم‌های قدبلند مشکلی در انتخاب مدل لباس عروس ندارند اما واقعیت چیز دیگری است. اگر لباسی که انتخاب می‌کنید حجیم و چین دار باشد بیش از اندازه بزرگ به نظر خواهید رسید در حالی که این اندام زیبای شماست که باید در مجلس بدرخشد نه یک لباس بزرگ و پف دار. لباسی انتخاب کنید که ظریف باشد و حجم زیادی نداشته باشد و در امتداد انحنای بدن شما حرکت کند. لباسی از جنس پارچه کار شده و ساده مانند تصویر زیر می‌تواند انتخابی عالی برای یک خانم قدبلند باشد. البته ویژگی‌های دیگر اندام مثل فرم سیبی شکل یا پسرانه نیز را نیز در نظر داشته باشید و بر اساس آن تصمیم گیری کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)